کد خبر: 924634
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۰
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی:
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: تا پایان سال تعداد موزه های استان به ۱۸مورد می رسد.

جلیل جباری اظهار داشت: تاکنون ۱۵ موزه باستان شناسی، مردم شناسی، تاریخ طبیعی در استان وجود دارد که تا پایان سال با راه اندازی موزه مدرسه ۲۲بهمن، موزه طب و موزه کودک تعدا موزه های استان به ۱۸موزه می رسد.

وی با اشاره به اینکه احیای بافت تاریخی مهمترین و محوری ترین برنامه میراث فرهنگی است و شهرهای ارومیه، ماکو، خوی و تکاب آذربایجان غربی جز ۱۶۸ شهر دارای بافت تاریخی مصوب است، افزود: در این راستا از سال ۹۴ احیای بناها و جداره های با ارزش تاریخی در شهر را آغاز کردیم، که احیای سرای نوبخت و نصیرزاده، احیای سردر مدرسه چمران، مسجد سردار ارومیه بخشی از اقدامات انجام شده است که روند احیای گذرهای تاریخی ماکو نیز ددست اجراست و برنامه مرمت و احیای جداره های تاریخی در خیابان اصلی و هسته مرکزی شهر خوی نیز در دستور کار این اداره کل برای زنده کردن بافت تاریخی شهرها قرار دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی با اشاره به ظرفیت اماکن اقامتی استان گفت: ۹۳ واحد اقامتی اعم از هتل ها، هتل آپارتمان ها، مهمانپذیر ها در قالب ۵۰۰۰ تخت اماده ارائه خدمات به گردشگران و مسافران است که با افتتاح ۳ واحد اقامتی در هفته دولت درتکاب، قطور و قره ضیاالدین ،۱۰۰تخت نیز به ظرفیت اقامتی اماکن اقامتی در استان افزوده شد.

جباری ادامه داد: ضریب اشغال هتل ها و اماکن اقامتی تحت پوشش این اداره کل در مرداد سال گذشته ۳۲ درصد بوده که این میزان در مدت مشابه سال جاری به ۷۲درصد ارتقا یافته است.

وی گفت: ۲۵ پروژه مهم سرمایه گذاری در حوزه گردشگری اعم از احداث هتل، مجتمع و مرکز سلامت با سرمایه گذاری ۴۸۰۰ میلیارد ریال در استان با متوسط پیشرفت ۵۰ درصد در حال انجام است که با بهره برداری از این مراکز ۱۰۰۰ تخت به ظرفیت اقامتی استان افزوده می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی برگزاری جشنواره ها و نمایشگاهها را در راستای شناساندن استان و قابلیت های هنرمندان آن به سراسر کشور تاثیرگذار دانست و خاطر نشان کرد: برگزاری اولین جشنواره ملی گردشگری و پنجمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی،جشنواره سفره ایرانی، جشنواره آفتابگردان و مراسم سالانه ارامنه در قره کلیسا چالدران بخشی از این برنامه های فرهنگی در راستای توسعه گردشگری استان بوده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر