کد خبر: 924018
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۷
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: امسال حفاظت 800 هزار هکتار از مراتع به صورت مشارکتی به مرتعداران واگذار می شود.

علینقی حیدریان با بیان اینکه این میزان شامل حدود 34 سامانه مرتعی می شود، افزود: در سه سال گذشته حفاظت حدود 650 هزار هکتار از مراتع به صورت مشارکتی واگذار شده است.
وی اضافه کرد: به دلیل کمبود نیروی انسانی و برای اینکه مردم نسبت به حفاظت از منابع طبیعی احساس مسوولیت بیشتری داشته باشند، قراردادهای مشارکتی بسته شده و اولویت نیز با مرتعداران است.
حیدریان یادآور شد: بخشی از مسوولیت حفاظت منطقه از جمله مقابله با تخریب و آتش سوزی واگذار می شود تا با اطلاع رسانی سریع به منابع طبیعی ضریب حفاظت از منطقه بالا رود.
وی با اشاره به استفاده از ابزارهای نوین در مهار آتش، تصریح کرد: پارسال 10 دستگاه دمنده با هزینه حدود 300 میلیون ریال خریداری شده است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری سمنان یادآور شد: استفاده از فلش بک و کپسول های سبک آتش نشانی در مهار آتش سوزی های جنگل ابر و کالپوش بسیار کمک کرده است.
حیدریان اضافه کرد: به موجب تفاهم نامه میان سازمان جنگل ها و وزارت دفاع، در صورت بروز آتش سوزی و نیاز به بالگرد، از امکانات این وزارتخانه استفاده می شود.
از مجموع 3.6 درصد مناطق جنگلی در استان سمنان، 58 هزار هکتار جنگل های هیرکانی و پهن برگ شامل جنگل ابر و جنگل رودبارک، 150 هزار هکتار جنگل سوزنی برگ و 144 هزار هکتار جنگل های احداث شده در مناطق کویری و بیابانی است.
در استان سمنان 72 نیرو مشغول پاسداری از منابع طبیعی و عرصه های ملی هستند که این از میانگین کشوری کمتر است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر