کد خبر: 924313
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۶
به همت ارکستر فلارمونیک تبریز و گروه کُر ارک؛
کنسرت اپرای کوراوغلی شب گذشته با حضور علاقه مندان موسیقی کلاسیک آذربایجانی به روی صحنه رفت.

به گزارش روابط عمومی ارکستر فلارمونیک تبریز، آخرین اجرای فصل تابستان ارکستر فلارمونیک تبریز در اسل 1397 شب گذشته در دو سئانس با همراهی گروه کر ارک و سولیست های آوازی برگزار شد و مورد استقبال علاقه مندان قرار گرفت.

این گزارش حاکی است، ارکستر فلارمونیک تبریز رهبری یاشارشادپور و با برگزاری موسسه ندای ایماژ کنسرت فاخری از بزرگان موسیقی کلاسیک جهانی و آذربایجانی همچون گزیده‌ای 45 دقیقه از اپرای کوراوغلی به صورت سازی و آوازی ( بدون تئاتر)، *آریای اپرای شاه اسماعیل اثر مسلم ماقامائیو، آریای اپرای وطن اثر قاراقارایئف، آریاهای اپرای سیمونه بوکانگرا و ارنانی اثر جوزپه وردی و *رومنس بخته‌ور اولدوم بر روی صحنه برد.

ارکستر فلارمونیک تبریز تا به حال به همت و همراهی موسسه ندای ایماژ از بهمن ماه سال 93، دوازده اجرای رسمی از آهنگسازانی همچون ولفگانگ آمادئوس موتزارت، چایکوسفکی، بتهوون، شوبرت، اشتراوس، قاراقارایئف، فیکرت امیرُف و اوزییر حاجی بیگُف که از بزرگان موسیقی کلاسیک جهانی و آذربایجانی محسوب می‌شوند اجرا کرده و این کنسرت سیزدهمین همکاری مشترک ارکستر فلارمونیک تبریز و موسسه ندای ایماژ شمرده می‌شود.

کنسرت اُپرای کوراوغلی در قالب یک گروه  کُر 60 نفری و یک ارکستر کامل 80 نفری با 5 سولیست کُر در حضور علاقه‌مندان موسیقی کلاسیک آذربایجانی هنرنمایی کرد.

رامین مجلسی، بهنام ملکی، حمید حسن زاده، آیدین غلامرضایی و حامد احمدی و ترکیب سولیست‌های گروه کُر را تشکیل دادند.

اپرای کوراوغلی و وطن و همچنین اپرای سیمونه بوکانگرا و اِرنانی از اپراهای اصلی اجرا می‌شود اما رومنس بخته‌ور اولدوم  و اپرای شاه اسماعیل صفوی توسط مراد کاشف آهنگساز تبریزی در قالب اُرکستراسیون مجدد نوشته شده است.

این کنسرت با ترکیب سازی ارکسترسمفونیک (زهی، بادی چوبی، بادی برنجی و سازهای کوبه‌ای) و همچنین سازهای آذربایجانی همچون تار آذری، سرنا و بالابان برگزار شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر