کد خبر: 924255
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۵
رئیس اداره محیط زیست شهرستان اسلام‌شهر
سعید شهندبا اشاره به بوی تعفن و هوای آلوده محدوده فرودگاه امام خمینی(ره) گفت: برای مقابله با این معضل ۲۳ واحد آلاینده در این محدوده و در سطح شهرستان اسلام‌شهر شناسایی شد.
بهاره عشقی صابر

سعید شهند در نشست خبری با بیان اینکه اسلام‌شهر یک شهرستان صنعتی بزرگ در سطح استان تهران است اظهار داشت: سازمان محیط زیست نظارت بر شهرها و صنایع را در 3  مرحله انجام می‌دهد که نخست در بدو استقرار واحدهای صنعتی است و سپس در طول مدت انجام فعالیت پایش و نظارت‌ها تداوم پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه برخی صنایع و کارخانجات مجهز به سیستم پایش آنلاین هستند افزود: برخی صنایع دودکش زیست‌محیطی را به سیستم آنلاین متصل می‌کنند و خوداظهاری در پایش دارند و کارشناسان اداره محیط زیست هم به‌صورت محسوس و نامحسوس نظارت و کنترل دارند و در برخی کارخانه‌ها نیز کارشناس محیط زیست ورود پیدا کرده و نمونه‌برداری و رصد می‌کند.

12 معضل زیست‌محیطی اسلام‌شهر مورد بررسی قرار می‌گیرد

رئیس اداره محیط زیست اسلام‌شهر تصریح کرد: در شهرستان اسلام‌شهر 12 معضل زیست‌محیطی بزرگ وجود دارد که بنا داریم هر3 ماه یک‌بار یکی از این مشکلات را که آلاینده محیط زیست نیز هستند مرتفع سازیم.

شهند نحوه مدیریت پسماندها و نخاله‌های ساختمانی ناشی از فعالیت‌های عمرانی و ساختمانی و تخلیه این نخاله‌ها در رودخانه‌های سالور و کن، آتش زدن پسماندهای زباله و بقایای گیاهی و فاضلاب‌های شهری رهاشده در جوی‌ها را از مشکلات زیست‌محیطی شهرستان اسلام‌شهر عنوان کرد که در حال پیگیری و بررسی است.

وی عنوان کرد: با همکاری آبفای جنوب غرب استان تهران مقرر شده با توجه به تأمین اعتبار توسط سازمان محیط زیست ظرف 2 سال آینده 6 مدول سیستم تصفیه‌خانه اسلام‌شهر تکمیل شود و پساب این تصفیه‌خانه نیز به مصرف آبیاری فضای سبز شهرداری‌ها برسد و بوی تعفنی که در محور واوان و اتوبان قم ایجاد شده برطرف شود.

بوی تعفن و هوای آلوده محدوده فرودگاه امام(ره) برطرف می‌شود

رئیس اداره محیط زیست شهرستان اسلام‌شهر با اشاره به بوی تعفن و هوای آلوده محدوده فرودگاه امام خمینی(ره) تأکید کرد: 23 واحد آلاینده در این محدوده و در سطح شهرستان اسلام‌شهر شناسایی و با همکاری اداره جهاد کشاورزی در جهت رفع آلایندگی هوا در این منطقه برخی از صنایع آلاینده محیط زیست به دستگاه قضایی معرفی شدند.

شهند همچنین گفت: فاضلاب و ماندآب ریخته‌شده به بستر رودخانه‌های کن و سالور باید از بین برود تا روستای چیچکلو مورد تعرض، تخریب و آلودگی آب قرار نگیرد و حریم آن کنترل شود.

وی در ادامه با اشاره به ساماندهی مشاغل و اصناف صنعتی اظهار داشت: محیط زیست هرگز مانع فعالیت‌های اقتصادی و توسعه صنعت نیست و ما معتقدیم همسو با پیشرفت شهرستان اسلام‌شهر فعالیت‌های صنایع نیز باید هدایت و در جای خود مستقر شود.

چهاردانگه مجهز به دستگاه سنجش آلودگی هوا می‌شود

رئیس اداره محیط زیست شهرستان اسلام‌شهر بیان کرد: با توجه به وجود ایستگاه سنجش آلودگی هوا در شهر اسلام‌شهر قرار است با همکاری شهرداری در شهر چهاردانگه تا اوایل سال 98 این شهر نیز مجهز به دستگاه سنجش آلودگی هوا شود.

شهند با اعلام اینکه سازمان محیط زیست دستگاه اجرایی نیست تأکید کرد: محیط زیست تنها در بحث نظارت بر فعالیت واحدهای صنفی و صنعتی و آلاینده‌های هوا و محیط زیست می‌تواند ورود پیدا کند و ما از مردم می‌خواهیم تا هر صنفی را که مزاحم زندگی آن‌هاست اعلام کنند.

مرکز پایش زیست‌محیطی در اسلام‌شهر راه‌اندازی می‌شود

وی از راه‌اندازی مرکز پایش زیست‌محیطی در آینده‌ای نزدیک در اسلام‌شهر گفت: با تأمین اعتبار در بودجه سال آینده مقرر شده مرکز پایش زیست‌محیطی جنوب غرب استان تهران در این شهرستان راه‌اندازی شود و با هدف دفاع از حقوق مردم به بررسی و رفع معضلات زیست‌محیطی بپردازد.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان اسلام‌شهر اظهار ابراز کرد: ما یک قدم هم روی سلامت مردم معامله نمی‌کنیم و از سرمایه‌گذاران درخواست داریم تا برای حفظ سلامت جان شهروندان و محیط زیست و اینکه در آینده با مشکل تعطیلی و پلمب مرکز روبه‌رو نشوند از مراجع ذی‌صلاح مانند اداره صنعت و معدن و جهاد کشاورزی استعلام کنند و مجوز قانونی بگیرند.

شهند در پایان خاطرنشان کرد: ما محیط زیست را حق‌الناس می‌دانیم و خود را مکلف می‌دانیم مشکلات زیست‌محیطی را که در زندگی روزمره شهروندان ایجاد خلل و مشکل کرده شناسایی کنیم و در جهت رفع آن‌ها گام برداریم.

انتهای پیام/

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر