کد خبر: 924621
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۹
ادلب چه با صلح، چه با جنگ باید آزاد شود. شهری که سوریه مصمم شده است این شهر را با تمام توان بازپس گیرد، حتی با تنش دوباره آمریکا و روسیه که این‌بار به اوج خود رسیده است.
جوان‌آنلاین: ادلب چه با صلح، چه با جنگ باید آزاد شود. شهری که سوریه مصمم شده است این شهر را با تمام توان بازپس گیرد، حتی با تنش دوباره آمریکا و روسیه که این‌بار به اوج خود رسیده است.

با جدی شدن تصمیم ارتش سوریه برای حمله به ادلب، روسیه که از تصمیم آمریکا برای ایجاد خلل در عملیات 
آزاد سازی ادلب آگاه شده بود نسبت به تصمیم واشنگتن و متحدانش برای به راه انداختن حمله شیمیایی و مقصر جلوه دادن ارتش سوریه در این حمله هشدار داده و اعلام کرد که آمریکا درصدد است با این حربه دست به عملیات جدیدی در سوریه بزند. درست شبیه اقدامی که اواخر فروردین ماه امسال درغوطه و شهر دوما از سوی آمریکا و متحدان غربی‌اش صورت گرفت و به بهانه کاربرد سلاح شیمیایی، مناطقی از سوریه مورد شلیک موشک قرار گرفت. 
آزادسازی ادلب از دستان تروریست‌ها به معنای از دست دادن آخرین سنگر برای کشورهای غربی و متحدان منطقه‌ای آن‌هاست که از زمان آغاز بحران سوریه با حمایت از تروریست‌ها و وارد کردن افراطیون به سوریه موجب طولانی شدن بحران این کشور شدند و البته از همین رو است که آمریکا درصدد است ‌به هر نحو ممکن در روند انجام این عملیات و آزادسازی آن توسط دولت سوریه و متحدانش خلل ایجاد کند.
البته «ولید معلم» وزیر امور خارجه سوریه با تاکید بر آزادسازی ادلب از دست تروریست‌ها، به روسیا الیوم گفت: اولویت ما، آزادی استان ادلب است چه با آشتی و چه با اقدام نظامی. دولت کنونی آمریکا در خدمت منافع اسرائیل است و به توافق‌ها پایبند نیست.
وی افزود: ما به‌دنبال آن نیستیم که با ترکیه درگیر شویم اما ترکیه باید این را درک کند که ادلب یک استان سوری است و متعلق به سوریه است.
وزیر خارجه سوریه درباره مسأله کردها گفت: آن‌ها بخشی از بافت اجتماعی سوریه‌اند و دولت سوریه آماده گفت‌وگو با آن‌هاست اما دل بستن برخی از آن‌ها به آمریکایی‌ها اشتباه است، زیرا آمریکایی‌ها مشهور هستند به تنها گذاشتن هم‌پیمانانشان. ما اجازه جدایی و فدرالیسم را نمی‌دهیم و اولویت ما گفت‌وگو و تفاهم است.

تنش‌های روسیه و آمریکا در مدیترانه
از سوی دیگر خبرهایی در مورد حضور گسترده تروریست‌ها در شهر ادلب و آماده شدن آن‌ها برای انجام حمله بر اساس خواست آمریکا منتشر شده و در همین ارتباط یکی از زیردریایی‌های آمریکا نیز وارد آب‌های مدیترانه شده تا در صورت وقوع حمله از آن استفاده شود. همچنین روسیه هم نسبت به این موضوع واکنش نشان داد و رزمایش دریایی بزرگ خود در مدیترانه و در نزدیکی آب‌های سوریه را آغاز کرد. گفته می‌شود قرار است ناوگان دریای سیاه، ناوگان دریای بالتیک، ناوگان دریای خزر و ناوگان شمالی در این مانور نظامی شرکت داشته باشند.
کارشناسان معتقدند ارتش روسیه با برگزاری مانور در آب‌های دریای مدیترانه، عرصه را برای کشتیرانی و هوانوردی، دیگر کشورها ناامن و خطرناک کرده است.
موضوعی که «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا اظهارات تندی را نسبت به اقدامات روسیه در برداشت و عنوان داشت: لاوروف از تهاجم سوریه و روسیه به ادلب دفاع می‌کند. روس‌ها و اسد موافقت کردند که اجازه چنین مسأله‌ای را ندهند. در نگاه آمریکا، این به منزله تشدید بحرانی است که اکنون نیز در مرحله‌ای 
خطرناک است.
پیش از این لاوروف وزیر خارجه روسیه هشدار داده بود: غرب در موضوع ادلب با آتش بازی نکند. مشخص است که پیشرفت مذاکرات سوریه، راه‌حل سیاسی و مبارزه با تروریسم به مذاق هرکسی خوش نمی‌آید.
لاوروف همچنین در خصوص آمادگی کلاه‌سفیدها- تروریست‌هایی که در قالب نیروهای دفاع مدنی فعالیت می‌کنند برای تدارک حمله شیمیایی و نسبت دادن آن به دولت دمشق هشدار داده بود.
انفجار دو پل توسط تروریست‌ها ‌در ادلب
در تازه‌ترین اخبار منتشر شده از ادلب‌، تروریست‌های این منطقه از بیم حمله ارتش سوریه دو دهانه پل ورودی ادلب را منفجر کردند.وبگاه خبری «اسلام تایمز» به نقل از پایگاه‌های رسانه‌ای معارضان سوری خبر داد، پل‌های الشریعه و بیت‌الراس در سهل‌الغاب که اراضی تحت تسلط عناصر معارض را به مناطق تحت سیطره نیروهای دولتی سوریه متصل می‌کرد، توسط عناصر مسلح، منفجر شدند.
این منابع به قول فعالان سوری گفته است عناصر جبهه آزادی بخش ملی همچنین تلاش کردند پل الحویز را تخریب کنند اما اهالی منطقه مانع از این کار شدند.
انفجار این دو پل همزمان شده است با قوت گرفتن احتمال اقدام ارتش سوریه برای عملیات گسترده از بازپس‌گیری استان ادلب که از مهم‌ترین پایگاه‌های معدود باقیمانده در چنگ گروه‌های تروریستی است.
ادلب در شمال غرب سوریه، تنها استانی است که در دست تروریست‌ها باقی مانده است و نبرد در این منطقه در هفته‌های اخیر شدیدتر شده است. 60‌درصد از مناطق ادلب در دست نیروهای گروه هیات تحریر‌الشام، متحد گروه جبهه‌النصره است و بقیه آن در دست سایر معارضان مسلح سوری است. ارتش سوریه و متحدانش مصمم است تا در جنگ ادلب که از آن به‌عنوان مادر جنگ‌ها در سوریه نام‌برده می‌شود همچون دیگر نبردهایش پیروز باشد و با آزادسازی این شهر، می‌توان گفت آخرین سنگر تروریست‌ها در سوریه باز پس گرفته می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار