کد خبر: 924602
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۶
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دامغان
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دامغان گفت: دهمین سوگواره تعزیه استان سمنان با حضور گروه های منتخب نمایش آیینی مذهبی همزمان با دهه اول صفر در این شهرستان برگزار می ‌ شو د.

محمد طالبی بااعلام این خبر اظهار کرد: این سوگواره با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دامغان و کانون تعزیه شهرستان و با حضور گروه‌های منتخب نمایش آیینی مذهبی استان سمنان برگزار خواهد شد.

وی، یادآوری کرد: پاسداشت ارزش‌های حماسه حسینی و آسیب شناسی هنر فاخر و معنوی تعزیه با ایجاد وفاق و همدلی و ارتقای سطح علمی و عملی تعزیه در استان و شهرستان از مهم ترین اهداف در برگزاری این سوگواره است .

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دامغان افزود: گروه‌های شرکت کننده باید طبق مقرارت و ضوابط عمل و گروه‌های برتر پس از داوری آثار به مرحله استانی راه یابند .

همچنین رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گرمسار از کسب رتبه اول کشوری نماینده این شهرستان در جشنواره نقالی علوی خبر داد.

تقی نجفی افزود: در سومین ‌جشنواره‌ سراسری نقالی و پرده‌خوانی غدیر "نقالان علوی" محمد رضا معجونی از شهرستان گرمسار شرکت و موفق به کسب رتبه اول جشنواره کشوری ‏شد.

وی ادامه داد: این جشنواره در سه بخش رقابتی بزرگسال، نوجوان و بخش کودک با داوری هیئت بازبینی متشکل از اردشیر صالح‌پور، داریوش نصیری و مرشد مهدی چایانی برگزار شد .

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گرمسار اظهار داشت: نقالی و پرده خوانی سال‌ها در محاق و فراموشی بود ولی امروز به همت علاقه‌مندان زنده و احیاء شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر