کد خبر: 923668
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۲
در مراسم افتتاح سامانه مانیتورینگ مرکز پیش‌بینی اداره کل‌هواشناسی؛
فرماندار شهرستان تبریز گفت: اعلام هشدارها و اطلاعیه و اخطارها یک امر ضروری بوده و ضرورت مانیتورینگ مرکز پیش‌بینی اداره کل‌هواشناسی را هر چه بیشتر می‌کند.

علیار راستگو  در آیین افتتاح سامانه مانیتورینگ مرکز پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی با حضور مسوولان استانی، اظهار کرد: به مناسبت هفته دولت پروژه‌های بسیار خوبی و با اعتبارات مناسب در استان و تبریز افتتاح شد که امروز در کنار این سامانه شاهد افتتاح پروژه‌های شرکت برق با اعتبار ۲۶ میلیارد تومان بودیم.

وی افزود: اعلام هشدارها و اطلاعیه و اخطارها یک امر ضروری بوده و ضرورت این سامانه را هر چه بیشتر می‌کند.

فرماندار تبریز خاطرنشان کرد: هر کمکی که از دست فرمانداری برای مسائل هشدار دهنده بر بیاید دریغ نخواهد کرد و مسائل و ضرورت‌های بحرانی در اولویت قرار خواهند گرفت.

وی ادامه داد: باید این تمهیدات پیشرفته در شهرستان‌های استان نیز پیش‌بینی شود.

زلزله امروز کرمانشاه نشان‌گر اهمیت تجهیزات هشداری و زلزله‌نگاری است 

ظفر محمدی مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان شرقی با بیان اینکه ستاد بحران تعامل بسیار مناسبی با دستگاه‌ها وجود دارد، گفت: به صورت ساعت اطلاعات آب و هوایی و هرگونه اخطارها از طریق هواشناسی در اختیار ستاد بحران قرار می‌گیرد.

وی افزود: شامگاه امروز زلزله‌ای به انداره ۵/۹ ریشتر در کرمانشاه رخ داد که تا الان ۲۴ پس لرزه به همراه داشت و این نشان می‌دهد که باید توجه ویژه به تجهیزات جوی، زلزله‌نگاری و سیستم‌هایی از این قبیل شود.

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: باید دستگاه‌هایی مانند راه و شهرسازی، راهداری، هواشناسی و ستاد مدیریت بحران دست به دست هم داده و با تعامل پیش روند.

وی اضافه کرد: اگر اعتباری به ستاد بحران استان ابلاغ شود قطعا حمایت‌های لازم برای تجهیزات و به روزرسانی انجام خواهد گرفت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر