کد خبر: 924670
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۹
معاون استاندار اردبیل تاکید کرد:
معاون امور اقتصادی و منابع انسانی استاندار اردبیل گفت: تلاش می‌کنیم تا با همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی تعاونی مرزنشینان را با رویکرد صادرات محور و با جلب مشارکت سرمایه‌گذاران دوباره فعال کنیم.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، بهمن حسین‌زاده در مراسم تجلیل از تعاونی‌ها و کارآفرینان برتر استان اردبیل اظهار کرد: از 20 هزار فرصت شغلی که امسال در استان اردبیل سعی بر برقراری و ایجاد آن داریم بخشی از آن در حوزه تعاونی‌ها شکل می‌گیرد که امیدواریم بخش تعاون بتواند به تعهدات اشتغالزایی خود تا پایان امسال به درستی عمل کند.

وی یکی از مولفه‌های اصلی در حمایت از تعاونی‌ها را تعاونی‌های مرزنشینان و صادرات محور دانست و خاطرنشان کرد: سال‌های سال است که تعاونی مرزنشینان به حالت رکود و سکون کشیده شده است که ما با بررسی همه جانبه مشکلات آنها تلاش می‌کنیم تا با همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با جلب نظر و مشارکت سرمایه‌گذاران نسبت به فعال‌سازی این تعاونی‌ها اقدام کنیم.

معاون امور اقتصادی و منابع انسانی استاندار اردبیل با اشاره به ظرفیت صادراتی 70 میلیون دلاری بخش تعاونی در استان اردبیل گفت: قطعا با توجه به 24 ساعته شدن فعالیت گمرک بیله‌سوار از ابتدای امسال سعی بر این است تا زمینه صادرات با مشارکت سرمایه‌گذاران، تولیدکنندگان و تعاونگران فراهم آید تا بخشی از نیازهای بازار آسیای میانه و حوزه قفقاز را از طریق این صادرات تامین کنیم.

حسین‌زاده افزود: سهم بخش تعاون از اقتصاد کشور 20 تا 25 درصد است که در استان اردبیل نیز با حمایت از شکل‌گیری تعاونی‌های توانمند در بخش خدمات، آموزشی، کشاورزی، صنعت و بخش تولید، توزیع و پخش تلاش می‌کنیم تا در این شرایط تحریم ظالمانه دشمنان از ظرفیت این تعاونی‌ها در حل مشکلات و بحران‌های اقتصادی به بهترین شکل استفاده کنیم.

وی ادامه داد: کشور ما هم اکنون با مشکلات عدیده‌ای در حوزه اقتصادی به ویژه بیکاری روبروست که قطعا در کنار بخش خصوصی بخش تعاون نیز می‌تواند زمینه رونق اقتصادی و فراهم کردن بسترهای اشتغال را به خوبی فراهم کند که بانک توسعه تعاون به عنوان بانک عامل این بخش زمینه‌ساز این تحول و تحرک خواهد بود.

معاون امور اقتصادی و منابع انسانی استاندار اردبیل به پرداخت تسهیلات با نرخ سود 4 تا 6 درصد برای روستائیان و طرح‌های اشتغال فراگیر اشاره کرد و افزود: ما با تشکیل پنجره واحد در استانداری سعی می‌کنیم تا مشکل بوجود آمده سرمایه‌گذاران و کارآفرینان را فراهم کنیم که در این زمینه چهار بانک عامل با همراهی مدیران دستگاه‌های اجرایی دور یک میز می‌نشینند تا این مشکلات و موانع را یکی پس از دیگری برطرف کنند.

حسین‌زاده تصریح کرد: امیدواریم تا پایان امسال با نقش‌آفرینی تعاونی‌ها بتوانیم به اهداف مورد نظر در این زمینه دست پیدا کنیم تا بستر تحول و تحرک اقتصادی در استان، افزایش تولید ثروت و بالا رفتن وضعیت معیشتی و اقتصادی مردم را به عینه مشاهده کنیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر