کد خبر: 923757
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۶
گزارش «جوان آنلاین» از واکنش ضدانقلاب به مرگ سناتور امریکایی
گرچه لازم نیست جناب بهنود و بنگاه خبرپراکنی بی بی سی فارسی، در دشمنی با ایران اظهارنظر جدیدی کنند و مواضع و عملکرد آنها دراین سالها، گواه تنفرشان از ایران و ایرانیان است، اما شاید بدنباشد کسی مثل مسعود بهنود هم نگاهی گذرا به سوابق "مک کین" داشته باشد تا از نوشته ی خود کمی شرمگین شود!
سرویس سیاسی جوان آنلاین - حامد طبیعت پور: "جان مک کین" سناتور جمهوریخواه آمریکایی دیروز در اثر ابتلا به بیماری تومور پیشرونده مغزی در 81 سالگی درگذشت. این سناتور که به داشتن مواضع ضدایرانی مشهور است پس از بیش از یک سال ابتلا به تومور مغزی سرانجام جان باخت.

با تورقی در صفحات تاریخ درمیابیم که مک کین در کشورهای خاورمیانه چهره ای منفور به حساب می آید. در بین مردم منطقه و بخصوص ایرانیانی که اخبار را دنبال می کنند واضح ترین تصویری که از جان مک کین وجود دارد مربوط به حضور وی در جلسات گروهک تروریستی منافقین و همچنین دیدار وی با «ابوبکر البغدادی» سرکرده گروه تروریستی داعش است. در واقع شاید مک کین در داخل آمریکا همانگونه بود که از وی تعریف می شود اما برای مردم خاورمیانه و بویژه کشورهای ویتنام، عراق و سوریه مک کین چیزی فراتر از یک جانی نبود. اما با این وجود بعد از مرگ وی تلاش می شود تا از او چهره یک قهرمان به تصویر کشیده شود.

نگاهی به لیست افرادی که از مرگ مک کین ابراز تاسف کرده اند نشان می دهد که دست آنها نیز به خون انسان های بیگناه زیادی آلوده است. برای مثال عربستان که خود عامل کشتار مردم بیگناه منطقه است نسبت به مرگ مک کین ابراز تاسف کرده و "خالد بن سلمان" سفیر عربستان در آمریکا در پست توئیتری خود نوشته است: «مک کین یک قهرمان بود و زندگی خود را وقف خدمت به کشورش و حمایت از امنیت و صلح جهانی کرد! مک کین دوست بزرگ عربستان بود و ما به ملت آمریکا که سناتور مک کین را از دست داده تسلیت می گوییم. ما او را از دست دادیم.»

جالب اینجاست که برخی ایرانی‌های لندن نشینی که پادویی‌شان برای اربابان امریکایی بر همگان روشن است از مک کین به بزرگی یاد کرده‌اند! بعنوان نمونه مسعود بهنود کارشناس بی بی سی فارسی در توئیتی نوشت: «مک کین یکی از چهره های ملی آمریکا بود و در عین حال ستونی از ستون های سیاست در آن کشور. به گمانم کمبود وی مهم است در سیستم آمریکا و دموکراسی حاکم بر آن.»
بی بی سی فارسی در عزای جنایتکار بزرگ
این تضاد در مواضع و دفاع خنده‌دار رسانه های ضدانقلاب از "مک کین" با واکنش بسیاری از کاربران فعال شبکه های اجتماعی روبرو شد تاجایی که یکی از کاربران فعال توئیتر نوشت: «فقط بی بی سی فارسی میتواند چهره جان مک کین این جغد شوم مرگ را اینگونه تطهیر کند. مک کین که از بانیان و مدافعان فجایع انسانی چون تجاوز به افغانستان و عراق و مسلح کردن القاعده و تکفیری ها در سوریه و لیبی بود امروز به عنوان چهره ای اخلاق گرا و مدافع انسانیت معرفی میشود!»

گرچه لازم نیست جناب بهنود و بنگاه خبرپراکنی بی بی سی فارسی، در دشمنی با ایران اظهارنظر جدیدی کنند و مواضع و عملکرد آنها دراین سالها، گواه تنفرشان از ایران و ایرانیان است، اما شاید بدنباشد کسی مثل مسعود بهنود هم نگاهی گذرا به سوابق "مک کین" داشته باشد تا از نوشته ی خود کمی شرمگین شود!

همراهی با منافقین و تروریست های داعشی تنها عملکرد مک کین در زمان حیات وی نبوده و این سناتور جمهوریخواه نه تنها با مردم ایران، سوریه و عراق دشمنی دیرینه داشت بلکه در جنگ ویتنام نیز حضور داشت و دستانش به خون افراد بیگناه زیادی آلوده است.

در سوابق مک کین آمده است، وی ۲۳ بار در حملات هوایی ارتش آمریکا به ویتنام شرکت داشت و در بیست و سومین ماموریت جنگنده وی هدف موشک قرار گرفت و سقوط کرد و مک کین به اسارت نیروهای ویتنامی درآمد.

دشمنی جان مک کین با ایران نیز سابقه ای طولانی دارد. وی علاوه بر همراهی با گروهک منافقین و حمایت از اقدامات تروریستی آنها، از طرفداران سخت‌گیری بیشتر ایالات متحده در برخورد با ایران بود. او در جریان یک سخنرانی در آوریل ۲۰۰۷ ، آوازی منسوب به گروه «بیچ بویز» در پشت میکروفون سر داد که در آن آواز خوانده شده: «بر روی ایران بمب بمب بمب بمب بریزیم» (Bomb bomb bomb bomb Iran).

در هشتم فوریه ۲۰۰۸ نیز، جان مک کین اظهار داشت «من همچنان اندیشناک جاه طلبی آنان هستم، که چیرگی ایرانی بر منطقه به درازای تاریخ است.» پیشتر از این در سال ۲۰۰۶، مک کین ایران را «حکومت دیوانگان» خوانده بود.

در سال ۹۶ نیز جان مک‌کین، سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی در آلبانی با مریم رجوی، سرکردۀ گروهک تروریستی منافقین دیدار کرد.در این دیدار که با حضور اعضای این گروهک تروریستی برگزار شد، رجوی از تلاش‌های بی‌شائبۀ این سناتور آمریکایی در حمایت از منافقین و انتقال آن‌ها به خارج از عراق تقدیر کرد.

البته اقدامات خصمانه این سناتور کهنه کار امریکایی بسیار فراتر از چند نمونه ای است که به اختصار بیان کردیم، اما بهرحال این نکته قابل تأمل است که دشمنیِ رسانه های ضدانقلاب و امثال مسعود بهنود با کشور خودشان تا آنجاییست که حاضرند حتی آدم جنایتکاری چون "مک کین" را نیز بزک کنند و او را بزرگ شمارند.
"مک کین" کسی بود که آرزوی نابودی مردم ایران را داشت و در تاریخ ثبت خواهد شد، افرادی که آرزوی نابودی ملت رشید ایران را داشتند یکی پس از دیگری و با این آرزوی خیالی دفن شدند.
 
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
عبدالعلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
0
0
کند همجنس برای همجنس عزاداری
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار