کد خبر: 923745
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۳
پیرامون آدرس غلط ظریف در برنامه حالا خورشید
حال پرسشی که در این میان باید طرح کرد و شایسته است آقای ظریف به آن پاسخ دهد این است که واقعا جریان های سیاسی مخالف دولت باعث نا امیدی مردم شده اند یا بی برنامه گی ، رخوت و تشکیل کابینه ای که معروف ترین صفت آن مجمع بازنشته ها است منجر به ناامیدی مردم شده است؟ به واقع اگر مردم ببنید دولت در حال تلاش و اجرای برنامه های کار آمد جهت حل مشکلات مردم و کاهش تبعیضات است گوش به سخنان جناح های سیاسی که ظریف معتقد است مردم را ناامید می کنند خواهند داد؟

جوان آنلاین: محمد جواد ظریف دیروز صبح در جام جم حاضر شد تا در برنامه حالا خورشید به پرسش های رضا رشید پور پاسخ دهد. گفتگویی که مردم انتظار داشتند تکرار گفتگوی تبلیغاتی رشید پور با ظریف در اسفند 94 نباشد و ظریف به بیان دلایل واقعی معطل نگه داشتن مردم و فعالان اقتصادی کشور با قرار داد ضعیفی به نام برجام اشاره کند اما ظریف دوباره به دفاع از برجام پرداخت و در اظهار نظری عجیب در کنار ترامپ و نه لزوما دولت آمریکا، منتقدین داخلی را مسبب شکست خوردن برجام دانست.

ظریف در بخشی از این مصاحبه در پاسخ به پرسش رضا رشید پور که از او در مورد عدم موفقیت برجام پرسید گفت: « برجام یک پروژه‌ای بود که در کشور در سطح بالا در ارتباط با آن توافق شده بود. برجام یک سری امکانات را برای کشور فراهم کرده بود و ما می‌توانستیم از این امکانات استفاده کنیم، ولی دعوای سیاسی را انتخاب کردیم و این دعوای سیاسی باعث یاس و ناامیدی شد.»

صحبت ظریف به این معنی است که برجام راه صحیحی بود که باید می رفتیم و رفتیم. عدم بهبود وضعیت کشور ناشی ازبدعهدی آمریکا و شرکای اروپاییاش و اعتماد غربگرایان به امریکا نبوده بلکه تقصیر منتقدین است. چرا که آن‌ها بابیان واقعیت های و ضعف های برجام منجر به از دست رفتن فرصت برجام شده‌اند.

این سخن در حالی بیان شده است که علاوه بر منتقدین و رهبر معظم انقلاب مقامات دولتی بارها از بدعهدی آمریکا در انجام تعهدات خود گله کردند و در نهایت امر همه مردم مشاهد کردند که ترامپ چگونه در 18 اردیبهشت بدون پای بندی به هیچ یک از توافق نامه ها و معاهدات بین الملی یک جانبه از برجام خارج شد. اروپاییان هم بر خلاف شعار های زیبای خود، هیچ اقدام عملی جهت محافظت از برجام نکردند. پس سخن آقای ظریف متاسفانه به سیاق عملکرد پنج ساله دولت تدبیر و امید دادن آدرس غلط به افکار عمومی است؛ آدرس غلطی که فقط یکی از آثار زیانبار آن رکود چهار ساله در دولت اول روحانی و مشکلات اقتصادی گسترده در یک و نیم سال دولت دوم اوست.

وزیر امور خارجه کشورمان در بخش دیگری از این برنامه گلایه کرد که چرا توقع مردم را از برجام را بخشی از دولت و رسانه ها افزایش دادند؟ سخنی که با واکنش رشیدپور به عنوان یکی از مجریان برنامه های تبلیغاتی روحانی مواجه شد. او در پاسخ به ظریف گفت: « شبی که برجام امضا شد عده‌ای از مردم به خیابان‌ها آمدند و یک هزار تومانی را دربرابر یک دلار قرار دادند. چرا در آن موقع چیزی گفته نشد که انتظارات بالا نرود یا آقای روحانی آمد و گفت با برجام دیوار تحریم‌ها فرو ریخت و ما مردم را امیدوار کردیم چرا آن موقع جلوی این توقع زیاد گرفته نشد؟»

پاسخ ظریف به این صحبت های رشید پور جالب توجه بود. او با نقض سخنان قبلی خود، گفت: « من هنوزهم معتقد هستم که باید در مردم امید ایجاد کنیم...ما هنوز هم باید مردم را امیدوار کنیم چرا که امکانات کشور زیاد است و وظیفه جناح‌های سیاسی این است که امید ایجاد کنند...در داخل کشور کسانی امید به آینده را به ناامیدی تبدیل کردند. ما می‌توانیم در مردم امید یا ناامیدی تزریق کنیم، ولی متاسفانه عده‌ای حساب شده تلاش کردند که مردم را ناامیدکنند.»

حال پرسشی که در این میان باید طرح کرد و شایسته است آقای ظریف به آن پاسخ دهد این است که واقعا جریان های سیاسی مخالف دولت باعث ناامیدی مردم شده اند یا بی برنامگی، رخوت و تشکیل کابینه ای که معروف ترین صفت آن مجمع بازنشته ها است؟ به واقع اگر مردم ببنید دولت در حال تلاش و اجرای برنامه های کار آمد جهت حل مشکلات مردم و کاهش تبعیضات است گوش به سخنان جناح های سیاسی که ظریف معتقد است مردم را ناامید می کنند خواهند داد؟ خلاصه مطلب اینکه این روحانی است که با شعار و حرف درمانی مردم را نا امید می‌کند یا منتقدانی که ضعف های دولت را به امید اصلاح آن ها عیان می‌کنند؟

منبع: نسیم آنلاین

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Germany
|
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۵
0
0
ناامیدی و ناراحتی مردم وجود فساد در جمهوری اسلامی است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۷
0
0
بعضی از مسٸولان تا کی میخوان دروغ بگن؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار