کد خبر: 924152
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
اشتغالزایی، افزایش تولید و اقتصاد مقاومتی ثمره تلاش نیرو‌های جهادی
در حالی که مسئولان استانی خراسان شمالی مدعی کاهش نرخ بیکاری در استان هستند، اما آمار‌ها حکایت از چیز دیگری دارند. از این رو نیرو‌های سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی در راستای اشتغالزایی، افزایش تولید و محقق ساختن اقتصاد مقاومتی...
میترا شهبازی
در حالی که مسئولان استانی خراسان شمالی مدعی کاهش نرخ بیکاری در استان هستند، اما آمار‌ها حکایت از چیز دیگری دارند. از این رو نیرو‌های سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی در راستای اشتغالزایی، افزایش تولید و محقق ساختن اقتصاد مقاومتی با فراهم کردن زیرساخت‌ها و زدودن گرد محرومیت از مناطق کم‌برخوردار وارد عمل شدند. در همین راستا نیز چندی پیش فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه (ع) استان خراسان شمالی با اشاره به اینکه می‌توان با تکیه بر توان و ظرفیت بسیج بن‌بست‌های مختلف کشور را شکست؛ از اختصاص ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در خراسان شمالی خبر داد.

هر روز خبر‌های مسرت بخشی در راستای کاهش نرخ بیکاری در استان خراسان شمالی منتشر می‌شود. خبر‌هایی که بعد از مدتی در بین انبوهی از آمار افزایش بیکاری گم می‌شوند. گویی مسئولان تا می‌خواهند در جایی ظرفیت اشتغالزایی بیابند و بالاخره دیو بیکاری را شکست دهند، در جایی دیگر با یک اهمالکاری و تعطیلی واحد صنعتی یا نبود زیرساخت‌های اشتغالزایی تعدادی از جوانان بیکار بر جمعیت جویای کار استان افزوده می‌شوند. گواه این ادعا هم همین است مسئولان در حالی که از نرخ زیر ۱۰ درصد بیکاری در استان خبر می‌دهند، چندی پیش به گفته حسن نوری، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی بیش از هزار نفر از جوانان استان به دلایل متعددی بیکار شده‌اند.
 
بیکاری که ثمره نبود زیرساخت‌های مناسب اشتغالزایی و وجود محرومیت‌های متعدد در مناطق کم برخوردار و روستایی و نبود مدیریت هوشمند و بلند مدت از سوی مسئولان استانی است. از همین رو نیرو‌های سپاه حضرت جوادالائمه (ع) استان خراسان شمالی چندی پیش در راستای ارائه کمک به دولت در عرصه‌های مختلف استانی اعلام آمادگی کردند. در این خصوص فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه (ع) استان خراسان شمالی با تأکید بر اینکه با تکیه بر توان و ظرفیت بسیج می‌شود بن بست‌های مختلف کشور را شکست، می‌گوید: «سپاه جوادالائمه خراسان شمالی طی سال‌های گذشته و سال‌جاری در عرصه‌های اشتغال، اقتصاد مقاومتی و محرومیت‌زدایی همراه دولت بوده است.»

کمک ۳۰ میلیاردی سپاه به اشتغالزایی استان

طی سال‌های اخیر نیرو‌های سپاه و بسیج استان خراسان شمالی توانسته‌اند اقدامات ارزنده‌ای را در جهت کمک به رفع محرومیت، کمک به رشد و بهبود وضعیت اقتصادی جامعه، بهبود وضعیت معیشت مردم، عمران و آبادانی مخصوصاً روستا‌ها و مناطق کمتر برخوردار انجام دهند. به طوری که سال گذشته نیرو‌های جهادگر سپاه و بسیج توانستند با اقداماتشان حیات و تولید را به بیش از ۸۰ روستای استان بازگردانند. در این خصوص سرهنگ محمدرضا شجاع، معاون اجرایی سپاه خراسان شمالی در همان سال گذشته گفته بود که ۱۸۰۰ برنامه در مجموعه سپاه استان برقرار خواهد بود که از اشتغالزایی پایدار تا ساخت زیرساخت‌ها و محرومیت‌زدایی را شامل می‌شود.
 
حالا امسال هم فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه (ع) استان خراسان شمالی از پرداخت ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی توسط سپاه در استان خبر می‌دهد. خبر مسرت بخشی که در کنار اقدامات پیشین این نیرو‌های مقاومت و رفع محرومیت‌های بسیار می‌تواند امید تازه‌ای به مردم خراسان شمالی ببخشد.  در این خصوص سردار مرتضوی می‌افزاید: «در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری و تحقق شعار سال ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی پرداخت شده است.» بسیج سازندگی با تأمین منابع بانکی به صورت قرض‌الحسنه ۳۶ ماهه و قرارداد‌های دیگر با سود ۱۰ درصد و ۶۰ ماهه، این مبلغ را با اولویت توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی در شهرستان‌های مختلف پرداخت کرده است. وی ادامه می‌دهد: «در مجموع در سال ۹۶، ۳۶۰ فقره تسهیلات اشتغالزایی پرداخت شده و برای ۴۵۰ نفر اشتغال ایجاد شده است.»
 
گفته می‌شود این تسهیلات با توجه به ظرفیت‌های اقتصادی هر منطقه مورد استفاده قرار می‌گیرند و در این خصوص فرمانده سپاه جوادالائمه خراسان شمالی می‌گوید: «در شهرستان بجنورد و مانه و سملقان صنایع تبدیلی و فرآوری میوه خشک، شهرستان اسفراین صنایع تبدیلی و فرآوری عسل، شهرستان فاروج صنایع تبدیلی و فرآوری زعفران، شهرستان شیروان صنایع تبدیلی و فرآوری ترشی و شوریجات، شهرستان راز و جرگلان صنایع تبدیلی و فرآوری ابریشم و شهرستان‌های گرمه و جاجرم به ترتیب صنایع تبدیلی و فرآوری سمنو و لبنیات شناسایی شده‌اند.» علاوه بر پرداخت این تسهیلات، در کنار اقدامات متعدد زیرساختی این مقام مسئول از احیا و لایروبی ۷۰ رشته قنات با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال نیز طی سال‌جاری در استان خبر داد. با این تفاسیر همان طور که فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه (ع) استان خراسان شمالی می‌گوید؛ می‌توان با تکیه بر توان و ظرفیت بسیج در مسیر رشد و توسعه همگانی گام برداشت و محرومیت را از مناطق روستایی استان کنار زد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار