کد خبر: 924630
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۱
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت:170 هزار هکتار از اراضی استان به کشت سیر اختصاص یافته است.

اسمعیل کریم زاده با بیان اینکه امسال با تغییر الگوی کشت در بیشتر شهرستان های استان تولید محصول سیر نسبت به سال گذشته افزایش می یابدافزود: امسال 170 هزار هکتار از اراضی استان زیر کشت محصول سیر رفته و پیش بینی می شود امسال 3400 تن محصول تر و 680 تن محصول خشک تولید شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: محصول سیر بر حسب بازار و تقاضای مردم جهت خرید اکثرا 80 درصد بصورت خشک در بازار به فروش می رسد.

وی با اشاره به حمایت و خرید سیر، اظهار کرد: اعطای تسهیلات بانکی، آموزش شیوه های نوین کاشت و برداشت مکانیزه سیر و فراهم کردن ماشین های و دستگاه های مکانیزه برای کاشت و برداشت محصول از جمله این اقدامات است.

کریم زاده ادامه داد: کاشت و برداشت سیر در شهرستان های استان باعث اشتغال ‌زایی فصلی شده اما حضور فعالانه دلالان از دوره کشت تا برداشت محصول و عدم اطمینان از وضعیت بازار، تغییرات شرایط آب و هوایی، نبود بسته‌بندی مناسب و کارگاه‌های فرآوری و صنایع تبدیلی سیر، فروش فله‌ای و نبود صادرات این محصول باعث شده بسیاری از کشاورزان کمتر رغبتی به فعالیت در این حوزه داشته باشند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: شاهین دژ، چالدران و بوکان عمده شهرستان های استان هستند که سیر در آنجا بیشتر کشت می شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر