کد خبر: 924572
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۵
نهمین جشنواره کارتون و کاریکاتور «روزی حلال» برگزار می‌شود
نهمین جشنواره سراسری کارتون و کاریکاتور با موضوع «روزی حلال» به میزبانی خراسان شمالی برگزار می‌شود.
محمد صادقي
نهمين جشنواره سراسري كارتون و كاريكاتور با موضوع «روزي حلال» به ميزباني خراسان شمالي برگزار مي‌شود.
وحيد نمازي دبير اجرايي جشنواره سراسري كارتون و كاريكاتور روزي حلال، با اشاره به برگزاري اين جشنواره از سال 87، گفت: ما براي برگزاري اين جشنواره در دو دوره اول روي شعار سال تمركز داشتيم اما پس از آن در اهداف و رويكردهاي برنامه تجديدنظر كرديم تا از حالت صرفاً رقابتي خارج شود و جريان مداومي را در طول سال ايجاد كند چراكه هدف ما از برگزاري اين جشنواره جريان‌سازي در حوزه كاريكاتور و كارتون و تاثيرگذاري در ابعاد گسترده اجتماعي كشور است.
نمازي گفت: با توجه به رويدادهاي اقتصادي روز ايران و دنيا، «روزي حلال» را به عنوان واژه‌اي ارزشمند در ميان مسلمانان براي نامگذاري اين جشنواره انتخاب كرديم. همچنين همزماني برگزاري دادگاه مفسدين اقتصادي، موضوع ما را به‌روزتر هم كرده است. نمايش رزق و روزي حلال به تنهايي در آثار مد نظر ما نيست. بلكه مي‌خواهيم تأثيرات فردي و اجتماعي آن را هم نشان دهيم. يكي از بسترهاي لازم براي ايجاد اقتصاد سالم و قدرتمند در كشور كسب روزي حلال و تأكيد بر عدم كسب رزق حرام است. همچنين با ارائه موضوع راهكارهاي لازم را نيز به هنرمندان ارائه مي‌كنيم.
عباس ناصري، دبير هنري جشنواره سراسري كارتون و كاريكاتور روزي حلال نيز گفت: امسال مانند سال‌هاي گذشته از ارديبهشت فراخوان داديم و تا 20 مرداد مهلت ارسال آثار بود. يكي از تفاوت‌هاي جشنواره امسال با دوره‌هاي قبلي افزودن بخش كاريكاتور چهره بود كه اين كار را به احترام استاد جواد عليزاده پيشكسوت كاريكاتور خراسان شمالي انجام داديم.
وي درخصوص گروه داوري اين دوره از جشنواره «روزي حلال» توضيح داد: هيئت داوران جشنواره هر ساله متشكل از پنج نفر از جوانان و پيشكسوتان است كه امسال با حضور آقايان احمد عرباني، بهمن عبدي، محمدرضا دوست‌محمدي، سعيد نوروزي و اينجانب داوري آثار برگزار شد. همچنين دو كمك‌داور داشتيم كه دو هنرمندي بودند كه بيشترين امتياز را در پنج دوره «چِلِگي» كسب كردند. حضور اين دو كمك‌داور در جمع گروه داوري نهمين دوره جشنواره «روزي حلال» بيشتر با هدف كسب تجربه آنها در داوري آثار و افزايش دانش و آگاهي از كاريكاتور و كارتون انجام شد.
ناصري درباره آثار راه يافته به اين جشنواره، گفت: در مجموع 542 اثر از 170 هنرمند شامل 415 اثر در بخش كارتون و 127 اثر در بخش كاريكاتور دريافت كرديم. از 27 استان در اين جشنواره شركت كردند. وي ادامه داد: تهران با 61 اثر مقام اول تعداد آثار شركت‌كننده را دارد. همچنين استان‌هاي اصفهان، كرمانشاه و فارس در رده‌هاي پس از تهران قرار دارند. اختتاميه نهمين جشنواره سراسري كارتون و كاريكاتور استان خراسان شمالي «روزي حلال» 15 شهريور در بجنورد برگزار مي‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار