کد خبر: 924406
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۶
جان کری، وزیر خارجه سابق امریکا با بیان اینکه مایل است همچنان به فعالیت سیاسی ادامه دهد، تأکید کرد که امریکا در مرحله بحران به سر می‌برد. اظهاراتی که تلویحا به سیاست‌های دونالد ترامپ اشاره دارد که در ماه‌های اخیر موجی از واکنش‌ها را در محافل داخلی امریکا به راه انداخته است.
جان کری، وزیر خارجه سابق امریکا با بیان اینکه مایل است همچنان به فعالیت سیاسی ادامه دهد، تأکید کرد که امریکا در مرحله بحران به سر می‌برد. اظهاراتی که تلویحا به سیاست‌های دونالد ترامپ اشاره دارد که در ماه‌های اخیر موجی از واکنش‌ها را در محافل داخلی امریکا به راه انداخته است.
جان کری، که دو سال پیش از وزارت خارجه امریکا کنار رفت، بار دیگر آمادگی خود را برای بازگشت به ساختار سیاسی اعلام کرده است. کری جمعه شب در مصاحبه با شبکه «سی‌بی‌اس نیوز»، ضمن بحرانی خواندن وضعیت جاری در امریکا، درباره انتخابات ۱۵ آبان میان دوره‌ای کنگره و فرمانداری ها، بدون رد کردن احتمال حضورش در انتخابات آتی ریاست جمهوری امریکا گفت: «در حال حاضر صحبت درباره انتخابات ۲۰۲۰، کاملاً انحرافی و اتلاف وقت است. ما باید روی انتخابات ۲۰۱۸ تمرکز کنیم. ما باید برای حرکت در یک مسیر بهتر اعتماد از دست رفته را به کشور برگردانیم، ما باید این کار را به روش‌های منطقی و معقول انجام دهیم». کری که سال‌ها رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنا بوده، درباره شرایط جاری امریکا گفت: «کشور ما در لحظه‌ای بحرانی قرار دارد. جهان در لحظه‌ای بحرانی قرار دارد». جان کری در ادامه گفت‌وگوی خود همچنین درباره برنامه‌های سیاسی آینده‌اش گفت: «قصد دارم که همچنان از نظر سیاسی فعال بمانم و همچنان به مبارزه ادامه بدهم». در انتخابات کنگره برای تعیین تمام اعضای مجلس نمایندگان، ۳۴ سناتور از مجموع ۱۰۰ سناتور مجلس سنا و همچنین انتخابات برای تعیین فرماندار‌های برخی ایالت‌ها برگزار می‌شود و از چندی قبل رقابت‌های مقدماتی انتخاباتی شروع شده است. دموکرات‌ها قصد دارند با پیروزی در انتخابات میاندوره‌ای کنگره، سیاست‌های جنجالی دونالد ترامپ رئیس‌جمهور امریکا را به چالش بکشند. جان کری که از منتقدان مواضع سیاست داخلی و به ویژه سیاست خارجی دونالد ترامپ است، بار‌ها به مواضع دولت کنونی در مسائلی از قبیل: ایران، روسیه، ناتو و کره‌شمالی تاخته است. بحران‌های به وجود آمده میان امریکا و اتحادیه اروپا، متعاقب وضع تعرفه‌های گمرکی در حوزه فولاد به نقطه اوج خود رسیده است و همین مسئله مخالفت‌های گسترده را در بین کنگره و مقامات واشنگتن در پی داشته است. بسیاری از کارشناسان غربی معتقدند که سیاست‌های ترامپ علیه اروپا، می‌تواند به فروپاشی نظام لیبرالی منجر شود و این مسئله به نفع رقبای امریکا خواهد بود. همچنین بسیاری از سیاستمداران امریکایی بر این باورند که سیاست‌های بازدارنده اقتصادی ترامپ منجر به بروز بحران در روابط واشنگتن و متحدانش خواهد شد و این بحران صرفاً در حوزه اقتصادی بازتاب نخواهد داشت و باعث می‌شود تا متحدان امریکا در دیگر حوزه‌ها نیز از حمایت خود از واشنگتن دست کشیده و در مقابل سیاست‌های ترامپ به صورت آشکار صف آرایی کنند. سیاست‌های ترامپ سبب شده محبوبیت وی به پایین‌ترین حد ممکن برسد و حتی برخی نمایندگان کنگره قصد دارند تا ترامپ را استیضاح کنند. شبکه سی ان ان دیروز گزارش داد: «بنابر تازه‌ترین نظرسنجی مشترک واشنگتن پست و شبکه خبری‌ای. بی. سی نیوز عدم محبوبیت ترامپ نزد امریکایی‌ها به ۶۰ درصد رسیده است که بالا‌ترین میزان عدم محبوبیت برای وی محسوب می‌شود». این رسانه امریکایی افزود: «در این نظرسنجی تنها ۳۶ درصد از پرسش شوندگان از عملکرد دونالد ترامپ به عنوان رئیس‌جمهور امریکا حمایت کرده‌اند.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار