کد خبر: 924309
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۲
گفت و گوی "جوان آنلاین" با سرمربی تیم ملی ووشو در پی کسب ۶ مدال آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا
عملکرد ووشو در جاکارتا درخشان بود. تیم ۹ نفره ای که توانست هم در بخش تالو و هم ساندا مدال های با ارزشی را کسب کند.۲ مدال طلاي محسن محمدسيفي و عرفان آهنگريان و ۴ نقره زهرا کياني، الهه منصوريان و شهربانو منصوريان و فرودظفري کارنامه موفق ووشو در هجدهمین دوره از رقابتهای آسیایی جاکارتا بود که از خود به جا گذاشت.

سرویس ورزشی جوان آنلاین – وحید صابری : حسین اوجاقی سرمربی تیم ملی ووشو کشورمان درباره نتایج کسب شده در رقابتهای آسیایی جاکارتا در گفت و گو با "جوان آنلاین" گفت: در این دوره ووشوکاران ما به حق شان رسیدند. ما قبل از مسابقات تمرینات خوبی را در اردوهای مختلفی که داشتیم برگزار کردیم ، البته ناگفته نماند که این مدال آوری ها ، همه وهمه به واسطه حمایت های خوب و هدفمند فدراسیون بود که بدست آمد. در این دوره از رقابتها ، کادر فنی قبل از هر مسابقه  درهر وزن ، تک به تک حریفان را آنالیز می کرد و ووشوکار ما با اطمینان خاطر بیشتری پا به میدان میگذاشت و از همین رو با یک برنامه ریزی خوب توانستیم ۶ مدال را برای کاروان کشورمان کسب کنیم. البته یادمان باشد که حریفان ما در فینال از شور چین بودند که مهد این رشته ورزشی به حساب می آیند و صاحب سبک هستند ولی با این حال توانستیم در دو فینال به پیروزی برسیم.

وی درباره ارزیابی اش از مدال آوری ووشوکاران گفت: ببینید ما در دوره قبل سه مدال طلا کسب کرده بودیم. ما حریف دست و پا بسته ای نیستیم. همه حریفان حتی چین از ووشوکاران ما هراس دارند و می ترسند . در ووشو بخصوص در ساندا واقعا ، قرعه تاثیرگذار است، ووشو رشته رکوردی نیست و ثانیه ها در آن سهم دارند. ما در این دوره نشان دادیم که طبق برنامه ریزی از هدف مان جلوتر هستیم اما این دلیل نمی شود که در جا بزنیم. ما اهداف مهم تری داریم که انشاله باید به آن برسیم. از سه نماینده مان در بخش آقایان سه مدال طلا کسب کردیم که این برای ووشوی کشورمان بسیار ایده ال است. از آنجا که شنیده می شود این رشته در حال ورود به المپیک است مسئولان ما باید حمایت ویژه ای از این رشته داشته باشند تا انشاله درآینده در صورت حضور ووشو در المپیک بازهم مثل قبل بدرخشیم و مثل بازي‌هاي آسيايي براي کشورمان افتخارآفرين باشیم.

سرمربی تیم ملی ووشو در ادامه افزود: در حال حاضر ما رقابتهای جهانی را پیش رو داریم .رقابتهای مهمی که نتیجه اش در رنکینگ بسیار تاثیر گذار است. ما باید روند رو به صعود خود را ادامه دهیم. نباید پیشرفت مان متوقف شود .امروز می بینیم که تیم چین در همه اوزان تا فینال صعود می کند و این قدرت آنها را نشان می دهد ضمن این که کشورهای چین، هند و چین تاپیه هم روز به روز در حال پیشرفت هستند. سرمایه گذاری که این کشورها در ووشو انجام می دهند همه باعث اعتلای این رشته ورزشی در کشورشان است. ما باید حمایت سخت افزاری شویم .مربیان طراز اول  دنیا و اردوهای خارجی نیازمندیم تا بتوانیم همچنان روی سکو قرار بگیریم.

وی در خصوص نا داوري در برخی اوزان هم گفت: آنچه من به شخصه از نزدیک آن را لمس کردم این بود که برخي مواقع داوران اجازه نمي‌دانند که ووشوکاران ما فن خود را اجرا کنند، تصور من این است که داوران چینی در برخی اوزان عدالت را رعایت نمی کردند . اگر ما در دو وزن طلا گرفتيم، به خاطر این بود که سیفی و آهنگریان جای هیچ حرف و حدیثی را نگذاشتند. برای ما چیزی که بسیارمهم و با اهمیت است حضور مثمرثمر دو داور ایرانی در این رقابتها بود.آقای بهره مند در بخش تالو وشیرازی در بخش ساندا از داوران خوب کشورمان هستند که در این دوره حضور داشتند و این برای کشورمان بسیار خوب بود، روابط دوستانه این دو داور با دیگر داروان بخصوص داوران چینی ها باعث شده بود که نگاه داوری ها به بازی ملی پوشان ما یک طرفه نباشد و قضاوت خوبی را انجام دهند ، هر چند همان طور که گفتم در برخی اوزان قضاوت غیر منصفانه هم شاهد بودیم.هر دوره توسط فدرسیون جهانی دو داور برای این رقابتها معرفی می شوند که این در نتایج نهایی ووشو کاران بسیار تاثیر گذار است.

اوجاقی در پاسخ به "جوان آنلاین" مبنی بر این  ووشو چطور روند به پیشرفت را باید حفظ کند اظهار داشت: ببیند همان طور که گفتم ما باید استعدادیابی را در راس اهداف مان قرار دهیم . ما شاید در بخش ساندا موفق باشیم اما قطعا در بخش تالو حرفی برای گفتن نداریم. تالو باید از نونهالی آموزش داده شود. باید سرمایه گذاری خوبی در این زمینه انجام شود تا یکی مثل زهرا کیانی شکل گیرند. ما در این دوره به دلیل اینکه می دانستیم در بخش تالو آقایان حرفی برای گفتن نداریم کسی را اعزام نکردیم چون معتقدم که رقابتهای آسیایی محل کسب تجربه نیست . ما باید کاری کنیم که بخش تالو هم مثل ساندا در مسابقات قدرتمند ظاهر شود. یکی از نکات مهمی که دراین دوره برای شخص من بسیار قابل لمس بود و به تیم ما خیلی کمک کرد ، فارغ از اردوهای خوب مان و تمرینات، برگزاری لیگ ووشو در داخل کشور بود که انگیزه زیادی را برای ووشو کاران کشورمان بوجود آورده بود. من از فدراسیون درخواست دارم روی برگزاری لیگ توجه زیادی داشته باند. قدرت تیم ملی ووشو به خاطر برگزاری لیگ است که باید توجه بیشتری روی آن داشت. یکی از تیم هایی که همواره در رشته ووشو در لیگ کشوربا قدرت ظاهر شده ، تیم پارس جنوبی است. تیمی که ووشوکاران خوبی را برای تیم ملی پرورش داده است اما متاسفانه گفته می شود که می خواهد به دلایلی  از لیگ کنار بکشند.از فدراسیون می خواهم که دنبال این موضوع را بگیرند و با وزارت نفت متولی این تیم صحبت کنند تا در این فصل هم تیم پارس جنوبی در لیگ حضوری قدرتمندانه داشته باشد.واقعا حیف است این تیم با سابقه و با تجربه بخواهد حمایت نشود و کنار برود.

سرمربی تیم ملی ووشو درباره مسابقات پیش روی ووشو اظهار داشت: حدود یک ماه و نیم دیگر مسابقات جام جهانی چین در بخش ساندا برگزار می شود ، ما چند روز دیگر ووشوکاران را به اردو تیم ملی دعوت می کنیم  تا با قدرت در آن رقابتها حاضر می شویم. سال بعد هم در مسابقات جهانی در بخش تالو که به میزبانی چین برگزار خواهد شد را شرکت خواهیم کرد ، امیدوارم بتوانیم مثل بازی های آسیایی قدرتمند ظاهر شویم. چراکه آنجا هم يک جدال شديد و پاياپاي با چيني‌ها خواهيم داشت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار