کد خبر: 923925
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۰
به منظور جابه‌جایی سالانه ۵ میلیون مسافر
مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره فرودگاه بین‌المللی در آخرین دیدار با جمعی از اصحاب رسانه گفت: یک تابو و قدرتی در جهت عدم مسافربری نشدن فرودگاه پیام وجود داشت...
ولی ابراهیمی
پیش از آنکه به یکی از مهم‌ترین شاخصه توسعه استان البرز در جایگاه بین‌المللی بپردازیم، نیاز است یک بازنگری به مقوله فرهنگ توسعه داشته باشیم، چه بسا این گفته مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره فرودگاه بین‌المللی را بیش از پیش بتوانیم درک کنیم که در آخرین دیدار با جمعی از اصحاب رسانه گفت: یک تابو و قدرتی در جهت عدم مسافربری نشدن فرودگاه پیام وجود داشت. اقدام‌های علمی، سازمان یافته از طرف سازمان‌ها و نهاد‌های مؤثر در فرهنگ جامع زمینه سرعت دهی روند توسعه است و در این میان ماهیت مرتبط عناصر فرهنگی جامعه ضرورت دخالت در فرهنگ عمومی را با هدف تسریع در فرآیند توسعه اقتصادی را ایجاب می‌کند. این ماهیت و خواست فرهنگی برای استان البرز به عنوان یک استان غنی ولی کم برخوردار ایجاب کرد، یک فرصت اقتصادی عظیم با عنوان فرودگاه بین‌المللی پیام به واسطه اهتمام مهندسان و کارشناس خبر، آماده بهره‌برداری گردد.

باور اینکه محور‌های مواصلاتی شریان‌های حیاتی جامعه هستند و نقش اساسی در بحث توسعه هر منطقه‌ای دارند، اهمیت رشد شبکه‌های حمل و نقل را مورد توجه قرار می‌دهد. حمل و نقل هوایی فرودگاه پیام به عنوان یکی از ظرفیت‌های راه و ترابری در جنوب غربی شهر کرج واقع در منطقه کیان مهر در انتهای بلوار ارم مهرشر کرج است. پیش از آن که به فرودگاه پیام برسیم باید از حلقه درّه عبور کنیم. منطقه‌ای که به واقع محل تجمع زباله‌ها است. کاربری این فرودگاه با هدف جابه‌جایی مرسوله‌های پستی تهران، امور تجاری و بازرگانی در زمینی به مساحت ۳ هزار و ۶۰۰ هکتار در اراضی ۱۰ هزار هکتاری فرودگاه بین‌المللی پیام با هدف حمل و نقل هوایی و پستی، انبارداری، خدمات سردخانه‌ای، صنایع بسته بندی، فرآوری کالا و صادرات کالا‌های فاسد شدنی در محدوده فرودگاه بین‌المللی پیام واقع در البرز تأسیس شده است.

مدیران بومی و جوان گرایی زمینه بازگشایی فرودگاه

زرندی، مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پیام در فرصت بازدید خبرنگار روزنامه جوان از این فرودگاه گفت: با باور به اقتصاد مقاومتی از سال ۹۴ این فرودگاه بار دیگر به فعالیت پرداخت و این در حالی بود که از سال ۸۹ فعالیتی نداشت. به گفته این کارشناس، روند جذب سرمایه‌گذار از سال ۸۴ تا سال ۹۵ با همراهی بیش از ۵۰ شرکت فعال در زمینه‌های فناوری، بیوتکنولوژی، ICT محقق شد و این روند در حالی ادامه یافت که بیش از ۸۰ درصد مدیران این فرودگاه بومی و جوان بودند و همین تعلق خاطر به البرز، زمینه رشد و نتیجه بخشی آن گردید. زرندی به امتیاز بهره‌مندی فرودگاه پیام از ۲۸۰ استاندارد لازم اشاره کرد و گفت: شهریورماه سال‌جاری فرودگاه پیام با بهره‌مندی از ۲۸۰ شاخصه استاندارد در بحث مسافربری آماده بهره‌برداری است.

جابه‌جایی ۵ میلیون مسافر

بنابر پیش‌بینی‌های صورت گرفته فرودگاه بین‌المللی پیام در بخش مسافربری امکان جابه‌جایی ۵ میلیون نفر را دارد که سهم استان البرز در این جابه‌جایی ۳ میلیون ۲۰۰ هزار نفر، غرب استان تهران یک میلیون ۷۰۰ هزار نفر و مابقی سهم استان قزوین خواهد بود. در همین راستا محمدجواد کولیوند، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی وعده حل مشکلات برق، آب، راه‌های دسترسی و دفن زباله‌های حلقه درّه را داده است ولی همچنان حلقه درّه به عنوان سدی مقابل این پروژه عظیم اقتصادی است. مسئول روابط عمومی فرودگاه بین‌المللی پیام در خصوص مزایا و ظرفیت‌های ویژه این منطقه به خبرنگار روزنامه جوان گفت: منطقه ویژه اقتصادی فرودگاه پیام، امتیاز‌های ویژه‌ای چون، قرار گرفتن در مجاورت راه‌آهن سراسری کشور، خط مترو تهران، بهره‌مندی از گمرک، ترانزیت، گذرنامه اختصاصی دارد.

به گفته سرحدی، فرودگاه بین‌المللی اقتصادی پیام نخستین نیروگاه CCHP ایران در فاز صنعتی است که فاز اول آن ۱۲ مگاوایت و فاز دوم ۲۴ مگاوایت است. سرمایش و گرمایش در فاز‌های بعدی این فرودگاه است که سرحدی در توضیح آن گفت: انتظار می‌رود فرودگاه بین‌المللی پیام تا ۸ شهریور افتتاح شود. ارتقا توان داخلی استان البرز در جهت رشد دفاتر گردشگری با همت بخش خصوصی می‌تواند زمینه توسعه اقتصادی این استان شود و در عین حال در بحث ترانزیت، صادرات و واردات در ابعاد بین‌المللی اثرگذار است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار