کد خبر: 923562
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۴
رامبد جوان در نشست خبری «خندوانه» پاسخ شایعات را داد
رامبد جوان و علی احمدی مجری و تهیه کننده برنامه تلویزیونی «خندوانه» با انتقاد از آنچه جوسازی‌های غیرمنطقی و غرض‌ورزانه ذکر کردند گفتند: متاسفانه امروز فضای مجازی یک قدرت بزرگ و بی‌ قاعده پیدا کرده و هر روز بدون سند و مدرک محتواهایی را رسانه‌ای می‌کند که به برنامه‌ها، فیلم‌ها و هنرهای نمایشی لطمه وارد می‌شود و گاهی اوقات حیثیت افراد مورد هدف قرار می‌گیرد.
 

جوان آنلاین: نشست خبری برنامه تلویزیونی «خندوانه» صبح امروز با حضور علی احمدی (تهیه کننده)، رامبد جوان (مجری)، محمدصادق لواسانی (مدیر روابط عمومی) این برنامه و اصحاب رسانه در محل استودیوی این برنامه برگزار شد.

مهمترین خبر در این نشست رسانه ای روی آنتن رفتن فصل جدید «خنداونه» بعد از محرم و صفر بود که بنا به گفته دست اندرکاران «خندوانه» تا شب عید نوروز ادامه خواهد داشت.

در ابتدای این نشست رسانه علی احمدی تهیه‌کننده برنامه «خندوانه» در پاسخ به پرسشی درباره شائبه‌ های مالی برنامه و حمایت ارگان ها از آن، گفت: پیش از هر چیزی این سوال نشان‌دهنده قدرت و در عین حال بی‌قاعدگی شبکه‌های اجتماعی است. رسانه‌ها باید به این مواردی که سندی برایشان وجود ندارد توجه نکنند و این موضوعات را بزرگ نکنند. اگر هم سندی منتشر شده، مخدوش بوده است.

وی در ادامه اضافه کرد: اگر به نامه‌ای که منتصب به امضای معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و دستور رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران اشاره کنم که ۳۰۰ میلیون برای هر برنامه خندوانه پرداخت کرده این شایعه‌پراکنی بدون مرز به وضوح دیده می‌شود. اینها یک سری ادعای کذب هستند که به ساختار برنامه‌ها خدشه و لطمه وارد می‌کنند. جالب است بدانید هر پویشی که حمایت‌گرانه هم توسط برنامه خندوانه انجام می‌شود یک فرآیند منطقی از سوی سازمان صدا و سیما طراحی شده که بنابر همان مکانیزم‌ها منضبط و دقیق پیش می‌رود و به غیر از رعایت این چارچوبهای مشخص شده هیچ نوع پویش یا حمایتی از طریق تلویزیون امکانپذیر نخواهد بود.

جوان نیز در این زمینه اظهار داشت: چرا سپاه باید به «خندوانه» پول بدهد؟؛ مگر «خندوانه» بودجه و اسپانسر ندارد؟ زدن این حرف‌ها و بیان این ادعاها کاری ندارد. آنقدر بعضی حرف‌ها خنده‌دار است که اصلاً نیازی به جواب نیست.

وی با انتقاد از برخی رسانه های حاشیه ساز تصریح کرد: زدن این حرف ها همانند این است که گفتند عموی من سپاهی است که من اصلاً عمو ندارم، عموی من سال ها پیش در خارج از کشور فوت شده است. ما گانگستر نیستم ما برنامه سازیم!؛ بنابراین چرا باید در تبریز پاساژ بالا بکشم؟ جالب است که بدانید همه مکانیزم درآمدسازی ما در حرفه خودمان است. اگر پولی دربیاوریم با آن فیلم می‌سازیم. ما امسال توانستیم بودجه‌هایی را تامین کنیم و از طریق درآمدی که داشتیم سه فیلم بسازیم و این اتفاق خیلی خوبی است که سه گروه توانستند کار بکنند. اینکه بتوانیم امکانات ببشتر برای همکاران خودمان فراهم کنیم، قطعا اتفاق خوبی است.

رامبد جوان سپس در خصوص فضاسازی‌هایی که در رسانه‌ها و فضای مجازی پیرامون شوخی‌ها که به آن اصطلاح عبور از خط قرمز می‌دهند اظهار داشت: شما رسانه‌ای ها باید از ما حمایت کنید تا شوخی‌هایی به فراخور موضوعات اجتماعی روز ساخته و پرداخته شود چرا که با کمدی و شوخی یک فصلی از محتوای غنی پدیدار می‌شود. همه ما از سواد رسانه ای  برخوردار هستیم و بایستی کمک کنیم ظرفیت و فضای خط قرمزهای اجتماعی ما افزایش پیدا کند. جالب است بدانید که «خنداننده‌ شو» یی‌ های ما شغل یا شخصیت خاصی شوخی کنند به همین خاطر ترجیح دادند با بابا، عمه و دایی خودشان این شوخی را داشته باشند که کسی اعتراضی انجام ندهد تا این کار بزرگ و کمدی فاخر زیر سوال برود.

وی با اشاره به اینکه تا عید نوروز خندوانه روی آنتن خواهد بود تاکید کرد: فصل جدید «خنداونه» بعد از محرم و صفر دوباره روی آنتن می‌رود و تا عید نوروز ادامه خواهد داشت. مسابقه «ادابازی» و یک جشنواره تئاترهای کمدی جزو برنامه‌های جدید فصل جدید خواهد بود چون کاری را شروع کردیم که به صورت قرعه‌کشی مردم هم میهمان ما باشند و صحبت‌های مردم هم این تجربه داشته باشند تا با آنها یک گفت‌وگو داشته باشیم.

جوان خاطرنشان کرد: همیشه در ساخت و پرداخت برنامه در فصل اول خندوانه تاکنون خلاقیت و نوآوری یک امر ویژه و جدی در دستور کار قرار گرفته و تا زمانی که این نوآوری‌ها مستدام باشد ما و خندوانه میهمان منازل مردم خواهیم بود. همین راه‌اندازی جشنواره تئاترهای کمدی یک نوآوری و خلاقیت در برنامه‌های طنز ترکیبی تلویزیون به شمار می‌رود.

جوان در پاسخ به این سوال که شناخت‌ها نسبت به گذشته افت کمی داشته یا خیر، افزود: سعی کردیم جناب‌خان را با یک ماجرای جدیدی درگیر کنیم و سخت مراقبت می‌کنیم که شوخی‌های جناب‌خان تکراری نشود و اینکه برخی منتقد بودند که چرا کمتر در جریان پخش برنامه مسابقه خندانه از حضور جناب خان استفاده شده باید بدانند که اصولا رفتار جناب‌خان و شوخی‌هایی که انجام می‌دهد از ریتم خارج می‌شود بلکه آیتم‌های خنداننده‌شو ضربه می‌خورد.  

وی در پایان اظهار داشت: «خندوانه» یک سرمایه ملی است و تا مادامی که مردم و مخاطبین بخواهند و تیم «خندوانه» نیز زایش فکری و به روز بودن خودش را تقویت کند این برنامه سرپا خواهد ماند.

منبع: سینماپرس

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار