کد خبر: 923855
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۸
نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: سوالات نمایندگان مجلس در خصوص عدم موفقیت دولت در کنترل قیمت کالا و ارز، استمرار تحریم‌های بانکی، علت کاهش مفرط بیکاری، رکود شدید اقتصادی در سال‌های اخیر و افزایش شتابان‌ ارز در کشور و نیز کاهش ارزش پولی کشور است.

سیداحسن علوی نماینده مردم شهرستان های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار جوان در سنندج اظهار داشت: امروز رئیس‌ جمهور در صحن علنی مجلس حاضر خواهد شد تا پاسخگوی سوالات نمایندگان پارلمان باشد.

وی افزود: نمایندگان در خصوص عدم موفقیت دولت در کنترل قیمت کالا و ارز، استمرار تحریم‌های بانکی، علت کاهش مفرط بیکاری، رکود شدید اقتصادی در سال‌های اخیر و افزایش شتابان‌ ارز در کشور و نیز کاهش ارزش پولی کشور سوالاتی از رئیس جمهور دارند که وی باید پاسخگو باشد.

علوی ادامه داد: با توجه به شرایط بحرانی و نابسامان اقتصادی کشور، تورم و گرانی مردم را اذیت می‌کند بنابراین ما به عنوان نمایندگان مردم وظیفه داریم که از رئیس جمهور سوال کنیم که علت رکود اقتصادی شدید چندین ساله، علی‌رغم وعده‌ها و اعلام‌های عبور از رکود چیست؟ علت افزایش شتابان ارزهای خارجی و کاهش شدید ارزش پول ملی چیست؟ چرا مردم ما باید از لحاظ اقتصادی در تنگنا باشند؟

وی تاکید کرد: رئیس جمهور باید حتما جواب این سوالات را واضح و شفاف دهند، درست است که وزیر اقتصاد دوباره از مجلس رای اعتماد نگرفت و رئیس بانک مرکزی برکنار شد اما مسوول اصلی که باید جوابگو باشد شخص رئیس جمهور است.

نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما ناگزیر بودیم که از رئیس جمهور سوال کنیم چون ما باید بدانیم که مقصر اصلی این وضعیت نابسامان چه کسی است؟ مردم ما حق دارند که بدانند آینده اقتصادی کشور به کدام سمت پیش می‌رود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر