کد خبر: 924284
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۲
معاون حمایت و سلامت کمیته امداد اصفهان خبر داد:
در اصفهان هم روستاهای کوهستانی و هم روستاهای واقع در دل کویر داریم که برخلاف تصور رایج نسبت به بهره‌مندی گسترده این استان از منابع و امکانات، دارای ضرایب محرومیت بالا و آسیب‌پذیری زیاد خانوارهای نیازمند ساکن در آن‌ها، هستند.

        به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان،به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد اصفهان، جلال یزدانی، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان بابیان اینکه این نهاد همواره در فصول گرم و سرد سال اقدام به تهیه و توزیع تعدادی از اقلام ضروری زندگی برای مددجویان مناطق روستایی محروم می‌کند، گفت: در تابستان امسال با توجه به خشک‌سالی و کمبود آب آشامیدنی در تعدادی از مناطق روستایی استان، این نهاد برای حمایت مؤثر از خانوارهای تحت حمایت در این مناطق اقدام به خرید و توزیع منبع آب خانگی کرد.

    یزدانی تعداد این منابع را ۵۲۷ عدد اعلام کرد و گفت: ۸۲ میلیون تومان از محل اعتبارات دولتی برای تهیه و توزیع این اقلام هزینه شد.

    معاون حمایت و سلامت کمیته امداد اصفهان  با بیان اینکه این نهاد به مناطق محروم روستایی توجه ویژه‌ای دارد، گفت: جلوگیری از گسترش فقر و افت کیفیت زندگی روستائیان باعث کاهش  مهاجرت آن‌ها به شهر‌هاست و از حاشیه نشینی و تبعات بین نسلی آن در خانوارهای مهاجر روستایی جلوگیری می کند.

    وی توزیع آبگرمکن دیواری، یخچال، پنکه، کولر و بخاری را از دیگر اقدامات این نهاد برای حمایت از خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد اصفهان در مناطق محروم روستایی برشمرد و گفت: در سال ۹۶ بیش از ۵۱۶ میلیون تومان در این زمینه هزینه و منجر به بهره‌مندی دو هزار و ۷۸ خانوار نیازمند از این اقلام شد.

    یزدانی بابیان اینکه استان اصفهان، استانی پهناور و با پهنه وسیع جغرافیای است، گفت: ما در اصفهان هم روستاهای کوهستانی و هم روستاهای واقع در دل کویر داریم که برخلاف تصور رایج نسبت به بهره‌مندی گسترده این استان از منابع و امکانات، دارای ضرایب محرومیت بالا و آسیب‌پذیری زیاد خانوارهای نیازمند ساکن در آن‌ها، هستند.

    معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد اصفهان با اشاره به محدودیت منابع این نهاد، گفت: درزمینهٔ عرضه خدمت به محرومان، نیازمند مشارکت گسترده مردم نیکوکار و خیران گران‌قدر اصفهانی هستیم.

 

        

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار