کد خبر: 924003
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۷

به گزارش جوان آنلاین، دکتر پرویز امینی، هیئت علمی دانشگاه، در کانال تلگرام خود طی مطلبی با عنوان "دولت روحانی؛ ماندنی یا رفتنی؟" نوشت: بی هیچ مقدمه و توضیحی می‌توان گفت که دولت روحانی از نظر وخامت اجتماعی و سیاسی، در شرایطی است که به دولتی بی‌مدافع تبدیل شده است. از این صریح‌تر و عریان‌تر اینکه دولت روحانی شبیه بچه سرراهی شده است که کسی حتی حامیان دیروزش از قبول مسئولیت آن فراری‌اند.

استیضاح دو وزیر در فاصله کوتاه از هم و بلافاصله ناتوانی روحانی در اقناع همراه‌ترین و در عین حال ضعیف‌ترین پارلمان ج.ا.ا در جلسه سؤال از رئیس‌جمهور، قوت و قدرت اجماع منفی بی‌سابقه علیه روحانی و دولتش را نشان می‌دهد.

دولت روحانی در این وضعیت با بحران کارکرد روبروست و مانند شهروندان عادی تنها نظاره‌گر انفجار قیمت‌ها و عمق‌یابی وخامت اقتصادی است. هر بار برای این وخامت اقتصادی نشانه‌ای شکل می‌گیرد. گاهی دلار ده هزار تومانی و گاهی سکه سه تا چهار میلیونی و گاهی قیمت اعجاب انگیز طلا و اینک پراید ۴۰ میلیونی، نشانه‌ای از بحران کارکرد دولت است که با مردم، فقط سخن می‌گوید.

دولت روحانی بنیه اجتماعی خود را که چون داربستی بتواند آن را، ولو عاریتی، استوار نگه دارد، نیز از دست داده است و پیدا کردن هوادار برای دولت در بین مردم و حتی سیاسیون مثل گشتن دنبال سوزن در انبار کاه شده است.

دولت روحانی همچنان بعد از شکست برجام و مسیر حل مسائل از راه سیاست خارجی، فاقد ایده‌ای مرکزی جایگزین برای اداره کشور است و این حجم از روزمرگی و بی‌تفاوتی و بی‌تحرکی و گیجی در تصمیم‌گیری و اجرا ناشی از آن است.

دولت روحانی در وضعیت شبیه تیم‌های فوتبالی است که پی‌درپی ناکام می‌شوند و برای این تیم‌ها نفس تغییر در کادر فنی و بازیکنان برای احیای تیم موضوعیت دارد.

بنابراین دولت روحانی به ترمیم اساسی در ایده و تیم اداره کننده و کیفیت اجرایی خود، ناگزیر است وگرنه در معرض فروریزی درونی و بیرونی است و در آن شرایط نزاع بر سر ماندن یا رفتن روحانی محلی از اعراب نخواهد داشت. چون سالبه به انتفاء موضوع است.

غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Canada
|
۰۲:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۷
1
0
همه بگین، روحانی دوست داریم عاشقتیم ولی تو هم یک ذره عشق و محبت مردم و کشورت را داشته باش.
ناشناس
|
France
|
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۷
0
0
روحانی بنظرم ... ظرفیت جسمی وروحی ادامه ریاست جمهوری را ... با عدم نتیجه گیری از برنامه های خارجی وداخلی برای شرایط امروز آماده نیست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
0
0
آقای روحانی بمانید. همه دوستتان داریم. شما نشان دادید اسوه ی اخلاق و پاکی و تقوا و انسانیت هستید. به شما خیلی افتراها زدند و شما در مقابل نماینده ها سکوت کردید. بمانید ما با شما هستیم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
0
0
ملت دارن نابود میشن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
0
0
سلام، روحانی بماند هر روزش یک سال به عقب برمیگردیم چقدر این دولت از خود راضیه
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار