کد خبر: 924355
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۵
معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ، از انتشار بدون پوشش تصویر پدر و پسری خبر داد که با جعل عناوین دولتی و نظامی اقدام به ارتکاب جرایم مختلف به ویژه سرقت های تحت پوشش مأمور و کلاهبرداری کردند .

به گزارش خبرنگار ما، سرهنگ کارآگاه داوود فرد  گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت های تحت پوشش مأمور با استفاده از یک دستگاه خودرو پیکان سفید رنگ ، موضوع برای رسیدگی در دستور کار اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت. مالباختگان در اظهاراتی مشابه عنوان کردند که سرنشینان پیکان سفیدرنگ دو نفر بوده اما سارق اصلی مردی حدودا 50 ساله است که ضمن معرفی خود به عنوان افسر عالی رتبه نظامی و در حالی که در برخی از سرقت ها نیز لباس فرم نظامی به تن داشته ، اقدام به سرقت وجوهات همراه آنها کرده است .

وی بیان داشت: با توجه به اظهارات مالباختگان، شناسایی دقیق محل های سرقت و بهره گیری از تصاویر بدست آمده از دوربین های مداربسته ی محدوده های سرقت، سرانجام کارآگاهان موفق به شناسایی خودرو پیکان سفید رنگ به شماره انتظامی ایران87/***ج 42 شدند.

این مقام انظتامی گفت: در بررسی سوابق خودرو پیکان مشخص شد که این خودرو دارای سابقه سرقت در شانزدهم خردادماه سال جاری است؛ لذا مالک آن برای انجام تحقیقات به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ دعوت و مالک پیکان سفید رنگ پس از حضور در اداره پنجم پلیس آگاهی در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: در دهم خردادماه برای مراجعه به دانشگاه، از شهرستان زنجان به تهران آمدم ؛ در حوالی میدان آزادی در داخل ماشین در حال استراحت بودم که ناگهان دو سرنشین یک موتورسیکلت به بنده نزدیک شده و با داد و فریاد اظهار داشتند که "چرا فرار می کنی ؟" و مدعی شدند که "شما با ماشین به ما زدید و ما را مجروح کردید و دارای فرار می کنی و..." ؛ یکی از این دو نفر که دارای محاسن بود و حدودا 50 ساله نیز سن داشت ضمن معرفی خود به عنوان "سرهنگ" ، با تهدید و فریب مرا سوار پیکان کرد و به همراه خودش به بیمارستان ... برد ؛ زمانی که از بیمارستان بیرون آمدیم این شخص ( جناب سرهنگ ) بیان داشت :"مبلغ 4 میلیون تومان هزینه بیمارستان و پای من می شود و شما باید این پول را پرداخت کنید" که بنده گفتم من اصلا با شما تصادف نکردم و پولی هم ندارم اما با این وجود به زور و تهدید مرا مجبور کردند تا ماشین خودم را به همراه تمامی مدارک خودرو به آنها تحویل دهم و من نیز به ناچار پس از تحویل دادن ماشین به آنها ، با اتوبوس به شهرستان برگشتم .

دستگیری پدر و پسر مأمورنما :

با توجه به شیوه و شگرد سرقت خودرو پیکان سفید رنگ ، دستور توقیف خودرو در سیستم جامع پلیس ثبت و در ادامه در مدت زمان کوتاهی ، خودرو در شهرستان کرج – منطقه فردیس مورد شناسایی قرار گرفت ؛ کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی با اخذ نیابت قضایی به فردیس مراجعه و در تحقیقات پلیسی موفق به شناسایی یکی از مجرمان سابقه دار به نام "الف . ح" ( 56 ساله ) شدند که در سال 1387 نیز به اتهام جعل عنوان مأمور و افسر علی رتبه نظامی دستگیر و روانه زندان شده و تصویر وی از سوی مالک خودرو پیکان و همچنین تعدادی از شکات و مالباختگان مورد شناسایی قرار گرفت؛ همچنین تصویر پسرِ وی به نام "پ. "( متولد 1371 ) نیز به عنوان متهم دوم پرونده مورد شناسایی قرار گرفت.

با شناسایی تصاویر این پدر و پسر ، محل دقیق زندگی آنها در یکی از شهرک های منطقه فردیس شناسایی، در هجدهم مرداد 1397 طی دو عملیات جداگانه هر دو نفر آنها توسط کارآگاهان دستگیر و به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند .

معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ در ادامه این خبر گفت : کارآگاهان با انجام تحقیقات میدانی از محل سکونت متهم اصلی پرونده اطلاع پیدا کردند که وی با ظاهرسازی و معرفی خود به عنوان یکی از افسران عالی رتبه نظامی اقدام به نمایش چهره ای بسیار موجه و قابل احترام از خود در میان مردم منطقه کرده به گونه ای که اهالی محل بعضا برای پیگیری مشکلات اداری و ... به این شخص مراجعه کرده و متهم با همدستی پسرش ، با سوء استفاده از همین موضوع اقدام به کلاهبرداری از تعدادی از شهروندان منطقه فردیس کرده ؛ حتی با شناسایی یکی از شکات مشخص شد که متهم اقدام به خواستگاری دختر یکی از اهالی برای پسر خود نیزکرده است !! .

سرهنگ کارآگاه داوود فرد خاطر نشان کرد : طی رسیدگی به پرونده متهمان و با اطلاع رسانی به عمل آمده ، تعدادی از شکات و مالباختگان شناسایی شدند ؛ مالباختگان پس از حضور در اداره پنجم متهمان را به صورت کامل و صد درصدی مورد شناسایی قرار دادند و هر دو متهم نیز در ادامه ی تحقیقات صراحتا به ارتکاب جرایم مختلف اعتراف کردند؛ لذا برابر هماهنگی انجام شده با مقام قضائی و شناسایی سایر شکات و مالباختگان دستور انتشار بدون پوشش تصویر متهمین صادر شده است؛ لذا از کلیه شاکیان و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصویر این پدر و پسر جاعل عناوین دولتی و نظامی شدند دعوت می شود تا برای ادامه رسیدگی به شکایات خود به نشانی اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.

**

رؤیای ثروتمند شدن سارقین مسلح تعبیر نشد

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ، از کشف پرونده سرقت مسلحانه ای خبر داد که طی آن سارقین با استفاده از سلاح جنگی اقدام به سرقت دهها تخته فرش به ارزش تقریبی 20 میلیارد تومان کرده بودند .

به گزارش خبرنگار ما، سردار "علیرضا لطفی" گفت: در اواخر فرودین ماه سال 1396 پرونده ای با موضوع سرقت مسلحانه از یک مغازه فرش فروشی در خیابان ولیعصر از کلانتری 101 تجریش به اداره یکم مبارزه با سرقت های مسلحانه ی پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد .

وی بیان داشت: صاحب مغازه فرش فروشی پس از حضور در اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: "ساعت 14:00 بیست و سوم فرودین ماه 1396 در حالی که به همراه دو نفر از فرزندانم و همچنین یکی از کارگران مغازه فرش فروشی خود در خیابان ولیعصر ، مشغول به کار بودیم که ناگهان یکی [دیگر] از شاگردان مغازه به هویت مشخص با همراهی فردی ناشناس وارد مغازه شد و با همدستی این شخص و تهدید سلاح گرم و سرد، اقدام به سرقت بیش از 60 تخته قالیچه ابریشمی به ارزش تقریبی بیست میلیارد تومان کردند؛ در زمان سرقت سارقان با استفاده از سلاح سرد یکی از پسران مرا مورد ضربات چاقو قرار داده و او را مجروح کردند و پس از یک درگیری هر چهار نفر ما را در اتاقک انتهایی مغازه محبوس و قالیچه های سرقت شده را با خودرو مزدا وانت متعلق به بنده از محل خارج و از محل متواری شدند ".

وی تصریح کرد: با آغاز رسیدگی به پرونده ، کارآگاهان اداره یکم با مراجعه به محل سکونت شاگرد مغازه در خیابان کارون اطلاع پیدا کردند که وی از این مکان متواری شده است؛ هم زمان دستور توقیف خودرو مزدا مسروقه نیز در سیستم جامع پلیس ثبت و در کمتر از 24 ساعت از زمان وقوع سرقت، خودرو مزدا وانت به صورت رها شده در خیابان خلیج کشف شد.

این مقام انتظامی توضیح داد: کارآگاهان در تحقیقات خود اطلاع پیدا کردند که شاگرد مغازه ی فرش فروشی به نام "الف " ( متولد 1368 ) از طریق یک شرکت خصوصی کاریابی به مالباخته معرفی و صرفا با ارائه تصویر کارت شناسایی نزد وی مشغول به کار شده است ؛ مالباخته در این خصوص عنوان داشت : " اواخر سال 1395 از طریق یک شرکت خصوصی اقدام به استخدام "الف" کردم ؛ وی در مغازه فرش فروشی مشغول به کار بود تا اینکه پس از مدت کوتاهی اعلام کرد که قصد بازگشت نزد خانواده اش را دارد تا اینکه حدودا یک هفته پیش از سرقت به مغازه آمد و مجددا درخواست کار کرد و من نیز به واسطه شناخت قبلی قبول کردم تا او دوباره در مغازه مشغول بکار شود ".

کارآگاهان اداره یکم در ادامه تحقیقات پلیسی اطلاع پیدا کردند که این شخص با همدستی یکی از مجرمان سابقه دار غرب کشور اقدام به سرقت از فرش فروشی کرده و در حال حاضر از کشور متواری است.

سردار لطفی افزود: در ادامه محل سکونت سارق حرفه ای در غرب کشور شناسایی و کارآگاهان در چندین نوبت به غرب کشور اعزام و در تحقیقات خود اطلاع پیدا کردند که وی پس از متواری شدن از تهران، به صورت غیر قانونی از طریق مرزهای غربی از کشور خارج شده و قصد خارج کردن فرش های مسروقه از کشور را دارد .

رئیس پلیس آگاهی پایتخت اظهار داشت: در ادامه ی اقدامات ویژه پلیسی ، کارآگاهان با اطلاع از مراجعت مجدد این مجرم به کشور برای خارج کردن سایر فرش های مسروقه ، وی را در مورخه پنجم شهر یور ماه سال جاری در یکی از شهرهای مرزی غرب کشور دستگیر و در بازرسی از مخفیگاهش تعداد 28 تخته از قالیچه های سرقتی به همراه یک قطعه شمش طلای بدست آمده از محل فروش بخشی از فرش های مسروقه کشف شد ؛ همچنین تعداد دو قبضه اسلحه جنگی شامل یک قبضه اسلحه کلاش به همراه دو تیغه خشاب با دهها فشنگ جنگی و یک قبضه اسلحه کمری ، یک رشته دستبند فلزی و مقدار تقریبی یک کیلوگرم مواد اولیه تهیه بمب دست ساز نیز کشف و توقیف شد .

با دستگیری مجرم سابقه دار کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که برادر شاگرد مغازه نیز در فراهم کردن مخفیگاه متهمان و همچنین فروش اموال مسروقه مشارکت داشته که او نیز در ششم شهریور ماه سال جاری دستگیر و در بازرسی از مخفیگاهش دو تخته فرش 24 متری ابریشمی مسروقه کشف شد .

سردار لطفی با اعلام این خبر گفت : برابر هماهنگی به عمل آمده با دستگاه محترم قضایی ، متهمان دستگیر شده به همراه اموال مسروقه و همچنین تجهیزات نظامی مشکوفه به پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل و ادامه رسیدگی به پرونده برای دستگیری متهم متواری پرونده در دستور کار اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارد .

 

**

انهدام باند سوداگران مرگ در شرق تهران

رئیس کلانتری 144 جوادیه تهرانپارس، با اشاره به دستگیری اعضای یک باند تهیه و توزیع مواد مخدر در شرق تهران، گفت: از مخفیگاه این متهمان 2 کیلوگرم مواد مخدر کشف شد.

سرهنگ "منصور حشمتیان" در تشريح جزئيات اين مطلب به خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: در تحقیقات انجام شده در خصوص فغالیت دو توزیع کننده مواد مخدر در این محدوده از پايتخت، پرونده اي در اين رابطه تشکيل و تيمي از ماموران این یگان، رسيدگي به موضوع را در دستور کار قرار دادند. وي افزود: با اقدامات اطلاعاتي صورت گرفته مشخص شد این خرده فروشان موادمخدر در محدوده های امین و احسان اقدام به توزیع مواد مخدر "تریاک" مي کنند. سرهنگ حشمتیان، بيان داشت: نتيجه اطلاعات به دست آمده به مقام قضائي منعکس و بلافاصله دستور دستگيري متهمان صادر شد و متعاقبا در یک اقدام ضربتی، هر دو متهم در مخفیگاه هایشان دستگیر و برای بازجویی به کلانتری منتقل شدند. وی تصریح کرد: در بازرسي از مخفیگاه متهمان 2 کیلوگرم تریاک و دو دستگاه ترازوي ديجيتال و تعدادي آلات و ادوات استعمال مواد مخدر کشف شد. کلانتر محله 144 جوادیه، عنوان داشت: متهمان به کلانتری منتقل و تحت بازجویی های انجام شده به جرم خود مبنی بر توزیع مواد مخدر اعتراف کردند. سرهنگ حشمتیان، خاطرنشان کرد: با تکمیل پرونده هر دو متهم برای سير مراحل قانوني به دادسرا منتقل شدند.

 

 

**

 

اعتراف کیف قاپان در نازی آباد

رئیس کلانتری 130 نازی آباد، با اشاره به دستگیری 2 کیف قاپ در این محدوده، گفت: این متهمان در بازجویی ها به 13 فقره سرقت و کیف قاپی اعتراف کردند.

به گزارش خبرنگار ما، سرهنگ "رسول جهانی"، گفت: در بررسی های انجام شده از سوی ماموران این کلانتری در خصوص فعالیت های مجرمانه 2 سارق کیف قاپ در محدوده این کلانتری، تیمی از ماموران برای دستگیری متهمان وارد عمل شدند.

این مقام انتظامی عنوان داشت: در تحقیقات و تعقیب و مراقبت های انجام شده پاتوق متهمان و محدوده فعالیت آنها شناسایی شده و نتیجه اقدامات در اختیار مقام قضایی قرار گرفت که طی آن دستور بازداشت متهمان و بازرسی از مخفیگاه آنها صادر شد و متعاقبا تیمی از ماموران به محل اعزام شدند.

وی افزود: در یک عملیات ضربتی هر 2 متهم پرونده در مخفیگاه مذکور دستگیر شده و برای بازجویی به کلانتری منتقل شدند که آن هر 2 تن به جرایم خود مبنی بر 13 فقره کیف قاپی و سرقت لوازم خودرو در محدوده های مذکور اعتراف و در بازرسی از مخفیگاه متهمان تعدادی اموال مسروقه از جمله، لپ تاپ، تلفن همراه، شناسنامه، کارت عابربانک، ساعت مچي، قاب گوشي تلفن همراه و کيف پول زنانه کشف شد.

کلانتر محله نازی آباد، بیان داشت: با اعتراف متهمان، پرونده آنها تکمیل و برای تحقیقات بیشتر به پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند.

**

انهدام باند سرقت در جنوب تهران

رئیس کلانتری 160 خزانه، با اشاره به انهدام یک باند سرقت از منازل در این محدوده، گفت: این متهمان هنگام ورود به یک خانه شناسایی و بازداشت شدند.

به گزارش خبرنگار ما، سرهنگ "چنگیز ایدون"، گفت: با توجه به سرقت هاي منازل در محدوده استحفاظي این کلانتری، بررسي و تحقيقات ميداني از سوی ماموران تجسس کلانتری آغاز و مشخص شد که سرنشینان یک خودروی سواری اقدام به سرقت از منازل شهروندان می کنند.

وی افزود: تعقیب و مراقبت های هدفمند، آغاز شد تا این که در صبح روز گذشته ماموران یکی از گشت های انتظامی کلانتری هنگام گشتزني در محدوده استحفاظی خود، متوجه حضور دو فرد مشکوک در مقابل یک خانه شده و برای بررسی آنها را تحت نظر قرار دادند.

سرهنگ ایدون، عنوان داشت: هنوز دقایقی نگذشته بود که یکی از این مردان موفق شد در خانه را باز کرده و هر دو وارد شوند که این اقدام با عکس العمل ماموران همراه شده و هر دو تن به محض قدم گذاشتن در حیاط خانه مذکور بازداشت شدند.

کلانتر محله خزانه، تصریح کرد: متهمان که غافلگیر شده بودند سعی کردند با اظهارات واهی و بهانه های مختلف خود را از دست ماموران رها کنند اما این امر کارگر نیفتاد و هر دو به همراه ماموران به کلانتری منتقل شدند.

وی اظهار داشت: متهمان در کلانتری تحت بازجویی قرار گرفتند که در نتیجه به جرم خود مبنی بر سرقت از منازل این محدوده اعتراف و در بازرسی از آنها چند عدد پيچ گوشتي، انبر دست، سيم مفتول سر کج و یک دسته شاه کلید مخصوص سرقت کشف شد.

این مقام انتظامی در پایان با اشاره به تکمیل پرونده با اقرار متهمان، گفت: پرونده پس از تکمیل به همراه متهمان به پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد تا در خصوص سرقت های دیگر متهمان تحقیقات انجام شود.

 

****

کشف 33 کيلو گرم ترياک و دستگيري 6 قاچاقچی

رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر از کشف از 33 کيلوگرم ترياک توسط ماموران پايگاه يازدهم اين پليس خبر داد و گفت: در اين رابطه 6 قاچاقچي مواد مخدر دستگير شدند.

سرهنگ "محمد بخشنده" گفت: ماموران پايگاه يازدهم اين پليس از طريق اقدامات گسترده پليسي اطلاع پيدا کردند که يکي از قاچاقچيان مواد مخدر به همراه برادرش مقداري مواد مخدر از استان هاي جنوبي کشور خريداري و در مخفيگاه خود نگهداري و قصد دارد آن را به همراه ساير همدستانش در شهر تهران توزیع کند که دستگيري متهمان در دستور کار قرار گرفت.

رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ با اشاره به شناسایی مخفیگاه آنان، تصريح کرد: پس از هماهنگي با مقام قضائي و در دو عمليات همزمان، ماموران پايگاه يازدهم به آدرس متهمان واقع در خيابان دماوند و اتابک اعزام و با زير نظر گرفتن نامحسوس مخفيگاه آنان و اطمينان از حضور متهمان در مخفیگاهشان، هر شش خرده فروش مواد مخدر را دستگير و در بازرسی صورت گرفته از مخفيگاه آنان، مقدار 33 کيلو گرم ترياک کشف کردند.

سرهنگ بخشنده در پايان خاطر نشان کرد: متهمان پس از تشکيل پرونده و اعتراف به جرائم خود به دادسرا معرفي شدند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار