کد خبر: 923852
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۹
مدیرکل دامپزشکی کردستان
مدیرکل دامپزشکی کردستان که خود در قالب یکی از اکیپ‌های مایه‌کوبی دام سبک در روستاهای بانه فعالیت دارد، از مایه‌کوبی بیش از 20 هزار راس گوسفند و بز علیه بیماری PPR در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری جوان از سنندج، اکثر قریب به اتفاق جامعه روستایی استان کردستان با نام و چهره مجتبی ورمقانی آشنا هستند و او را می‌شناسند.

این مدیر جوان از 30 سالگی عهده‌دار این مسوولیت شده است، مسوولیتی که سرمایه‌های روستائیان را در برابر بیماری‌ها واکسینه می‌کند.

اگر چه وظایف مسوولان در نظام اسلامی ارائه خدمت به مردم به عنوان ولی‌نعمتان نظام اسلامی است اما شاید کمتر از انگشتان یک دست باشند، مدیرانی که مانند «ورمقانی» پشت میز را رها کرده و با حضور در دورترین نقاط روستایی استان برای کمک به مردم آستین همت بالا بزنند.

مدیرکل دامپزشکی کردستان که خود در قالب یکی از اعضای اکیپ‌های مایه‌کوب دام‌های سبک در روستاهای بانه فعالیت دارد با یادآوری آغاز مایه‌کوبی بیش از 20 هزار راس گوسفند و بز علیه بیماری PPR در شهرستان بانه، اظهار کرد: با توجه به هم‌مرز بودن استان کردستان با کشور عراق، بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک ( PPR ) در آن سوی مرزها شیوع پیدا کرده فلذا دامپزشکی کردستان با استفاده از ظرفیت بخش دولتی با فراخوان اکیپ‌های مایه‌کوبی شهرستان‌های همجوار و بخش غیردولتی نسبت به اولویت قراردادن و اعزام اکیپ‌های مبارزه با بیماری به نقاط مرزی صعب‌العبور و مایه‌کوبی دام‌های سبک در روستاهای همجوار با کشور عراق اقدام نموده که تا چند روز آینده پوشش کامل مایه‌کوبی صورت خواهد گرفت.

مدیرکل دامپزشکی استان کردستان افزود: خوشبختانه تاکنون هیچ مورد خاصی از طغیان بیماری مذکور مشاهده نشده، به همین خاطر از روستائیان و دامداران درخواست می‌شود به شایعات توجه ننمایند.

وی تصریح کرد: اداره‌کل دامپزشکی کردستان با برنامه‌ریزی مناسب واکسن این بیماری را به اندازه کافی تامین و دپو نموده و اکیپ‌های دامپزشکی طبق برنامه زمانبندی شده به روستاها مراجعه خواهند کرد.

خاطرنشان می شود؛ ورمقانی از سه روز پیش با حضور در شهرستان بانه بعنوان یکی از اعضای اکیپ‌های مایه‌کوب در روستاهای شهرستان بانه تا پاسی از شب اقدام به مایه‌کوبی دام می‌کند.

علیرغم خدمات برخی مسوولین، نمونه اینگونه اقدامات این روزها کمتر پیدا می‌شود که انتظار می‌رود حداقل مسئولان بومی به این رویه خدمت توجه بیشتری داشته باشند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر