کد خبر: 924174
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
۲ طلا، ۳ نقره و ۴ برنز سهم کاروان ایران در آخر هفته بازی‌های آسیایی
امروز در شرایطی چهاردهمین و آخرین روز بازی‌های آسیایی برگزار می‌شود که کاروان ایران در سه روز پایانی هفته گذشته دو مدال طلا، سه نقره و چهار برنز کسب کرد و امروز در والیبال و بسکتبال برای طلا می‌جنگد و واترپلو هم برای مدال برنز تلاش می‌کند.
سعيد احمديان

امروز در شرایطی چهاردهمین و آخرین روز بازی‌های آسیایی برگزار می‌شود که کاروان ایران در سه روز پایانی هفته گذشته دو مدال طلا، سه نقره و چهار برنز کسب کرد و امروز در والیبال و بسکتبال برای طلا می‌جنگد و واترپلو هم برای مدال برنز تلاش می‌کند.
بازی‌های آسیایی در حالی به روز‌های پایانی نزدیک می‌شود که کاروان کشورمان با کسب ۱۹ طلا، ۱۹ نقره و ۲۰ برنز و قرار گرفتن در رده پنجم در آستانه تکرار مقام دوره قبل است. ازبکستان و چین‌تایپه هم چشم به رده کشورمان دارند و نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده کاروان ایران به حساب می‌آیند.

طلای چهارم حدادی، اولین طلای کوراش
احسان حدادی و الیاس علی‌اکبری دو طلایی آخر هفته ورزش ایران در جاکارتا بودند تا تعداد خوشرنگ‌ترین مدال‌های کشورمان در بازی‌های آسیایی به عدد ۱۹ برسد. یکی از طلا‌هایی که پیش از آغاز بازی‌ها گارانتی داشت، طلای پرتاب دیسک بازی‌های آسیایی بود، جایی که احسان حدادی از کشورمان در ۱۲ سال گذشته خوشرنگ‌ترین مدال آن را در قرق خود دارد. نایب‌قهرمان المپیک لندن مانند سه دوره گذشته باز هم توانست با رکورد ۶۵ متر و ۷۱ سانتی‌متر در رده نخست قرار بگیرد و مدال طلای این ماده را بر گردن بیندازد. حدادی در بازی‌های آسیایی ۲۰۰۶، ۲۰۱۰ و ۲۰۱۴ نیز به مدال طلای پرتاب دیسک رسیده بود و این چهارمین مدال طلای او در بازی‌های آسیایی در ماده پرتاب دیسک بود. حدادی با این مدال به پرافتخارترین ورزشکار تاریخ ایران در ادوار بازی‌های آسیایی تبدیل شد.

 حدادی پس از چهارمین طلا وعده می‌دهد که برای پنجمین طلا در بازی‌های آسیایی هانگژوی چین تلاش خواهد کرد: «اگر اتفاقی نیفتد در المپیک ۲۰۲۰، بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ و حتی المپیک ۲۰۲۴ هستم. دوومیدانی طوری است که از این سن تازه آغاز می‌شود و تا ۴۰ سالگی قهرمانان مدال می‌گیرند. امیدوارم آسیب نبینم و از طرف مسئولان ورزشی کشور حمایت شوم، چون از آن‌ها توقع دارم. ۱۶ سال از عمرم را در ورزش حرفه‌ای گذاشته‌ام و بالای ۱۰ عمل جراحی انجام داده‌ام. توقع دارم که به من توجه کنند تا در المپیک یک مدال خوشرنگ برای دوومیدانی و کشورم کسب کنم.»
 
الیاس علی‌اکبری دیگر طلایی ایران در پایان هفته بود. علی‌اکبری، کوراش‌کار وزن-۸۱ کیلوگرم با پیروزی برابر بهروزی خوجازودا از تاجیکستان به مدال طلای بازی‌های آسیایی رسید تا اولین کوراش‌کار طلایی ایران در این بازی‌ها باشد. علی‌اکبری پس از کسب این مدال گفت: «مصدومیتم در نیمه‌نهایی طوری بود که حتی دکتر تیم به من گفت: در فینال بازی نکنم، ولی به عشق ملتم با دست آسیب‌دیده و بی‌حس شده، مبارزه کردم و بردم تا با مدال طلا دل مردم کشورم را شاد کنم. کوراش، ورزش مظلومی است و نیاز به حمایت بیشتر مسئولان دارد.»

مدال‌آوری جودو، قایقرانی و دوو میدانی
سه نقره و چهار برنز هم دیگر مدال‌های کاروان کشورمان در روز‌های یازدهم، دوازدهم و سیزدهم بازی‌های آسیایی جاکارتا بود سهم قایقرانی هم سه مدال بود. در این رقابت‌ها در فینال کایاک یک نفره ۵۰۰ متر بانوان، هدیه کاظمی در این ماده صاحب مدال نقره شد. او پس از کسب این مدال گفت، خوشحال است که نتیجه چهار سال قبل را جبران کرده است. همچنین تیم چهار نفره کایاک شامل احمدرضا طالبیان، پیمان قویدل، امین آقامیرزایی و علی بوداغی نیز صاحب مدال برنز شد و در فینال کانوی یک نفره ۱۰۰۰ متر هم سومین مدال قایقرانی ایران به اسم محمدنبی رضایی ثبت شد، مدالی که برنز بود.
در دوومیدانی هم در فینال ۱۵۰۰ متر، امیر مرادی به مدال نقره رسید. همچنین سعید ملایی، ملی‌پوش جودو وزن-۸۱ کیلوگرم در حالی که تصور می‌شد با سوت پایان داور مسابقه فینال به مدال طلا رسیده با اعمال نفوذ کمیته داوران و دادن اخطار به جودوکار ایرانی در کمال ناباوری دست جودوکار قزاق بالا رفت تا دست جودوی ایران به طلا نرسد و ملایی با چشمانی اشکبار مدال نقره را دریافت کند. محمد محمدی‌بریمانلو هم در وزن -۷۳ کیلوگرم جودو و امید تیزتک در وزن -۸۱ کیلوگرم رشته کوراش دو مدال برنز دیگر را برای کاروان کشورمان به ارمغان آوردند.

داوری‌های شرم‌آور
ناداوری در حق ورزشکاران ایرانی یکی از مهم‌ترین حاشیه‌های آخر هفته گذشته در جاکارتا بود، مسئله‌ای که در رشته‌های کوراش در مبارزه ملک‌محمدی با حریف افغانی و در مبارزه سعید ملایی و حریف قزاقش در فینال وزن ۸۱ - کیلوگرم جودو آشکار بود. جواد دلیر، سرمربی تیم ملی کوراش بعد از شکست ملک‌محمدی گفت: «اگر ملک‌محمدی صعود می‌کرد، حریفش ازبکستانی بود. ورزشکار ما این حریف را قبلاً در مسابقات آسیایی «حلال» کرده بود و از ترس خودشان افتضاح‌ترین داوری را داشتند و کاری کردند که آدم شرمش می‌آید.» ملایی هم پس از شکست عجیبش در فینال گفت: «لابی قزاق‌ها در پایان فینال باعث شد به من اخطار بدهند تا بازنده شوم.»

در انتظار طلای والیبال و بسکتبال
در روز پایانی بازی‌های آسیایی، امروز در مهم‌ترین رقابت‌های کاروان ایران، تیم ملی والیبال در فینال به مصاف کره‌جنوبی می‌رود. بلندقامتان کشورمان هم در بسکتبال با چین برای کسب طلا می‌جنگند. در واترپلو نیز تیم کشورمان در بازی رده‌بندی برای مدال برنز تلاش می‌کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار