کد خبر: 924428
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۹
نظرگردشگران خارجی از پلیس اصفهان :
سازمان یونسکو هم از اقدام پلیس گردشگری اصفهان تقدیر کرد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ،به نقل از پایگاه خبری پلیس،هجدهم مهرماه سال 90 بود که ایستگاه پلیس گردشگری برای اولین بار در کشور در میدان تاریخی حضرت امام (ره) اصفهان افتتاح شد و طولی نکشید که آوازه پلیس گردشگری اصفهان به سازمان یونسکو هم رسید به طوری که تنها پس از گذشت 6 ماه از راه اندازی آن از سوی این سازمان عنوان به نماد امنیت گردشگران در ایران تبدیل شد.

از این رودفتر یادبودی که به منظور ثبت یادداشت های توریست های خارجی در ایستگاه پلیس گردشگری اصفهان قرارگرفت و نظرات جالب توجه در مورد سفر به ایران و مهمان نوازی مردم و پلیس کشور با آنان که این نظرات توسط کارشناسان پلیس گردشگری ترجمه و جهت بهره برداری به سازمان گردشگری و دیگر ادارات ارجاع داده می شود .

نکته جالب توجه این است که وقتی توریست‌های خارجی با این نیروهای پلیس گردشگری مواجه می‌شوند ابراز تعجب می‌کنند و برایشان باورکردنی نیست که در ایران پلیسی مخصوص راهنمایی و ارائه خدمات برای آنان وجود داشته باشد، چرا که بیشتر توریست‌های خارجی عنوان می‌کنند قبل از این‌که به ایران سفر کنند تصورشان از پلیس ایران یک نیروی جدی و خشن بوده است.

توریست‌های خارجی مهم‌ترین مساله‌ای را که هنگام برخورد با پلیس گردشگری استان مطرح می‌کنند احساس امنیت از تفرج در اصفهان است و همین امر سبب شده اعلام کنند بار دیگر نیز به ایران سفر می‌کنند.

گردشگری از کشور اسلونی با حضور در پلیس گردشگری ، پلیس اصفهان را به دلیل اینکه به گردشگران کمک می کند پلیسی منحصر به فرد توصیف کرد

پلیس اصفهان منحصر به فرد است

یک توریست کشور اسلونی در یادداشت خود عنوان داشت: پلیس اصفهان به جهت اینکه به جهانگردان کمک می کند منحصر به فرد است که در موقعیت رویایی خوبی قرار هم دارد و به توریست ها در یافتن نقاط متعدد داخل شهر کمک خوبی می کند. توصیه می کنم حرکت خود را ادامه دهید و به همین صورتی که خدمت می کنید بمانید از شما متشکرم.

پلیس توریست شما مهربان است

توریست دیگری از کشور ایتالیا عنوان کرد: من در شهر زیبای شما گم شده بودم و یک افسر پلیس توریست اصفهان بسیار مهربان و نوعدوستانه با من برخورد کرد. این اولین دیدار من از ایران است. کشوری زیبا و مردمی دوست داشتنی، من دوست دارم که به زودی دوباره به این جا برگردم.

پلیس اصفهان مرا تحت تاثیر قرار داد

توریستی از کشور چین گفت: بسیار خوشحال هستم که برای اولین بار به ایران سفر می کنم، جای تعجب دارد که پلیس گردشگری اصفهان قادر به صحبت کردن به زبان بسیار دشوار چینی است، پلیس اصفهان مرا تحت تاثیر قرار داد. کشور شما بسیار زیبا با مردمان خونگرم با تاریخ غنی است بازهم بسیار تشکر می کنم بابت خدمات و میهمان نوازی پلیس گردشگری و امیدوارم دوباره به کشور شما سفر کنم.

پلیس ایران بسیار مهربان و مهمان نواز است

یک گردشگر چینی دیگر گفت: در حال قدم زدن در میدان امام (ره ) اصفهان بودم و نمی دانستم به کدام سمت بروم که ناگهان یک پلیس جوان به من نزدیک شد و گفت آیا می توانم به شما کمک کنم؟ او کمک خوبی به من کرد. تازه فهمیدم برخلاف تبلیغات رسانه های غربی پلیس ایران بسیار مهربان و مهمان نواز است.

مردم شهر و کشور شما بسیار مهربان و مهمان نواز هستند و فرهنگ سرزمین شما را بسیار دوست دارم، 100 بار دیدن کشور شما کافی نیست و دو چشم برای دیدن این همه زیبایی کم است.

پلیس های ایران فراتر از حد خود کمک می کنند

مارتینال از آلمان که شارژ موبایلش به اتمام رسیده و به ایستگاه پلیس گردشگری مراجعه کرده بود تا آن را شارژ کند گفت: من بسیار خوشحالم که با پلیس ایران ملاقات کردم، من واقعاً تفاوت چشمگیر و قابل ملاحظه ای را در ایران با آنچه که رسانه های غربی می گویند دیدم و واقعیت را تجربه کردم و پلیس های ایران واقعاً فراتر از حد خود به توریست ها کمک و مهربانی می کنند.

نهایت دوستی و محبت پلیس

گردشگری از کشور فرانسه نیز که دوربین خود را گم کرده و سراسیمه به ایستگاه پلیس گردشگری آمده بود در یادداشت خود نوشته است: وقتی به پلیس گردشگری آمدم با گرمی به من خوش آمد گفتند و مطمئن شدم که هرکاری که امکان داشته باشد برای یافتن دوربینم انجام خواهند داد همچنین نکات خوب و کمک کننده ای در خصوص برگشت هزینه دوربین از طرف بیمه به من آموزش دادند. این نهایت دوستی و محبت پلیس ایران است و من از خدمات این عزیزان تشکر می کنم.

تهیه و تنظیم: حمید رضا محمدی، کارشناس رسانه- پلیس اصفهان

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر