کد خبر: 923962
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۲
حذف تیم فوتبال امید از گردونه رقابت‌های آسیایی جاکارتا و برخی مسائل اجتماعی حال حاضر کشور بهانه خوبی است تا علی دایی سرمربی سابق تیم ملی فوتبال که اتفاقاً سابقه قهرمانی در بازی‌های آسیایی را نیز در کارنامه خود دارد بعد از مدت‌ها در این خصوص صحبت کند.

حذف تيم فوتبال اميد از گردونه رقابت‌هاي آسيايي جاكارتا و برخي مسائل اجتماعي حال حاضر كشور بهانه خوبي است تا علي دايي سرمربي سابق تيم ملي فوتبال كه اتفاقاً سابقه قهرماني در بازي‌هاي آسيايي را نيز در كارنامه خود دارد بعد از مدتها در اين خصوص صحبت كند.
دايي در گفت و گويي مفصل با ايسنا ضمن انتقاد از شرايط به‌وجود آمده در تيم اميد و همچنين برخي مسائل اجتماعي و روزمره حاكم بركشور گفت:‌ نمي‌شود هميشه از رويارويي با تيم‌هاي مطرح فرار کرد: «تيم ملي اميد به درستي شکل نگرفت و از روز اول انتظار چنين نتايجي مي‌رفت. نمي‌شود روح فوتبال را به سخره بگيريم و بگوييم به فلان تيم ببازيم که مثلاً در گروه اول نشويم! من اصلاً نمي‌توانم اينها را قبول کنم. ديديد که آخر هم به آنچه مي‌خواستيم، نرسيديم. هميشه بايد براي برد به ميدان رفت، چه برابر ميانمار باشد چه کره جنوبي يا ژاپن. اگر من به خودم اعتماد و اعتقاد دارم، يک جاي ديگر بايد به تيم‌هاي خوبي مثل کره يا ژاپن برخورد کنم. نمي‌توانم از اين گونه بازي‌ها فرار کنم. ما در واقع همان روز که به ميانمار باختيم از بازي‌هاي آسيايي اوت شديم، اتفاقی که ما را چندين سال عقب انداخت.»
دايي همچنين در مورد انتقادهايي که در خصوص جمع‌آوري کمک‌هاي مردمي براي زلزله‌زدگان کرمانشاه به او مي‌شود، تاکيد مي‌كند که به احدي جز مردم پاسخگو نخواهد بود: «بله، حق دارند. علي دايي چه کاره است. اين وظيفه مسئولان است، اما چون نيامدند درست کمک کنند، امثال علي دايي ورود کردند. حالا هم مسئله براي خيلي‌ها گران تمام شده و خيلي‌ها سعي کردند كه کار ما را لوث کنند. من اما به کسي جز مردم پاسخ نمي‌دهم. آنها که از تريبون مجلس استفاده مي‌کنند، بايد پاسخگو باشند. من مديون و امانتدار اين مردم هستم. روز اول که زلزله‌زدگان (کرمانشاه) آب و غذا نداشتند.
سرمربی سایپا ادامه داد: وظيفه‌ام بود كه کار کوچکي براي هموطنانم بکنم، فرقي نمي‌کند کرد يا ترک باشند، همه هموطن من هستند. روز اول به ما گفتند برويد و کارهاي فرهنگي بکنيد، مدرسه بسازيد، وقتي هموطن من خانه‌اي براي زندگي ندارد، برود سينما؟! وقتي در خاک و خل مي‌خوابد، چطور مي‌تواند به مکان فرهنگي برود، من نمي‌توان چنين کاري کنم. مي‌توانستم خيلي وقت پيش چند ساختمان بسازم و بگويم مردم اين کار من است، اما مي‌خواهيم چيزي بسازيم که مردم با خيال راحت در آن زندگي کنند؛ بدون اختلاس، دزدي و... . بعضي‌ها اين چيزها را نمي‌توانند قبول کنند و فقط مي‌آيند و داد مي‌زنند. الان هم حاضرم بررسي شود که اين آقايان براي کرمانشاه چه کاري انجام داده‌اند و من چه کاري کرده‌ام. تنها من نبودم، حداقل ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفر براي انجام اين کار و کمک به مردم زلزله‌زده درگير كار هستند. الان هم بعد از اين همه مدت که به ما گير دادند، يک روستا را انتخاب کرديم که حتي تا دو ماه پيش هنوز بعضي از وسايل خانه‌ها زير آوار بود. در حال ساخت اين روستا هستيم و فکر مي‌کنم تا هفته آينده حداقل ۱۰ خانه کامل و تحويل روستاييان ساکن آنجا شود، اما کار ما اينجا تمام نمي‌شود. يک شرکت معتبر و با تکنولوژي بالا انتخاب کرديم که اگر يک زلزله کوچک آمد، اين خانه‌ها ترک نخورد و مشکل ايجاد نشود.سعي کردم امانتدار درستي براي مردم باشم. هيچ سند و مدرکي در اختيار مجلسي‌ها نمي‌گذارم. قرار نيست من به آنها پاسخگو باشم. من بايد به مردم پاسخگو باشم که هستم.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار