کد خبر: 923474
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۴
عناصر مسلح و تروریست مستقر دراستان ادلب سوریه خود را برای صحنه‌سازی وقوع یک حمله شیمیایی علیه غیرنظامیان از سوی نیروهای دولتی آماده می‌کنند تا بهانه و سناریوی جدید آمریکا به همراه فرانسه و انگلیس برای حمله مجدد به سوریه فراهم شود.
جوان آنلاین: عناصر مسلح و تروریست مستقر دراستان ادلب سوریه خود را برای صحنه‌سازی وقوع یک حمله شیمیایی علیه غیرنظامیان از سوی نیروهای دولتی آماده می‌کنند تا بهانه و سناریوی جدید آمریکا به همراه فرانسه و انگلیس برای حمله مجدد به سوریه فراهم شود.

موضوعی که وزارت دفاع روسیه بر آن صحه می‌گذارد و می‌گوید ایالات متحده با همراهی فرانسه و انگلیس با ایجاد سناریوی شیمیایی جدیدی خود را برای حمله به ادلب سوریه آماده می‌کنند. همچنانکه «نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل در نشست شورای امنیت سازمان ملل هشدار داد در صورتی که سوریه بار دیگر حمله شیمیایی جدیدی انجام دهد واشنگتن آماده حمله مجدد به سوریه است. درست مشابه حمله‌ای که اواخر فروردین ماه امسال به شهر دومای سوریه و بر اساس سناریوی جعلی آمریکا، بریتانیا و فرانسه صورت گرفت و کشورهای غربی با شلیک بیش از ۱۰۰ موشک و حملات هوایی چندین نقطه در خاک سوریه را هدف قرار دادند ودونالد ترامپ، رییس‌جمهوری ایالات متحده در پیامی تلویزیونی آن را واکنشی به حمله «شیمیایی» به شهر دوما خواند که منجر به کشته شدن ۶۰‌نفر از غیرنظامیان شده بود.
«ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه با اشاره به این موضوع گفت: تعدادی از عناصر مسلح و تروریست وابسته به گروه تحریر‌الشام، پس از کسب آموزش‌هایی در زمینه کار با مواد سمی از سوی شرکت خدمات نظامی اولایو انگلیس، وارد استان ادلب سوریه شده‌اند.

ورود ناو آمریکایی برای حمله جدید 
به گفته ژنرال ایگور کوناشنکوف، «به منظور انجام حمله ادعایی شیمیایی در شهر جسرالشغور در استان ادلب، شبه‌نظامیان تحریرالشام 8‌تانکر حاوی کلرین را به روستایی در چند کیلومتری جسرالشغور ارسال کرده‌اند. وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد که ناوشکن آمریکایی سالیوان وارد خلیج فارس شده است، همچنین بمب‌افکن بی-1بی ارتش آمریکا در پایگاه هوایی العدید قطر مستقر شده‌اند که هدف از این تحرکات حمله به سوریه است. این تحرکات نظامی در شرایطی انجام می‌شود که مقامات آمریکایی، انگلیسی و فرانسوی بار دیگر طی چند روز اخیر ادعاهایی را درباره حملات شیمیایی در سوریه مطرح کرده بودند.

پشت‌پرده حمله شیمیایی در سوریه
در حالی که آمریکا ظاهراً به‌دلیل استفاده دولت سوریه از سلاح‌های شیمیایی علیه شهروندان خود، اواخر فروردین ماه حمله‌ای موشکی علیه پایگاهی هوایی در خاک این کشور ترتیب داد؛ شواهد حاکی از آن بود که حمله شیمیایی چهارم آوریل (پانزدهم فروردین) به منطقه «خان شیخون» در استان «ادلب» که تحت‌کنترل گروه‌های تروریستی قرار داشت، نه کار دولت سوریه بلکه مانند حملات شیمیایی سال‌2013، سناریویی ساخته و پرداخته محور غربی-عربی-عبری برای تحت‌فشار قراردادن دولت قانونی سوریه بود. ثانیاً در همان سال‌2013 و پس از حمله شیمیایی به منطقه «خان‌العسل» و غوطه در نزدیکی دمشق که حدود 1300‌نفر از مردم بیگناه سوریه در آن کشته شدند، دولت سوریه برای نشان دادن حسن‌نیت خود، با نابود کردن زرادخانه تسلیحات شیمیایی‌اش و انتقال آن‌ها به خارج از کشور موافقت کرده بود. موضوعی که سازمان ملل هم بر دخالت نداشتن دولت سوریه در حملات شیمیایی و انجام تحقیقات در این زمینه تاکید کرد ولی کشورهای غربی به‌ویژه آمریکا آن را نادیده گرفتند.

توطئه صهیونیست‌ها این‌بار در ادلب
ماه گذشته بود که رژیم صهیونیستی هشتصد عضو «دفاع غیر نظامی سوریه» موسوم به «کلاه سفیدها» و خانواده‌های آنان را از جنوب غربی سوریه به سمت اردن منتقل کرد تا اخباری که در خصوص ارتباط این گروه با تروریست‌های داعش و تل‌آویو وجود داشت به واقعیت نزدیک شود.  این اقدام رژیم صهیونیستی در جابجایی تروریست‌ها در حالی صورت گرفت که روسیه مدعی شد که تعدادی از نیروهای کلاه سفید وارد ادلب شدند. مرکز آشتی «حمیمیم» وابسته به وزارت دفاع روسیه در سوریه‌، اعلام کرد که یک کاروان شامل 6‌خودرو که آرم «کلاه سفیدها» (سازمان غیردولتی دفاع مدنی سوریه) را داشتند درماه اخیر وارد شهر ادلب شده است.
«آلکسی تسگانوف»‌ رییس این مرکز گفت که علاوه‌بر این کاروان، کامیون حامل تجهیزات دفاع شخصی، صندوق‌های حاوی مواد مایع و هفت موشک به شهر ادلب وارد شده است.
وی گفت که بعد از ورود این کامیون، چهار نفر از افراد بومی منطقه در لباس مخصوص اقدام به تجهیز و آماده‌سازی سر موشک‌ها کرده و آن‌ها را با مواد مایع و پودر پُر کرده‌اند.
این فرمانده روس گفت که بنا به گفته ساکنان ادلب، افراد مذکور بعد از تجهیز موشک‌ها به سمت روستای «معره النعمان» حرکت کرده‌اند.
کلاه‌سفیدها و مخالفان دولت سوریه پیشتر در مناطق «خان شیخون» و «غوطه» شرقی نیز دست به حملات شیمیایی زدند و دولت بشار اسد (دمشق) را مسوول این حملات معرفی کردند تا از این طریق بهانه برای حمله نظامی غرب به سوریه مهیا شود. پس از این حملات شیمیایی و حادثه شهر دومای سوریه در فروردین‌ماه گذشته بود که آمریکا و متحدانش(فرانسه و انگلیس) بدون داشتن اسنادی مبنی بر این که صحت این موضوع را ثابت کند، حملات موشکی به برخی از پایگاه‌های دولت سوریه انجام دادند. 
با آنکه با تقویت روند آشتی ملی در مناطق مختلف سوریه روند درگیری‌های خشونت‌بار جنگی کاهش یافته،‌ روشن نیست چرا با آرام‌تر شدن وضعیت در این کشور، رژیم صهیونیستی اکنون آنان را از سوریه خارج کرده است و به دنبال ایجاد چه توطئه جدیدی در این کشور است. به تازگی برخی از رسانه‌ها اعلام کردند که این گروه در استان ادلب در حال جعل‌ تصاویر و فیلم‌هایی در خصوص استفاده از سلاح شیمیایی توسط سوریه در این استان است. این گروه سال گذشته در استان حلب نیز دست به جعل کردن فیلم‌هایی زد و مدعی شد که ارتش سوریه در این منطقه از سلاح شیمیایی استفاده کرده است.

تکرار سناریوهای شیمیایی در ادلب
سوریه می‌تواند پس از هفت سال اشغالگری و تجاوز تروریستی با «آزادسازی ادلب» فرایند صلح و آرامش کامل را برای خود به ارمغان آورد. صلح و آرامشی که آوارگان سوری با بازگشت به دیارشان در حال رقم زدن آن هستند. بازگشت آوارگان سوری به سرزمین‌شان می‌تواند روزهای سرنوشت سازو همراه با توسعه را بار دیگر برای این کشور ترسیم نماید.
ارتش سوریه پس از آزادسازی منطقه درعا، قنیطریه و غوطه شرقی که اخیراً در جبهه جنوبی این کشور روی داده است نشان داد که موفقیتش را باید در عرصه میدانی و نبرد نظامی با تروریست‌ها به دست آورد و نشست‌های ژنو و آستانه نمی‌تواند کمک چندانی در خروج تروریست‌ها از این کشور داشته باشد، به این خاطر با تکیه بر توان دفاعی و مردمی خود و همچنین با همکاری محور مقاومت، شهرهای اشغال شده خود را یکی پس از دیگری از دست تروریست‌ها آزاد می‌کند.
قدر مسلم آن است که باید از نبرد ادلب به‌عنوان نبرد بزرگ و سرنوشت‌ساز یاد کرد که با پایان یافتن نبرد جنوب و بازگشت درعا به آغوش سوریه شروع خواهد شد. از نبرد ادلب می‌توان به عنوان نبردی بزرگ یاد کرد زیرا بیش از ۵۰‌هزار تروریست که تفکر افراطی دارند در این استان قرار دارند که این جنگ را بزرگ و در‌عین‌حال خطرناک می‌کنند و این منطقه آخرین پایگاه تروریست‌ها در سوریه محسوب می‌شود.
استان ادلب از شمال به ترکیه، از شرق به حلب و از جنوب به استان حماه و از غرب به استان لاذقیه محدود می‌شود.
 ادلب هفتمین استان سوری از نظر مساحت است و تعداد ساکنان آن قبل از ۲۰۱۱ حدود یک میلیون و پانصد هزار نفر بود. شهرهای مهم استان ادلب، معره النعمان، جسرالشغور، اریحا و حارم هستند. این استان باغات زیتون زیادی دارد و بخش اعظم زیتون سوریه در این استان است. ادلب از تنوع جغرافیایی برخورداراست کوه‌های حارم، الاربعین و الزاویه و نیز دشت‌های حاصل‌خیزی دارد که دارای منابع آب‌های زیرزمینی است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار