کد خبر: 923817
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۲
رئیس قوه قضائیه:
رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه بزرگ‌ترین عاملان شرایط فعلی که امروز باید پاسخگو باشند، چهره مخالف و اپوزیسیون به خود گرفته‌اند، از همه قضات و مسئولان قضایی خواست که در رسیدگی‌ها درگیر فضاسازی‌ها نشوند و رجزخوانی‌ها موجب نشود که از دایره انصاف و عدل خارج شوند.
به گزارش میزان، آیت‌الله آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی با گرامیداشت و تبریک هفته دولت و بزرگداشت یاد و خاطره شهدای دولت جمهوری اسلامی به‌ویژه شهیدان باهنر و رجایی، گفت: شخصیت و منش این بزرگواران، تجلی یک انسان انقلابی الهی بود چنانکه اهل تواضع، ساده زیستی و تلاش مجدانه برای خدمت به مردم بودند.
وی با بیان اینکه بازخوانی این جنایات بهترین افشاگر چهره واقعی کشور‌های سلطه است، تصریح کرد: همان قاتلان جائر و ظالم دهه ۶۰ که مرتکب ترور‌های عظیم شدند و در زمان دفاع مقدس به دشمنان ایران پناه آوردند، امروز در دامان کشور‌های سلطه و در رأس آن‌ها امریکا آرمیده‌اند و به کمک این کشور و البته انگلیس و فرانسه از لیست گروه‌های تروریستی خارج شده‌اند. این کشور‌ها به ظاهر از عملیات علیه تروریسم سخن می‌گویند و از سوی دیگر تروریست‌ها را مورد حمایت مالی و سیاسی قرار می‌دهند.
آیت‌الله آملی لاریجانی با اشاره به نزدیکی جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید به منافقین، اظهار کرد: امروز همه شاهد هستند که افراد حاضر در هیئت حاکمه امریکا چگونه برای از بین بردن عظیم‌ترین انقلاب مردمی جهان در زمان حاضر با تروریست‌ها هم پیمان شده‌اند.
‌نمی‌توان کشور را با تصمیمات لحظه‌ای اداره کرد
آیت‌الله آملی لاریجانی بار دیگر با گرامیداشت هفته دولت، با اشاره به فشار دشمنان برای به اضطرار انداختن انقلاب و مردم، گفت: در چنین شرایطی دولت و رئیس جمهور محترم وظایف سنگین‌تری بر عهده دارند و کشور برای رسیدن به اهداف خود نیاز به تدبیر منطقی و اجرای صحیح امور دارد. نمی‌توان گرفتار روزمرگی شد و با اتخاذ تصمیمات آنی و لحظه‌ای، به گونه‌ای مدیریت کرد که مردم متضرر شوند. در این زمینه همه قوا باید همکاری کنند، ولی طبیعتاً بار عظیم اجرایی کشور و مسئولیت آن بر عهده دولت محترم است.
آیت‌الله آملی لاریجانی با بیان اینکه بیکاری و مشکلات اقتصادی از مهم‌ترین دغدغه‌های مردم در حال حاضر است، این شرایط را برای مردم «کمرشکن» توصیف کرد و گفت: ما نمی‌گوییم که همه مشکلات ناشی از تصمیمات دولت است، اما تردید هم نداریم که تدبیر، رکن اساسی کار دولت است و بسیاری از مشکلات نیز ناشی از سوء تدبیر‌ها است. امروز دلار‌ها و سایر ارز‌هایی که در اختیار جمهوری اسلامی است نباید صرف امور غیرضرور شود. از سوی دیگر دولت باید بحث معیشت و اقتصاد مردم را به صورت جدی با به‌کارگیری افراد خبره و بهره‌مندی از فکر و خرد جمعی بهبود بخشد.
رسیدگی به پرونده مفاسد اقتصادی نیازمند مدت زمان منطقی است
رئیس قوه قضائیه در ادامه تصریح کرد: تمام قدرت و ظرفیت خود را برای رسیدگی به پرونده‌های مربوط به مفاسد اقتصادی اخیر بسیج کرده‌ایم. به ضرس قاطع به همه مردم عزیز عرض می‌کنم که قوه قضائیه با قاطعیت در این مسیر حرکت می‌کند و برای رسیدگی عادلانه به پرونده کسانی که با دریافت ارز دولتی دست به سودجویی‌های کلان زده‌اند یا با احتکار اجناس، مردم را در مضیقه قرار داده‌اند، تمام توان خود را به کار بسته است. وی افزود: قوه قضائیه صرفاً براساس موازین قانونی و شرعی عمل می‌کند و مدت زمان رسیدگی‌ها وابسته به انجام بسیاری از تحقیقات فنی و پیچیده است، برای مثال، پرونده‌ای در قالب بیش از ۱۰۰ جلد در دست رسیدگی است که این پرونده متهمان متعددی دارد و تمام امور مالی هریک از متهمان باید به صورت دقیق بررسی شود و اموالی را که به نام آنان است یا به نام دیگران ثبت کرده‌اند، شناسایی کنیم و در مورد آن‌ها تصمیم بگیریم. چنین روندی نیازمند یک زمان منطقی است. گرچه بر تسریع در رسیدگی‌ها تأکید داریم و استجازه اخیر از مقام معظم رهبری نیز دقیقاً برای تحقق همین امر بوده است.
برخی فضای کشور را آماده موج سواری خود دیده‌اند
آیت‌الله آملی لاریجانی در ادامه افزود: متأسفانه برخی نیز که خود سال‌ها در بالاترین مناصب کشور مسئولیت داشته‌اند و امروز باید بزرگ‌ترین پاسخگوی شرایط فعلی باشند، فضا را آماده موج سواری دیده‌اند و چهره مخالف و اپوزیسیون به خود گرفته‌اند و پیاپی سخنانی علیه نظام و به‌ویژه دستگاه قضایی بر زبان می‌آورند و غافل‌اند که مردم آن‌ها را می‌شناسند و غوغا سالاری آنان را نیز دیده‌اند، بریز و بپاش‌های آن‌ها را هم دیده‌اند.
رئیس قوه قضائیه تأکید کرد: قضات و مسئولان محترم قضایی بدون آنکه تحت تأثیر این فضاسازی‌ها قرار بگیرند باید در مدار انصاف و عدالت حرکت کنند، زیرا این قبیل رجزخوانی‌ها زیاد است، اما قاضی و مسئول قضایی باید با شکیبایی، اعتدال و انصاف رفتار کند و خدای ناکرده برخی اظهارات و اهانت‌ها نباید موجب شود که از مدار عدل و انصاف خارج شویم. آیت‌الله آملی لاریجانی در بیان سومین نکته خود تأکید کرد: یک متهم حتی اگر بعداز رسیدگی‌ها تبدیل به بزرگ‌ترین محکوم شود، دارای حقوقی است که این حقوق باید رعایت شود و نباید فراتر از مجازات قانونی مورد تعدی و ظلم قرار گیرد یا خدای ناکرده کرامت انسانی او مخدوش شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار