کد خبر: 924743
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۵
سیدحمید روحانی:
اتفاقات روی داده در تجمع مرداد ماه گذشته عده‌ای از طلاب قم و گرم شدن ضرورت نقش آفرینی بیشتر حوزه‌های علمیه در فرآیند‌های سیاسی کشور بسیاری از شخصیت‌های مطرح علمی کشور را وادار به عکس العمل کرده است.
رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی گفت: برخی افراد با ویژگی‌های سکولار به شدت دنبال آن هستند که حوزه‌ها را برگردانند به زمان قبل از انقلاب که هیچ کاری با سیاست نداشتند.
به گزارش فارس، اتفاقات روی داده در تجمع مرداد ماه گذشته عده‌ای از طلاب قم و گرم شدن ضرورت نقش آفرینی بیشتر حوزه‌های علمیه در فرآیند‌های سیاسی کشور بسیاری از شخصیت‌های مطرح علمی کشور را وادار به عکس العمل کرده است. جدا از واکنش‌های منفی که در خصوص برخی شعار‌ها در این تجمع مطرح شد، به نظر می‌رسد دخالت حوزه علمیه قم در سیاست و کم و کیف از جمله مسائلی است که همچنان در فضای رسانه‌ای کشور محل بحث خواهد بود.

حجت الاسلام سیدحمید روحانی رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی در نشست خبری بررسی حادثه مدرسه فیضیه قم نیز به این مسئله پرداخت و نسبت به توسعه سکولاریسم در فضای فعلی حوزه علمیه هشدار داد.
وی با اشاره به هشدار امام راحل نسبت به خطر تحجر در حوزه علمیه قم گفت: آیا این عناصر متحجر و مار‌های خوش‌خط و خال بعد از رحلت امام از میان رفته‌اند یا هنوز مشغول فعالیت هستند؟
وی ادامه داد: ما برای شناخت این مار‌های خوش‌خط و خال چند راه داریم، از جمله شناخت ویژگی هایشان این است که سکولارند و به شدت دنبال آن هستند که حوزه‌ها را برگردانند به زمان قبل از انقلاب که هیچ کاری با سیاست نداشتند.
روحانی گفت: دومین ویژگی‌شان این است اشرافی و رفاه طلبند و می‌خواهند راه علی (ع) را فراموش سازند، من از اصحاب رسانه می‌خواهم که به حوزه‌های علمیه بروند و زندگی این عناصر متحجر و سکولار را از نزدیک ببینند.

وی افزود: این‌ها سعی می‌کنند مرجعیت و آینده حوزه و روحانیت را در دست بگیرند. امریکا و استکبار از مرجعیت ضربه‌های سنگینی خورده‌اند و تلاششان این است که این نهاد را از طریق تربیت عناصری در دست بگیرند و امروز امریکا عناصری را در حوزه در آب‌نمک خوابانده است.
رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی گفت: ویژگی دیگر این عناصر این است که به طور کلی حرفی از ظلم و استکبار امریکا و رژیم صهیونیستی نمی‌زنند.

وی خاطرنشان کرد: ویژگی دیگر آن‌ها این است که نه تنها به فکر مردم نیستند بلکه اگر ببینند کسانی در حوزه به فکر مردم هستند تا منافع مردم را تأمین کنند با آن‌ها شروع به مخالفت می‌کنند. روحانی تصریح کرد: در تجمع مرداد ۹۷ دیدید که چگونه خواب عناصری که به دنبال سازش با امریکا هستند آشفته شد. چه اتفاقی افتاد که از روزنامه‌های زنجیره‌ای تا عناصر امریکا در حوزه و آن‌هایی که به فکر مرجعیت خود در آینده بودند دچار استیصال شده و به صحنه آمدند.
وی افزود: حوزویان تنها به وظیفه اسلامی‌شان عمل کردند و گفتند که مردم در فشار اقتصادی هستند. می‌دانید که امریکا از حوزه و فیضیه انقلابی می‌ترسد.
روحانی گفت: امریکا از فیضیه ناآرام وحشت دارد و می‌داند اگر فیضیه به وضعیت سابق خود برگردد روز بدبختی او خواهد بود.

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه سازشکاران و طرفداران برجام از فیضیه خروشان وحشت دارند، اظهار داشت: امریکا فیضیه‌ای را دوست دارد که خاموش باشد، حوزه‌ای را می‌طلبد که آرام باشد و طلابی را که برده و گوش به دهان باشند. وی تصریح کرد: در نهضت امام دیدیم کسانی نقش نیروی پیاده نظام را جوانان ایفا کردند. امام خمینی اشتباهات جوانان را تحمل و سعی می‌کرد آن‌ها را هدایت کند.

روحانی گفت: روزی که انقلاب شد، هم دانشگاهیان از حوزویان متنفر بودند و هم حوزویان از دانشگاهیان در حالی که امام خمینی (ره) در مدتی کوتاه کاری کردند که همین دانشگاه‌ها بزرگ‌ترین تظاهرات را به نفع انقلاب برگزار کردند.

وی ادامه داد: دشمن خوب دریافته است که نقش جوانان در انقلاب چقدر مهم بود. آنچه در تجمع فیضیه مرداد ۹۷ دیده شد خیزش جوانان بود که موجب وحشت امریکا شد چراکه می‌دانند اگر جوانان حوزه و دیگر جوانان از فیضیه شروع به خیزش علیه امریکا کنند، کار آن‌ها تمام است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار