کد خبر: 923836
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۵
رییس سازمان جهاد کشاورزی سمنان
رییس سازمان جهاد کشاورزی سمنان گفت: خام فروشی تولیدات کشاورزی، ناشی از نبود واحدهای بسته بندی و فرآوری، برای کشاورزان افتدرآمد و ارزش افزوده تولیدات را به همراه دارد.

سید حسن میرعماد افزود: سالانه بیش از 20 درصد از محصولات باغی استان سمنان به دلیل نبود واحدهای فرآوری و بسته بندی دور ریخته می شود که این امر خسارت میلیاردی را به بخش کشاورزن استان وارد می کند.
وی گفت: انگور، سیب، زیتون پسته، زردآلو، انار از جمله محصولات باغی استان به شمار می رود که اگر برای فرآوری آنها اقدام شود به یقین بخش قابل توجه ای از مشکل بیکاری در استان برطرف می شود.
وی خاطرنشان کرد: در دولت تدبیر وامید بیش از 120 واحد فرآوری و بسته بندی محصولات کشاورزی در سمنان راه اندازی شد و فعال کردن تعاونی ها در این بخش و ارایه تسهیلات می تواند در افزایش تعداد این واحدهای تولیدی تاثیر گذار باشد.
میرعماد ادامه داد: در زمان حاضر راه اندازی بیش از 200 واحد فرآوری و بسته بندی محصولات کشاورزی برای رونق اقتصادی در بخش کشاورزی استان در دستور کار قرار دارد که پیش بینی می شود تا پایان دولت دوازدهم این واحدها به بهره برداری برسید.
رییس سازمان جهاد کشاورزی سمنان تصریح کرد: بهره گیری از فناوری نوین در بخش کشاورزی زمینه ساز تحول ساختاری در کشت محصولات است و علاوه بر کیفیت و بهره وری قابل توجه از اراضی می توان از هدر رفت انرژی هم در این بخش جلوگیری کرد.
میرعماد اضافه کرد: ساخت شهرک کشاورزی در مناطق مستعد استان در دستور کار قرار دارد و تخصیص به موقع اعتبارات گامی مهم و اساسی توسعه این بخش از اقتصاد استان است.
وی افزود: افزایش واحدهای گلخانه و نصب سامانه های نوین آبیاری در اراضی کشاورزی استان از مهم ترین برنامه های جهاد کشاورزی در 6 ماهه دوم سال جاری است و براساس برآورد اولیه تا پایان اسفند امسال پنج واحد تولیدی راه اندازی و چهار هزار هکتار از اراضی کشاوری استان سامانه نوین آبیاری نصب می شود.
از 198 هزار هکتار اراضی و باغ های کشاورزی در استان سمنان سالانه یک میلیون و 460 هزار تن انواع محصولات به ارزش 46 هزار میلیارد ریال تولید می شود. ارزش افزوده بخش کشاورزی استان سمنان 20.5 درصد و سهم آن در اشتغال استان 17 درصد است.
استان سمنان بیش از 40 هزار بهره بردار کشاورزی دارد و حدود 87 درصد از آب تولیدی در این استان در بخش کشاورزی مصرف می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر