کد خبر: 924238
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۵
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سمنان
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سمنان گفت: پنج ماه نخست امسال 6هزار و200 تن در مراکز کاریابی استان ثبت نام کردند در حالی که این رقم در مدت مشابه پارسال پنج هزار و10 تن بود.

اسماعیل غنیان افزود: مهارت آموزی به عنوان راهبردی مهم برای کاهش بیکاری باید در نظام آموزشی استان نهادینه و فرهنگ سازی شود.
وی افزود : مدرک بدون مهارت منجر به اشتغال نمی شود، و دانشگاه ها باید برای افزایش اشتغال نیازهای کاری جامعه را شناسایی کنند.
غنیان اظهارداشـت: بسیاری از استادان مشاغل سنتی استان در حال پیرشدن هستند که باید دانشگاه ها برای ترویج و فراگیری مشاغل پرکاربرد اما کم متقاضی درمیان دانشجویان اقدام کنند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سمنان خاطرنشان کرد: نداشتن شناخت از نیازهای جامعه توسط دانشگاه ها یکی از چالش های اساسی در نظام آموزشی است ، مؤسسات آموزش عالی بایستی با بازار ،اصناف و اداره کل فنی و حرفه ای همکاری همه جانبه داشته باشند.
غنیان اضافه کرد : 16 مرکز کاریابی در استان سمنان فعال بوده و آماده معرفی نیروهای انسانی خلاق به کارفرماها و صاحبان واحدهای صنعتی و تولیدی هستند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان ادامه داد : بر اساس برنامه ششم توسعه به کارآفرینانی که علاوه بر نیروی کار موجود به افزایش نیروی کار اقدام کنند از مزایای معافیت حق بیمه کارفرما برخوردار می شوند.
65 درصد جمعیت 700 هزار نفری استان سمنان مشمول قانون کار و تامین اجتماعی بوده و سهم اشتغال استان سمنان در بخش خدمات حدود 48 درصد، در بخش صنعت و معدن حدود 37 درصد و در کشاورزی حدود 15درصد است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر