کد خبر: 923943
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۰
سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در هرات از بازگشایی مرز گمرک یزدان خراسان‌جنوبی در آینده‌ای نزدیک خبر داد.
محمود افخمی رشیدی در جلسه نشست والی ولایت فراه افغانستان با تجار بخش خصوصی خراسان‌جنوبی در بیرجند گفت: نگاه نظام در سطح کلان به کشور‌های همسایه مطلوب است.
وی با بیان اینکه دولت در حوزه اقتصاد ریل گذار است، افزود: بخش خصوصی متولی انجام کار اقتصادی است و باید مشکلات موجود را به مراکز ذیربط منتقل کند.
سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در هرات با اشاره به تردد تجار در مرز ادامه داد: تمام تجار افغانی که دارای مجوز تجارت هستند نباید دغدغه‌ای برای تردد داشته باشند.
افخمی با بیان اینکه ۳ هزار تاجر افغانی در سیستم کنسولگری ثبت بوده و خدمات می‌گیرند، گفت: به صورت شبانه‌روزی پاسخگوی نیاز‌های کنسولگری تجار هستیم.
وی با بیان اینکه ۱۰ هزار دستگاه از خودرو‌های افغانستان در ایران تردد دارند، افزود: تمام راننده‌های ترانزیت، ویزای شش ماهه می‌گیرند.
سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در هرات بیان کرد: بر اساس قوانین افغانستان، خودرو‌هایی که مواد مخدر حمل می‌کنند اگر حامل مواد صاحب ماشین باشد، خودرو مصادره شده در غیر این صورت استرداد می‌شود.
وی یکی از رسالت‌های اول کنسولگری را حمایت از اتباع کشور عنوان کرد و افزود: تلاش برای توسعه همه جانبه در مرحله دوم این رسالت‌ها قرار دارد.
افخمی با تأکید بر اینکه باید اتاق مشترک بیرجند و فراه تشکیل شود، ادامه داد بسیاری از مشکلات طرفین با حکمیت حل و فصل می‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار