کد خبر: 924768
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۰
رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه تلاش‌های فرهنگی بسیاری در پلیس تهران برای بازگرداندن افراد بزهکار و آسیب‌دیدگان اجتماعی در جریان است، گفت: نگاه ما به این موضوع مسئولانه، مجاهدانه و انقلابی است نه رفع تکلیف.
رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه تلاش‌های فرهنگی بسیاری در پلیس تهران برای بازگرداندن افراد بزهکار و آسیب‌دیدگان اجتماعی در جریان است، گفت: نگاه ما به این موضوع مسئولانه، مجاهدانه و انقلابی است نه رفع تکلیف.

سردار حسین رحیمی در بازدید از روزنامه جوان و دیدار با مدیر مسئول با تقدیر از عملکرد «جوان» در انعکاس تلاش‌های پلیس پایتخت برای تأمین امنیت و خدمت به مردم گفت: یکی از روزنامه‌هایی که به خوبی زحمات، تلاش‌ها و خدمات مجموعه پلیس را منعکس می‌کند «روزنامه جوان» است. سردار حسین رحیمی با قدردانی از گنجی از تلاش‌های این رسانه در راستای ترویج فرهنگ مقاومت و پایداری و ایجاد فضای انقلابی برای بازکاوی زوایای پنهان اقداماتی که در کشور صورت می‌گیرد تقدیر کرد.

گنجی، مدیرمسئول روزنامه هم گفت: پلیس خط‌مقدم تماس با مردم در یک پیوستاری از خدمات است و به بیان دیگر این نیرو آیینه نظام جمهوری اسلامی در عرصه مردمی است. پلیس هر چقدر بتواند برای نظام، سرمایه‌اجتماعی تولید کند برای ما افتخار است.

مدیر مسئول جوان ادامه داد: فهم و جوهره اجتماعی پلیس رو به رشد است و با وجود اینکه شبکه‌های اجتماعی بسیاری از موضوعات را در معرض دید همگان قرار می‌دهند گاهی پلیس آن قدر متواضع می‌شود که مثل دشت ارژن کتک می‌خورد، اما تواضع مأمورش منجر به همگرایی عمومی با این نهاد و بزرگ شدن پلیس می‌شود.
وی با بیان اینکه مردم باید با دیدن پلیس احساس امنیت کنند، گفت: ضرورت توجه بیشتر به آموزش‌ها و تجدید نظر در گزینش‌ها می‌تواند منجر به ارتقای اجتماعی پلیس شود.

مدیر مسئول روزنامه جوان با انتقاد از کندی اطلاع‌رسانی پلیس هنگام بروز بسیاری از حوادث گفت: پلیس متناسب با شرایطی که در فضای اجتماعی برای آن تولید می‌شود در شعاع و در سرعت در رسانه نیست، مثلاً اگر حادثه‌ای ناگوار روی داد مرکزی در پلیس که به فوریت پاسخگوی افکار عمومی جامعه باشد وجود ندارد و زمان زیادی سپری می‌شود تا پلیس به انتشار خبر واکنش نشان دهد بنابراین موضوع اطلاع‌رسانی اولیه از سوی پلیس باید در دستور کار این سازمان قرار گیرد.
رئیس پلیس تهران هم در ادامه با تأکید بر اینکه اصل اول ما مردم بوده‌اند، گفت: این اعتقاد دینی، اسلامی و انقلابی من است و این برداشت من از رهنمود‌ها و تدابیر مقام معظم رهبری است. زمانی که در سیستان و بلوچستان فرمانده انتظامی استان بودم به سبک خودش، در استان لرستان و مرکزی و اکنون هم در پایتخت با گرایش‌های مردمی به مطالبات آن‌ها پاسخ می‌دهیم از همین رو ما مقابل مردم دست به سینه، خاضع و متواضع و برابر مجرمان قانون‌شکن و متخلف مقتدر و قدرتمند هستیم. ما به مصداق کلام امام، مکلف به انجام وظیفه هستیم و به درستی وظیفه‌مان را انجام می‌دهیم و کاری به کار دیگران نداریم.

وی با اشاره به طرح‌های امنیت و انضباط اجتماعی که از سوی مأموران پلیس‌آگاهی، کلانتری‌ها و پلیس راهور در جریان است گفت: اجرای مستمر این طرح‌ها پیوست‌های اجتماعی بسیاری دارد که به رشد و تأمین امنیت تهران منجر شده است. سردار رحیمی گفت: من با قدرت می‌گویم که در حال حاضر باند‌های سازمان یافته نداریم و در حال متلاشی کردن شیرازه آن‌ها هستیم و آرامش را از این افراد گرفته‌ایم به طوری مدام در هول و هراس بازداشت هستند.

سردار رحیمی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت ۸۵‌کلانتری در تهران منجر به بازداشت ۵۵۵ مجرم خطرناک شده است، گفت: کلانتری‌ها قبلاً هم در ساختار پلیس تهران فعالیت می‌کردند، اما از ظرفیت آن‌ها برای رسیدگی به شکایت‌ها و امور جاری استفاده می‌شد که با ابتکار‌های صورت گرفته در حال حاضر برای برخورد با مجرمان به صف شده‌اند.

رئیس پلیس تهران با بیان اینکه تلاش‌های فرهنگی بسیاری در پلیس تهران برای بازگرداندن افراد بزهکار و آسیب‌دیدگان اجتماعی در جریان است، گفت: نگاه ما به این موضوع مسئولانه، مجاهدانه و انقلابی است نه رفع تکلیف. وی گفت: در حال حاضر پلیس امنیت برای اراذل و اوباش سطح دو کلاس‌های آموزش برگزار کرده است. در کلانتری‌ها هم کلاس‌های آموزش تشکیل شده و مشاوران شیوه‌های زندگی را به مردم آموزش می‌دهند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار