کد خبر: 924399
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۱
رئیس موزه آبگینه خبر داد
مدیر موزه سفالینه و آبگینه از ایجاد فضای تبادل نظر و گفت‌وگوی کشور‌های اقتصاد هنر شیشه و آبگینه در این موزه معتبر ایرانی خبر داد.
محمد صادقی
مدیر موزه سفالینه و آبگینه از ایجاد فضای تبادل نظر و گفت‌وگوی کشور‌های اقتصاد هنر شیشه و آبگینه در این موزه معتبر ایرانی خبر داد.
امید شیوا، مدیر موزه آبگینه تهران که دومین موزه تخصصی آبگینه در جهان است، در تشریح برنامه‌های این موزه گفت: تعامل خوبی با دانشگاه‌های داخلی و تخصصی حوزه هنر و پژوهش مثل دانشگاه هنر تبریز، دانشکده تربیت مدرس و فرهنگستان هنر داشته‌ایم و تصمیم داریم در بعد بین‌المللی نیز خود را معرفی کنیم، چراکه غیر از موزه نیویورک، موزه آبگینه ایران دومین موزه تخصصی دنیاست. ما درخواست‌های متعددی از موزه‌های دنیا داشتیم، برای مثال موزه ملی کره‌جنوبی درخواست همکاری پژوهشی داشته که ما امیدوار هستیم در سال ۲۰۱۹ تعامل خوبی با موزه ملی کره‌جنوبی داشته باشیم. شیوا با اشاره به همکاری موزه آبگینه با بنیاد سینمایی فارابی، از ساخت فیلم مستندی درباره این موزه خبر داد و گفت: این مستند سال آینده با همکاری مستندساز مشهوری تولید می‌شود که قطعاً این حرکت فرهنگی جنبه بین‌المللی هم داشته باشد. وی با اشاره به همکاری‌های بین‌المللی موزه آبگینه افزود: از کشور‌های صاحبنام حوزه شیشه و آبگینه که اقتصاد هنر خود را بر آن پایه گذاشته‌اند، دعوت می‌کنیم تا برای تبادل گفت‌وگو و افکار اقتصاد هنری به ایران بیایند. در این زمینه با رایزنان فرهنگی ایتالیا، فرانسه و اتریش ارتباط داشته‌ایم که ماه آینده به ایران بیایند. شیوا در خصوص اشیای موزه آبگینه و سفالینه اظهار کرد: ۲۰۶۴ شیء در موزه وجود دارد که ۹۰۰ قطعه شیشه و آبگینه، ۶۸۰ قطعه سفال، ۲۴۲ قطعه بلور و ۲۴۲ قطعه شامل هدایایی است که شخصیت‌های مهم به موزه ارائه کرده‌اند. در این میان ۷۳۰ قطعه از ۲۰۶۴ قطعه در ویترین‌ها به نمایش درمی‌آید.
مدیر موزه آبگینه و سفالینه تهران افزود: با توجه به قدمت بیش از یک قرن این بنای قاجاری جلساتی با بنیاد فارابی، میراث فرهنگی، شهرداری و حامیان مالی دیگر صورت گرفته تا مرمت بنا را آغاز کنیم که اعتبار و رقم تخصیصی اولیه حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان در فاز نخست برای مرمت این مکان در نظر گرفته شده است. وی افزود: جلسه مرمت بنا تا چند روز آینده تشکیل و در صورت انجام عملیات عمرانی پروژه، موزه حدود ۳۵ روز تعطیل خواهد شد. موزه آبگینه تلفیقی از معماری باروک ایرانی (تلفیقی از معماری سنتی و غربی) است. این ساختمان با زیربنایی بالغ بر ۱۰۴۰ متر مربع و با طرح هشت گوش و ستون‌های کاذب در قسمت ورودی ساخته شده و دارای سه طبقه زیر زمین، همکف و طبقه اول دارای هفت تالار و سه سرسرا است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار