کد خبر: 923577
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۶
بعد از ظهر روز گذشته سوم شهریور ماه 97 اولین ماموریت بین بیمارستانی اورژانس هوایی از بیمارستان معتمدی گرمسار به بیمارستان سوانح و سوختگی زارع ساری انجام شد .

دکتر نوید دانایی اظهار کرد: با انتقال یک مصدوم 47ساله به بیمارستان زارع ساری، اولین ماموریت بین بیمارستانی هلی‌کوپتر آمبولانس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان انجام شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان گفت: بیمار 47 ساله با سوختگی 63 درصد در بیمارستان معتمدی گرمسار و پس از انجام مراحل درمانی اولیه در این بیمارستان و انجام هماهنگی‌های لازم جهت اعزام این بیمار به بیمارستان سوانح و سوختگی زارع ساری، اولین ماموریت بین بیمارستانی اورژانس هوایی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان صورت گرفت.

وی ادامه داد: پس از انجام اقدامات اولیه برای این مصدوم که دچار سوختگی 63 درصدی شده بود، با تشخیص کادر درمانی مقرر شد تا مصدوم برای دریافت خدمات تخصصی به ساری اعزام شود که با توجه به وضعیت مصدوم، برای پرهیز از تکان‌های جاده‌ای در انتقال زمینی و نیز تسریع در زمان انتقال، بلافاصله اقدامات و هماهنگی‌های لازم جهت اعزام هوایی مصدوم به ساری آغاز شد.

دکتر دانایی بیان کرد: در پی هماهنگی‌های مرکز اورژانس پیش بیمارستان سمنان با مرکز EOC ساری و پس از کسب مجوز‌های لازم برای پرواز، مصدوم ساعت 14 و 45 دقیقه توسط هلی کوپتر آمبولانس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان به ساری اعزام و ساعت 16 و 35دقیقه بیمار تحویل بیمارستان سوانح و سوختگی زارع ساری شد و سپس این بالگرد ساعت 18 و 30 دقیقه به آشیانه خود در مرکز آموزشی، پژوهشی درمانی کوثر بازگشت.

همچنین رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با اشاره به اعزام های متعدد هوایی افزود: صبح امروز چهارم شهریور ماه 97، با توجه به حادثه‌ای که در منطقه چاشتخوران سمنان رخ داده بود، مجددا هلی کوپتر آمبولانس به محل حادثه اعزام و حادثه دیدگان را پس از 35 دقیقه به مرکز آموزشی، پژوهشی درمانی کوثر سمنان منتقل کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار