کد خبر: 923968
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۰
سردار محمدرضا مهاندار، رئیس پلیس راهور تهران هم در توضیح بیشتر این طرح گفت: این طرح در حال حاضر در خیابان‌های منتخب مناطق‌۶ و‌۱۲و با هدف برای جلوگیری از توقف وسایل نقلیه در محل‌های غیرمجاز، طرح کنترل ناوگان حمل و نقل عمومی بار و مسافر، کاهش زمان حضور پلیس در معابر پرترافیک و افزایش قدرت مانور مأموران پلیس راهنمایی و رانندگی اجرا خواهد شد.
رئیس پلیس پایتخت از راه‌اندازی پلیس دوچرخه سوار و آموزش دوچرخه‌سواران برای رعایت قانون خبر داد.
به گزارش خبرنگار ما، صبح دیروز سردار رحیمی در مراسم افتتاح اولین نمایشگاه تخصصی دوچرخه شهری و صنایع وابسته ضمن تشکر از زحمات شهردار و اقدامات معاونت حمل و نقل و ترافیک با اشاره به اهمیت حمل و نقل عمومی گفت: «من حساسیت ویژه‌ای به مسائل ترافیکی دارم و معتقدم مسائل زیست محیطی باید در کنار این مهم قرار گیرند، اما برخی از خودرو‌ها ابتدایی‌ترین مسائل را هم رعایت نمی‌کنند. خودرو‌هایی که در تهران تردد می‌کنند باید معاینه فنی داشته باشند و باید نگاه ویژه‌ای به پلیس و حمل و نقل عمومی داشته باشیم.»
وی ادامه داد: «شش‌ماهه اول‌سال وضعیت خوبی در خصوص آلودگی هوا نداشتیم و پلیس از همین حالا قصد دارد برخورد با خودرو‌های دودزا و فاقد معاینه فنی را در دستور کار خود قرار دهد.»
آموزش دوچرخه سواران
سردار رحیمی با اشاره به عدم رعایت قوانین از سوی دوچرخه‌سواران ابراز نگرانی کرد و افزود: «متأسفانه دوچرخه‌سواران به هیچ عنوان اصول دوچرخه‌سواری و قوانین را رعایت نمی‌کنند و حتی از کلاه نیز استفاده نمی‌کنند. طبق آمار ۷۵‌درصد از کشته‌ها عابران و موتورسواران هستند، به همین خاطر قصد داریم همانطور که موتورسواران را آموزش می‌دهیم، آموزش دوچرخه‌سواران را نیز در دستور کار قرار دهیم.»
موتور سیکلت‌های برقی جایگزین موتور سیکلت‌های دیزلی
رئیس پلیس پایتخت در ادامه گفت: «امروز پلیس راهنمایی و رانندگی با راه‌اندازی پلیس دوچرخه سوار پیشقدم شد تا از این وسیله پاک نسبت به اعمال قانونی متخلفان اقدام کند. در آینده نیز قصد داریم موتورسیکلت‌های برقی را جایگزین موتورسیکلت‌های دیزلی کنیم تا در استفاده از موتور برقی پیشقدم باشیم.» سردار رحیمی یادآور شد: پلیس دوچرخه‌سوار مأموریت تعقیب و مراقبت ندارد و فقط در بلوک و محدوده مشخصی انجام وظیفه می‌کند. وی گفت: تلاش می‌کنیم این طرح را به شرط رعایت ضوابط و مقررات توسعه دهیم.
قانون شکنی دوچرخه‌سوار‌ها
سردار رحیمی در پایان با تأکید بر اهمیت رعایت قانون تصریح کرد: «مهمترین موضوع رعایت قانون است که متأسفانه دوچرخه‌سواران آن را رعایت نمی‌کنند. آن‌ها علاوه بر آنکه در سمت اشتباه خیابان دوچرخه‌سواری می‌کنند از چراغ قرمز هم رد می‌شوند و به قوانین احترام نمی‌گذارند.»
دوچرخه سواری پلیس فقط در خیابان‌های منتخب
سردار محمدرضا مهاندار، رئیس پلیس راهور تهران هم در توضیح بیشتر این طرح گفت: این طرح در حال حاضر در خیابان‌های منتخب مناطق‌۶ و‌۱۲و با هدف برای جلوگیری از توقف وسایل نقلیه در محل‌های غیرمجاز، طرح کنترل ناوگان حمل و نقل عمومی بار و مسافر، کاهش زمان حضور پلیس در معابر پرترافیک و افزایش قدرت مانور مأموران پلیس راهنمایی و رانندگی اجرا خواهد شد.
وی افزود: این طرح در دو شیفت صبح و عصر اجرا می‌شود، در این راستا پلیس راهنمایی و رانندگی مأموریت دارد با به‌کارگیری عوامل خود، نسبت به ارتقای فرهنگ عبور و مرور کاربران ترافیکی، ترویج فرهنگ دوچرخه‌سواری و ایجاد تسهیلات ترافیکی در محدوده پرترافیک مخصوصاً محدوده بازار تهران و محور‌های منتهی به آن با اجرای طرح پلیس دوچرخه‌سوار اقدام کند.
وی گفت: امروزه در اکثر کشور‌های دنیا مشاهده افسران پلیس دوچرخه‌سوار، به کرات اتفاق می‌افتد و در ارتقای فرهنگ عبور و مرور نقش مؤثری دارد. دوچرخه مزایای زیادی همچون سبک و سریع بودن دارد، به‌علاوه فاقد هر نوع آلایندگی صوتی و شیمیایی بوده و از قابلیت تحرک بالایی برخوردار است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار