کد خبر: 923619
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۰
شب سخت استقلال در آزادی
شمیم رضوان
مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا ساعت ۲۰:۳۰ امشب با رویارویی استقلال و السد قطر در آزادی استارت می‌خورد، دیداری که می‌تواند استقلالی‌ها را روانه نیمه‌نهایی کند، اگر با تکرار نتیجه ۱۵ سال پیش همراه باشد.
 شفر و یارانش در حالی امشب مهیای میزبانی از السد قطر می‌شوند که امیدواری‌های زیادی به تکرار نتیجه ۱۵ سال قبل برای صعود به نیمه‌نهایی دارند. البته گذشتن از سد تیمی که در سه بازی این فصل لیگ قطر ۱۷ گل به ثمر رسانده و با دو برد صدرنشین است و خط حمله‌ای زهردار دارد، کار چندان ساده‌ای نخواهد بود، آن هم برای استقلالی که نه فقط نسبت به دور مقدماتی و یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان تغییرات زیادی داشته و بازیکنانی، چون امید ابراهیمی، تیام و مجید حسینی، سه ستاره تأثیرگذار خود را از دست داده و هنوز نتوانسته جایگزین مناسبی برای آن‌ها پیدا کند که در این فصل از رقابت‌های لیگ برتر هم نتایج چندان قابل قبولی نگرفته و در پنج بازی نیز تنها پنج گل به ثمر رسانده است. عملکرد بازیکنان استقلال تا جایی نارضایتی شفر را به دنبال داشته که او چند روز قبل قاطعانه به آن‌ها گفت که هر کس نمی‌خواهد بماند، پولش را بدهد و برود!

با وجود این، بدون شک شفر هم تیمش را خوب می‌شناسد و هم از تیم حریف شناخت کافی دارد. او به خوبی می‌داند که برای کسب نتیجه در این بازی باید تاکتیک مناسبی برای مهار خط میانی السد به خصوص کنترل ژاوی و گابی داشته باشد. اگرچه استقلال در پنج بازی گذشته لیگ تنها پنج گل به ثمر رسانده، اما این تیم مهاجمان خوب و تأثیرگذاری، چون تبریزی و الجاجی گرو دارد که نیازمند فرصت هستند، مهاجمانی که ناهماهنگی‌های خط حمله و عدم تغذیه مناسب باعث شده تا به اینجای کار فرصتی برای خودنمایی نداشته باشند. یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های استقلال در بازی امشب برابر السد، بدون شک جای خالی بازیکنی، چون جبارف است، کسی که به خوبی می‌توانست بازیسازی کند. جوانان استقلال که شاید ستاره‌های فردای این تیم و فوتبال ایران باشند، هنوز تجربه کافی برای پر کردن جای او را ندارند، آن هم در لیگ قهرمانانی که کوچک‌ترین اشتباه و بی‌تجربگی می‌تواند عواقبی جبران‌ناپذیر به دنبال داشته باشد. با این حال اگر خط حمله استقلال در این بازی قدر موقعیت‌های خود را بداند و بهترین عملکردش را به نمایش بگذارد، تکرار پیروزی ۱۵ سال قبل به هیچ عنوان دور از دسترس نیست، حتی با وجود ژاوی و گابی در ترکیب السد قطر، خصوصاض که آبی‌پوشان یک‌بار با مربیگری علیرضا منصوریان این تیم را در ورزشگاه آزادی شکست داده‌اند. البته به شرط آنکه استقلالی‌ها تمرکز لازم را داشته باشند و اسیر کری‌خوانی‌های حریف قطری نشوند. این در حالی است که مدافع و مربی السد نیز از آمادگی کامل تیم خود برای پیروزی در این بازی می‌گویند و اسوالدو فریرا، سرمربی این تیم نیز تأکید می‌کند که به هیچ عنوان به دنبال تساوی نیستند و تنها برای سه امتیاز بازی است که پا به آزادی می‌گذارند.
در این سوی میدان شفر هم عنوان می‌کند که بازیکنان استقلال مرتب تکرار می‌کنند که فردا روز ماست و با طعنه به حریف می‌گوید: «ورزشگاه پر شود، السدی‌ها عصبی می‌شوند». مسئله‌ای که البته سرمربی السد هم منکر آن نمی‌شود: «می‌دانم حضور پرتعداد استقلالی‌ها ما را اذیت خواهد کرد، اما آزادی جو خوبی دارد و ما این فضا را دوست داریم و برای هواداران بازی می‌کنیم.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار