کد خبر: 923884
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۲
مرکز فنی‌وحرفه‌ای‌ واحد خواهران اسلامشهر
مستانه خلیل‌پور گفت‌: درسال96در الگوهای مختلف آموزشی که بخش ثابت آموزش در مرکز فنی‌وحرفه‌ای واحد خواهران شهرستان اسلامشهر است، 5200 نفر در حدود سه میلیون نفرساعت تحت آموزش قرار گرفته‌اند.
بهاره عشقی صابر

مستانه  خلیل پور رئیس مرکز فنی‌وحرفه‌ای‌ واحد خواهران اسلامشهر بیان کرد: سالیانه بین 500 تا700 نفر ازبانوان سنین 18 تا33 سال درپنج رشته آموزشی صنایع دستی، صنایع چوب، طراحی دوخت، فناوری اطلاعات والکترونیک که هر کدام از این رشته‌ها به حدود 30 حرفه تقسیم می‌شوند، با توجه به نیاز سنجی‌های انجام شده طی سال، به این مرکز مراجعه ومهارت می‌بینند.

وی با اشاره به سیاست‌های دولت برای گسترش عدالت در تمام شهرستان و نیز دوری راه روستاییان تاکید کرد: با توجه به اینکه روستاییان به‌دلیل توان مالی اندک و دوری راه، قادر به مراجعه به مرکز برای آموزش و کسب مهارت نیستند،درشهرستان اسلامشهر بیش‌ترین آموزش را در روستاهای چیچکلو، بهرام آباد ونظام آباد و در رشته‌های صنایع دستی‌، فناوری اطلاعات و طراحی و دوخت داشته و 464 بانوی روستایی مهارت آموخته‌اند.

 خلیل پور عنوان کرد: آموزش صنایع را با توجه به وجود صنایع و شرکت‌های گوناگون و فعالیت واحدهای صنفی خدماتی زیاد در سطح  شهرستان اسلامشهر، به منظور ایجاد اشتغال پایدار برای افراد مشغول به‌کار نیاز دارند تا با صنعت وعلم روز دنیا پیش روند و نیز قشر بیکاری که به‌دنبال کسب مهارت برای ورود به بازار کار هستند را در برنامه ریزی آموزشی گنجانده‌ایم.

وی با اشاره به وضعیت اقتصادی فعلی کشور و تقویت اقتصاد مقاومتی، تصریح کرد: در بخش آموزش، با اجرای طرح جوار دانشگاهی و به دلیل مهاجرت‌های بسیار و مدرک‌گرایی در جامعه و نیز ایجاد خلا نیروی متخصص در چندسال آینده، تفاهم‌نامه‌ای را با دانشگاه‌های شهرستان اسلامشهر وشهر تهران داشته‌ایم تا دانشجویان با تسلط به یک مهارت درآینده بتوانند کمبود نیروهای ماهر و متخصص را پر نمایند.  

رئیس مرکز فنی‌وحرفه‌ای خواهران شهرستان اسلامشهر گفت: در شهرستان اسلامشهر در بخش سکونتگاه‌های غیررسمی و حاشیه نشین‌، زنان سرپرست خانوار، معتادان بهبود یافته و خانواده‌های زندانیان را در چند قالب آموزشی با همکاری اداره بهزیستی وکمیته امداد تحت آموزش قرار داده‌ایم.

خلیل پور با اشاره به اشتغال خانگی و بافت فرهنگی شهرستان اسلامشهر، طراحی دوخت و صنایع دستی را از جمله مهارت‌هایی دانست که بیشتر مورد استقبال بانوان قرارگرفته است.

این مقام مسوول، گردشگری، قالی‌بافی و کشاورزی را از دیگر رشته‌هایی عنوان کرد که در برنامه آتی این مرکز آموزشی درنظر گرفته شده است.

وی افزود: یکی دیگر از مهارت‌هایی که به دست فراموشی سپرده شده وقصد احیا آن را داریم، مهارت آموزی در محیط کار واقعی یا همان استاد و شاگردی است که در گذشته از پدر به پسر می‌رسید و امروزه دربین جوانان منسوخ شده است. در نظر داریم برای احیای مشاغل سنتی، این مهارت را به بافت فرهنگی جامعه برگردانیم.

رئیس مرکز فنی‌وحرفه ای واحد خواهران شهرستان اسلامشهر خاطرنشان کرد: این مرکز آموزشی به عنوان تنها مرکز در سطح استان تهران به منظور کمک به بهبود وضع اقتصادی و امرار معاش اتباع و افزایش توانمندی آنان در محیط کار با کمک تشکل‌های مردم نهاد به اجرای طرح آموزش به اتباع پرداخته است.

 انتهای پیام/

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر