کد خبر: 923967
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۹
عضو باند یاکوزا که با همدستی هشت‌نفر از اعضای باند، مرتکب قتل یکی از اعضای باند شده بود، بعد از دستگیری در ایران روز گذشته محاکمه شد و قتل را گردن دیگر همدستانش انداخت.

عضو باند ياكوزا كه با همدستي هشت‌نفر از اعضاي باند، مرتكب قتل يكي از اعضاي باند شده بود، بعد از دستگيري در ايران روز گذشته محاكمه شد و قتل را گردن ديگر همدستانش انداخت.
به گزارش خبرنگار ما، دي‌سال90‌، زن ميانسالي با مراجعه به اداره پليس بين‌الملل از چند مرد ايراني به اتهام قتل پسر 32‌ساله‌اش به نام ميثم در شهر ناگويا ژاپن شكايت كرد.
با طرح اين شكايت، رسيدگي به پرونده آغاز شد و پليس طي مكاتباتي با پليس ژاپن، دريافت مقتول از سوي 9‌مرد مسلح ايراني مورد حمله قرار گرفته است و بعد از انتقال به بيمارستان فوت كرده است. همچنين در شاخه ديگري از تحقيقات مشخص شد پليس شهر ناگويا موفق به شناسايي و دستگيري هشت‌‌نفر از متهمان شده است و يكي از آنها به نام رامين 31ساله متواري است.
بنابراين تحقيقات براي دستگيري متهم فراري آغاز شد تا اينكه مرداد‌‌‌سال95‌ پليس ايران دريافت رامين با پاسپورت جعلي به ايران آمده و در يكي از شهرهاي شمالي كشور زندگي مي‌كند. به اين ترتيب مأموران با رديابي مرد جوان توانستند او را شناسايي و دستگير كنند.
متهم در بازجويي‌ها به جرمش اقرار كرد و گفت: «شب حادثه دوستانم همراهم بودند كه با مقتول درگير شديم. همه چاقو و قمه داشتند به همين دليل نمي‌دانم مقتول با ضربه چه كسي به قتل رسيده باشد.»
بعد از اظهارات متهم، طبق نظريه پزشكي قانوني مبني بر اينكه علت فوت ضربه كشنده با سلاح برنده سنگين به مقتول بوده است و از آنجائيكه در آن درگيري همراه رامين شمشير بوده‌است، وي به اتهام مباشرت در قتل روانه زندان شد و هشت‌متهم ديگر در همان كشور ژاپن محاكمه و به حبس محكوم شدند.
بنابراين پرونده بعد از كامل شدن تحقيقات به شعبه دوم دادگاه كيفري يك استان تهران فرستاده شد و صبح ديروز روي ميز هيئت قضايي به رياست قاضي زالي قرار گرفت. ابتداي جلسه اولياي‌دم درخواست قصاص كردند سپس برادر مقتول كه اسم برادرش را روي گردنش خالكوبي كرده بود، گفت: «اين مرد قاتل ميثم است و بايد اعدام شود.»
در ادامه متهم در جايگاه قرار گرفت و گفت: «چند سال قبل براي كار به ژاپن رفته بودم و عضو يك باند خريد و فروش مواد‌مخدر شدم. ميثم هم عضوباند بود. او سيم‌كارتي داشت كه خريداران مواد با آن تماس مي‌گرفتند به همين خاطر آنرا به مبلغ 4‌ميليارد‌تومان از او خريديم. فكر مي‌كرديم زنگ خور آن بالاست اما بعد از خريد سيم‌كارت فهميديم ميثم سرمان كلاه گذاشته و شماره جديدش را به مشتريان داده است.»
او در ادامه گفت: «در اين مورد با ميثم صحبت كرديم و خواستيم پولمان را پس دهد اما قبول نكرد به همين دليل با دوستانم تصميم گرفتيم به عنوان مشتري با او تماس بگيريم و قرار بگذاريم كه سيم‌كارت را پس دهيم.»
متهم در خصوص قتل گفت: «شب حادثه با هشت‌نفر از دوستانم سر قرار رفتيم. ميثم سوار ماشين بود كه بلافاصله با ديدن ما قصد فرار داشت كه سد راهش شديم. او كنترل ماشين را از دست داد و به جدول كنار خيابان برخورد كرد. وقتي ميثم از ماشين پياده شد به رويمان اسلحه كشيد و ما هم با چاقو و قمه به او حمله كرديم. در آن درگيري من شمشير داشتم كه با آن يك ضربه به او زدم. ولي هوا تاريك بود و درگيري بالا گرفت، به همين دليل مطمئن نيستم ضربه‌اي كه به او زدم كشنده بود يا نه. شايد مقتول با ضربه ديگر متهمان كشته شده باشد. مدتي بعد از قتل همراه همسرم كه روسي است به ايران آمدم كه بازداشت شدم.»
متهم در آخرين دفاعش گفت: «ساير متهمان در ژاپن محاكمه شدند و تلاش كردند تا مرا قاتل نشان دهند. آنها بارها با وكيلم تماس گرفتند و حتي او را هم تهديد كردند به همين خاطر چند نفر از وكيل‌هايم استعفا دادند. جوامع بين‌الملل مي‌دانند مجازات قتل در ايران اعدام است اگر ساير همدستانم كه در زندان ژاپن هستند، آزاد شوند به آنها اجازه نمي‌دهند به ايران برگردند. قاتل اصلي در ژاپن است و حالا من به جاي او محاكمه مي‌شوم.»
در آخر هيئت قضايي جهت صدور رأي وارد شور شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار