کد خبر: 924544
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۱
نگاهی به حاشیه‌های آغاز اولین اردوی تیم ملی فوتبال در راه آماده‌سازی جام ملت‌ها
اردوی تیم ملی فوتبال در شرایطی دیروز با دو روز تأخیر در آکادمی ملی فوتبال آغاز شد که دعوت پیامکی از بازیکنان، دعوت دوباره از آزمون به‌رغم خداحافظی و بازگشت وریا و کاوه به تیم ملی از مهم‌ترین حاشیه‌های روز اول بود.
سعيد احمديان
اردوی تیم ملی فوتبال در شرایطی دیروز با دو روز تأخیر در آکادمی ملی فوتبال آغاز شد که دعوت پیامکی از بازیکنان، دعوت دوباره از آزمون به‌رغم خداحافظی و بازگشت وریا و کاوه به تیم ملی از مهم‌ترین حاشیه‌های روز اول بود.
در فاصله چهار ماه تا آغاز جام ملت‌ها، دیروز اولین مرحله اردوی تیم ملی فوتبال در تهران آغاز شد، اردویی که تا ۲۱ شهریور ادامه دارد و تیم ملی ۲۰ شهریور در یک بازی دوستانه مقابل ازبکستان به میدان خواهد رفت.
پیامک دادند بیایید اردو
در حالی کرش دیروز در خیابان سئول جنوبی تهران با مهدی تاج در طبقه چهارم ساختمان فدراسیون فوتبال بر سر برنامه‌ریزی برای تدارک تیم ملی برای جام ملت‌های امارات چک و چانه می‌زد که رسانه‌ها خبرنگارانشان را به آکادمی ملی فوتبال در مجموعه ورزشی آزادی تهران فرستاده بودند تا نام ملی‌پوشانی را که به آکادمی می‌آیند، یادداشت و مخابره کنند. لیست تیم ملی فوتبال برای اولین اردو به صورت رسمی اعلام نشده بود تا رسانه‌ها از این طریق و با ذره‌بین به دنبال شناسایی نفرات دعوت شده به تیم ملی باشند.
عدم اعلام لیست رسمی در شرایطی بود که گفته می‌شد بازیکنان با پیامک به تیم ملی دعوت شده‌اند، مسئله‌ای که تا ظهر دیروز خیلی‌ها را بهت‌زده کرده بود. البته این اتفاق تازگی نداشت و پیش از این هم کرش نشان داده بود که استاد غافلگیری است. در اسفند ۹۵، آن هم در روز‌هایی که اختلافاتش با برانکو و مربیان لیگ برتری به اوج رسیده بود، بدون اینکه لیست تیم ملی را رسانه‌ای کند از طریق فدراسیون فوتبال با پیامک ملی‌پوشان را به اردو دعوت کرده بود!
براساس نوشته برخی رسانه‌ها، بازیکنان لژیونر بعد از رقابت‌های باشگاهی خود در اردوی تیم ملی در هتل حاضر خواهند شد و بازیکنان شاغل در لیگ داخلی ایران هم قرار است با شیوه پیامکی خود را رأس ساعت ۱۲ به هتل محل اردو برسانند. چنین شیوه‌ای برای دعوت از بازیکنان باعث تعجب و سردرگمی سرمربیان و مدیران باشگاه‌ها شده بود، به طوری که با انجام تمرین نوبت صبح دیروز، برخی باشگاه‌ها با غیبت برخی بازیکنان و بعد از پیگیری مدیران و مربیان متوجه دعوت بازیکنان خود به اردوی تیم ملی شدند!
رونمایی از لیست تیم ملی
سرانجام ظهر دیروز بود که سایت رسمی فدراسیون فوتبال، اسامی ملی‌پوشان دعوت شده به تیم ملی را منتشر کرد و خبرنگارانی که خودشان را به آکادمی ملی فوتبال در مجموعه ورزشی آزادی تهران رسانده بودند تا نام بازیکنانی که به آکادمی می‌روند را برای رسانه‌هایشان مخابره کنند، نفس راحتی بکشند و شناسایی بازیکنانی که پیامکی دعوت شده‌اند، تمام شود.
طبق این لیست؛ علیرضا بیرانوند، رشید مظاهری، امیر عابدزاده و سیدحسین حسینی (دروازه‌بانان)، رامین رضاییان، محمدرضا خانزاده، روزبه چشمی، مجید حسینی، مرتضی پورعلی‌گنجی، پژمان منتظری، میلاد محمدی، صادق محرمی، وریا غفوری و آرمین سهرابیان (مدافعان)، سعید عزت‌اللهی، امید ابراهیمی، اشکان دژاگه، سامان قدوس، مهدی ترابی، مسعود شجاعی، وحید امیری، علی کریمی، احسان حاج‌صفی (هافبک‌ها)، علیرضا جهانبخش، علی قلی‌زاده، مهدی طارمی، سردار آزمون، کریم انصاری‌فرد و کاوه رضایی (مهاجمان) به اولین اردوی تیم ملی فوتبال که برای جام ملت‌های آسیا که زمستان امسال در امارات برگزار می‌شود، دعوت شدند.
غافلگیری‌های یک لیست
لیست تیم ملی فوتبال مانند همیشه شگفتی‌هایی دارد که نشان می‌دهد کرش پس از تمدید قرارداد هم همچنان قرار است غافلگیرانه پیش برود. در حالی نام سردار آزمون در لیست جدید تیم ملی به چشم می‌خورد که این بازیکن پس از جام جهانی در واکنش به انتقاد‌هایی که از او شد، اعلام کرد دیگر قصد همراهی تیم ملی را ندارد و می‌خواهد وقتش را در کنار خانواده‌اش سپری کند. با این حال قرار گرفتن آزمون در لیست تیم ملی نشان می‌دهد که کرش همچنان به مهاجم جوانش اعتقاد دارد و می‌خواهد شماره ۲۰ ایران را به امارات ببرد. دعوت از آزمون با وجود خداحافظی از تیم ملی در شرایطی است که کرش پیش از این در قبال بازیکنانی که رفتاری مشابه آزمون را داشتند، بدون هیچ اغماضی برخورد می‌کرد، به‌طوری که آن‌ها دیگر هرگز روی پیراهن تیم ملی را ندیدند! با این حال به نظر می‌رسد درباره آزمون، کرش مجبور به زیر پا گذاشتن اصول قبلی‌اش شده است. از نکات جالب توجه دیگر لیست تیم ملی، بازگشت کاوه رضایی و وریا غفوری است.
دو بازیکنی که پیش از جام جهانی به‌رغم تمام شایستگی‌هایشان با نظر کرش مسافر روسیه نشدند و جای خالی‌شان در جام جهانی احساس شد. سیدحسین حسینی هم دوباره به جمع دروازه‌بانان تیم ملی باز گشته است. علاوه بر این، دعوت تنها یک بازیکن از پرسپولیس از نکات عجیب لیست جدید تیم ملی است و علیرضا بیرانوند تنها نماینده قرمزهاست. در نقطه مقابل از حریف سنتی سرخپوشان یعنی استقلال، شش بازیکن به تیم ملی دعوت شده‌اند که حضور مدافعانی مانند سهرابیان که عملکرد ضعیفی در هفته‌های گذشته لیگ داشته، بسیار سؤال‌برانگیز است.
از نکات تکراری لیست جدید تیم ملی هم ادامه بی‌توجهی کرش به لیگ برتر است، چراکه همچنان لژیونر‌ها سهم پررنگ‌تری دارند. نمونه آن هم دعوت از صادق محرمی است، بازیکنی که در زمان حضورش در ایران و پرسپولیس جایی در لیست تیم ملی نداشت، اما در فصل جدید و با رفتن به دیناموزاگرب کرواسی به تیم ملی دعوت شده تا کرش نشان دهد همچنان به بازیکنانی که در لیگ‌های خارجی بازی می‌کنند، نگاه ویژه‌تری دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار