کد خبر: 924233
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۸
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی خبر داد
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از فعالیت 350 نشریه و رسانه مکتوب در استان آذربایجان‌شرقی خبر داد و گفت: امیدواریم در حوزه کتاب نیز طی 6 ماه به رقم دو برابر برسیم.

محمد محمدپور  در آیین اختتامیه هیجدهمین جشنواره شعر غدیریه بناب با بیان اینکه دولت فرهنگ و هنر را در مدار توجه خود قرار داده است؛ اظهار داشت: چون فرهنگ نجات بخش جامعه است، از این رو نمی‌شود از توسعه و تعالی صحبت کرد ولی به مقوله فرهنگ بی‌توجه شد.

محمد محمدپور افزود:  ما در چند سال گذشته در حوزه فرهنگ و هنر شاهد اتفاقات مبارکی بوده‌ایم و اصحاب فرهنگ و هنر بواسطه سیاست‌های دولت تدبیر و امید احساس کرده‌اند که صاحبان این عرصه‌اند و آمار نشان می‌دهد در سال‌های اخیر جهش های بزرگی در حوزه فرهنگ و هنر استان اتفاق افتاده است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی آذربایجان‌شرقی بیان کرد: احتمالاً مردم بلحاظ اقتصادی در مشکل باشند و خناسان در عرصه اقتصاد مردم را با مشکل مواجه کنند اما با اتکاء به اصحاب هنر به نقاط اطمینان بخشی رسیده اند.

محمدپور سپس از فعالیت 350 نشریه و رسانه مکتوب در استان آذربایجان‌شرقی خبر داد و تصریح کرد: امیدواریم در حوزه کتاب نیز طی 6 ماه به رقم دو برابر برسیم.

وی افزود: این در حالی است که در سال 1356 ما در استان به تعداد انگشتان دست تریبون رسانه نداشتیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی اذعان کرد: بواسطه برگزاری این جشنواره ها توانستیم حرکت کنیم و این نوید امیدبخشی برای آینده است.

محمدپور تأکید کرد: در برگزاری جشنواره ها سیاست این است که از مفاهیم و موضوعات ارزشی خودمان حراست کنیم و غدیر واژه باعظمتی است که همه زندگی ما با این حقیقت تاریخی گره خورده و لازم است در بیان حقیقت غدیر از تمام ابزارهای خود مخصوصاٌ از زبان شعر و ادب این واقعه تاریخی را بیان کنیم.

وی در ادامه سخنان خود ضمن تقدیر و تشکر از مسئولان و دست اندرکاران برگزاری این جشنواره در بناب و همچنین تقدیر و تشکر از حضور استاندار آذربایجان شرقی و نماینده مردم بناب در این جشنواره اظهار کرد: این جشنواره در پله هیجدهم است و هر سال پررونق تر از قبل برگزار می شود و امسال نیز 600 قطعه اثر شعر از 27 استان کشور به این جشنواره ارسال شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر