کد خبر: 924235
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۷
رئیس میراث‌فرهنگی دامغان خبرداد
رئیس اداره میراث­ فرهنگی، صنایع­دستی و گردشگری شهرستان دامغان گفت: سند تاسیس خواهر خواندگی گروه گردشگری شهرهای کویری ایران( گشکا) امضاء شد.

«معصومه داودیان» بااعلام این خبر افزود: با حضور فرماندار و دادستان شهرستان زرند، معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان، سند تاسیس گروه گردشگری شهرهای کویری ایران توسط روسای اداره­های میراث­فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرهای دامغان، زرند، بجستان، زهک و بافق و پس از برگزاری نشست­های متعدد به امضا رسید.

وی گفت: پیمان خواهر خواندگی برای اولین بار در کشور بین پنج شهر کویری ایران در زرند به عنوان میزبان اولین نشست گشکا منعقد شد.

داودیان هدف از تاسیس خواهر خواندگی گروه گردشگری شهر های کویری ایران را حرکت در مسیر دو رخداد مهم "شهری شدن جهان" و "ظهور شهر های جهانی" عنوان کرد و گفت: این پیمان در ایجاد مسیر جدید گردشگری کویری موثر است.

وی افزود: پیمان خواهر خواندگی رابطه ای دوستانه و هدفمند است که به منظور تبادل اطلاعات و تجارب و توسعه مناسبات فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، شهری، فنی و سیاسی میان یک جامعه شهری با جامعه شهری مشابه برقرار می شود.

داودیان ابراز امیدواری کرد: انعقاد این تفاهم‌نامه با فراهم کردن زمینه برگزاری جلسات کارشناسی و فعالیت­های فرهنگی، زمینه اجرای فعالیت­های مشترک فرهنگی در حوزه گردشگری و الگوبرداری از نکات مثبت فرهنگی را فراهم کند.

خواهر خواندگی - که برای نخستین بار بعد از جنگ جهانی اول بین دو شهر از انگلیس و فرانسه منعقد شد - اقدام و حرکتی نمادین برای نشان دادن توافق میان دو شهر جهت توسعه روابط و همکاری‌های فنی، عمرانی، فرهنگی، ترافیکی، علمی، آموزشی و ... در ابعاد مختلف شهری است.پیمان خواهر خواندگی ظرفیت لازم را برای مشارکت شهرها فراهم می کند که این امر باعث توسعه پایدار شهرهای درگیر می شود.

ترقی صنعت گردشگری با تسهیل شرایط سفرهای با کیفیت و آسان، راه اندازی مسیر جدید و جذاب در حوزه گردشگری کویر ایران، انتقال تجربیات، خصوصا در مباحث مربوط به بخش های سرمایه گذاری، حوزه های فرهنگی و طبیعی و تاریخی، صنایع دستی و رونق بخشی به تورهای گردشگری مختص شهرستان های پنجگانه از جمله اهداف انعقاد این پیمان است.

همسو کردن سیاست های گردشگری و بهره گیری از توان دستگاه های اجرایی شهرستان ها و نیز نمایندگان آن ها در مجلس شورای اسلامی و فعال نمودن دبیرخانه دایمی، بنیان گذاری یکی از جذابترین مسیرهای گردشگری کشور در این مسیر و راه اندازی قطار گردشگری از دیگر اهداف تاسیس گروه گردشگری شهر های کویری ایران(گشکا) است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر