کد خبر: 924685
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۹
فرمانده سپاه انصارالرضا(ع):
فرمانده سپاه انصارالرضا علیه السلام خراسان جنوبی با بیان اینکه مرحله سوم نمایش اقتدار عاشورایی محمد رسول الله 2 در هفته دفاع مقدس برگزار می شود گفت: نمایش اقتدار نیروها با حضور 20هزار بسیجی در استادیوم آزادی بیرجند برگزار می شود.

جوان آنلاین: سردار علی قاسمی فرمانده سپاه انصارالرضا علیه السلام استان صبح امروز در نشست خبری با اشاره به نامگذاری 12 شهریور به عنوان روز ملی مبارزه با استعمار انگلیس اظهار داشت: در طول تاریخ انگلیس با نفوذ و تحت سلطه گرفتن کشورها و اختلاف افکنی بین امت های اسلامی در خاورمیانه و غرب آسیا دخالت داشته است.

وی اضافه کرد: انگلیس کشورهای جهان سوم را به عنوان مستعمره در اختیار خودش گرفته و در ایران نیز قریب 150سال از مراحل مختلف نفوذ تا بردن اموال کشور در سلسله قاجار و پهلوی نقش داشته است و در جنگ های جهانی اول و دوم از ملت ایران بهره کشی کردند و ذخایر نفتی و فرهنگی ما را به تاراج بردند.

به گزارش خبرگزاری بسیج، فرمانده سپاه استان با بیان اینکه بعد از انقلاب پای انگلیسی ها از ایران قطع شد و رابطه بین جمهوری اسلامی و انگلیس خوب نبود چون آنها دنبال زیاده خواهی و نفوذ در ایران بودند عنوان کرد: هم اکنون انگلیسی ها تلاش می کنند به کشور ما باز گردند و در ارکان نظام نفوذ کنند تا به اهداف خودشان برسند که لزوم بیداری و هوشیاری ملت را می طلبد.

اعزام 219گروه جهادی به مناطق محروم اولین مرحله رزمایش محمد رسول الله 2

وی با بیان اینکه هم اکنون رزمایش سراسری محمد رسول الله 2 در حال اجرا است گفت: این رزمایش سه مرحله دارد و مرحله اول آن کار گروه های جهادی بسیجی است که برای محرومیت زدایی به روستاهای دور دست و حاشیه شهرها اعزام می شوند.

قاسمی خاطرنشان کرد: از نهم تا 29 شهریور این مرحله از رزمایش به طول می انجامد و طی آن 219 گروه جهادی به مناطق کم برخوردار اعزام می شوند.

14 شهریور، حضور سازمان یافته 20 گردان امنیتی بسیج در رزمایش

وی عنوان داشت: مرحله دوم، رزمایش گردان های بیت المقدس است که با حضور سازمان یافته 20 گردان امنیتی بسیج در روزهای 14 و 15 شهریور در استان خراسان جنوبی برگزار می شود.

فرمانده سپاه انصارالرضا علیه السلام استان ادامه داد: رزمایش دو مرحله است که مرحله اول اردوکشی و تمرین شبانه و روزانه و مرحله دوم آموزشی، آرام سازی و آموزش های رزمی است.

نمایش اقتدار نیروها با اجتماع 20هزار بسیجی در بیرجند

وی با بیان اینکه مرحله سوم نمایش اقتدار عاشورایی محمد رسول الله 2 در هفته دفاع مقدس برگزار می شود افزود: نمایش اقتدار نیروها با حضور 20هزار بسیجی از گردان های امام علی(ع)، بیت المقدس، امام حسین(ع) و از اقشار 20گانه بسیج در استادیوم آزادی بیرجند متمرکز و یک روزه برگزار می شود.

قاسمی بیان داشت:  5مهرماه برای این تجمع میلیونی بسیجیان سراسر کشور پیشنهاد شده است اما احتمال جابه جایی وجود دارد و این اجتماع سراسری در تمام کشور همزمان اجرا می شود.

وی با بیان اینکه اردوهای جهادی از نهم شهریور آغاز شده است گفت: تا روز گذشته 66 گروه با تعداد 833 بسیجی شامل  560 برادر و 273 خواهر در این اردوها شرکت کردند.

قاسمی افزود: فعالیت ها در عرصه های فرهنگی، آموزشی  و خدمات رسانی شامل توزیع دفترچه های تحصیلی، 15 پک کامل کیف درسی، 700سبد غذایی و برپایی ایستگاه صلواتی، کلاس های آموزشی  احکام، قرآن، پزشکی، سلامت در این اردوها انجام شده است.

وی ادامه داد: ویزیت رایگان 580نفر توسط پزشکان عمومی، 450نفر توسط پزشکان زنان و زایمان و در کلاس های مشاوره خانواده و سلامت نیز 400 نفر شرکت کردند.

فرمانده سپاه استان بیان داشت: برگزاری کلاس های آموزشی اقتصادمقاومتی، کشاورزی، فنی، عمرانی ، ترمیم مسیر جوی های آب، ترمیم مساجد و خانه های محرومین حاصل تلاش جهادگران در این رزمایش است.

اثبات حمایت مردم و بسیجیان از نظام اسلامی هدف رزمایش است

وی خاطرنشان کرد: هدف از رزمایش برای گردان های بیت المقدس نیز انسجام گردان ها در مأموریت های آتی، تقویت روحیه جهادی نیروهای عمل کننده، مأیوس کردن دشمن از تغییر نظام جمهوری اسلامی و اثبات اینکه مردم و بسیجیان حامی اسلام و نظام و ولایت هستند.

سردار قاسمی با بیان اینکه رزمایش اقتدار عاشورایی محمد رسول الله 2 برای اولین بار  به صورت سراسری در کشور برگزار می شود اظهار داشت: رزمایش گردانها در استانهای مختلف در این مدت 20 روز تقسیم بندی شده است که در استان خراسان جنوبی 14 و 15 شهریور نمایش اقتدار گردان های بسیج است.

وی عنوان داشت: در موضوع اقتدار عاشورایی و مرحله آخر رزمایش و اجتماع بزرگ بسیجیان در هفته دفاع مقدس قرارگاه امام هادی را تشکیل دادیم هماهنگی بین دستگاه های اجرایی ، ادارات کل و فرمانداری ها در نقل و انتقال و پشتیبانی بسیجیان انجام می شود.

فرمانده سپاه انصارالرضا علیه السلام استان ادامه داد: با توجه به اینکه بسیجیان در شغل های مختلف داریم بنا براین همکاری استانداری برای حضور حداکثری در اجتماع بزرگ بسیجیان در هفته دفاع مقدس نیاز است و حضور تمام بخش ها و اقشار مختلف بسیج را در این برنامه سراسری داریم.

طرح های اعتلای بسیج برای خدمات رسانی و امدادرسانی به مردم است

 وی با اشاره به اهمیت اجرای طرح های اعتلای بسیج در این مقطع اظهار داشت: بسیج در هر دهه ای متناسب با شرایط، مأموریتی داشته است. در دهه 80 تا 90 جنگ نرم بود و دشمن از طریق فضای مجازی و سایت ها بیشترین هجمه را علیه ایران داشت.

قاسمی خاطرنشان کرد: امروز علاوه بر جنگ نرم، در موضوع اقتصادی بیشترین هجمه دشمن وجود دارد برای اینکه ملت را به  زانو درآورد. جنگ اقتصادی حربه جدید دشمن است که اثرات ، هزینه ها و تلفات بیشتری دارد و زودتر اثر می گذارد.

وی اظهار داشت: ما نیز مانند خیلی از کشورها در همه بخش ها خودکفا نیستیم و از طریق نفوذ دشمن در بخش های اقتصادی کشور با شرایطی مواجه شدیم که نابرابری قیمت ارز و ریال را رقم زده است.

فرمانده سپاه انصارالرضا علیه السلام استان ادامه داد: اولویت کار بسیج برای دفاع در جنگ اقتصادی خدمات رسانی به قشرهای آسیب پذیر جامعه است که در قالب طرح های اعتلای بسیج در حال حاضر 7برنامه در حال اجرا است .

وی بیان داشت: طرح شهید بهنام محمدی مخصوص دانش آموزان برای اتصال این قشر به مساجد است که از این به بعد حلقه های صالحین بسیج دانش آموزی در مساجد تشکیل می شود.

قاسمی افزود: در قالب طرح امام جواد(ع) نیز محلات آسیب پذیر را در برنامه داریم که خدماتی به خانواده هایی که در معرض آسیب های اجتماعی قرار دارند ارائه می شود و از دولت نیز در این بخش کمک گرفتیم.

وی با بیان اینکه خدمات امنیتی بسیج را در قالب طرح های گشت محله محور با سبک جدید ادامه می دهیم گفت: هدف بسیج از خدمات رسانی و امداد رسانی گرامی داشتن مردم و کمک به دولت است که اولویت برنامه های بسیج در سالهای 97 و 98 است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار