کد خبر: 923427
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۲
هشدار مدیر سابق سیا درباره «فاجعه واقعی» در امریکا
جان برنان، مدیر سابق سازمان اطلاعات مرکزی امریکا هشدار داد که فضای سیاسی این کشور در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ این استعداد را دارد که شاهد خیابانی شدن اختلافات باشد و به اعضای کنگره هشدار داد قبل از بروز «فاجعه واقعی» وارد عمل شوند؛ سخنانی که یک روز بعد از هشدار رودی جولیانی، وکیل فعلی ترامپ درباره شورش بعد از استیضاح احتمالی ترامپ به زبان می‌آید. با این حال سونامی اخبار بد برای ترامپ ادامه دارد. بعد از محکومیت وکیل سابق ترامپ و رئیس ستاد تبلیغاتی وی در دوران مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری در روز پنج شنبه حال یکی از شبکه‌های خبری مهم از آماده شدن مقدمات افشاگری یک پرونده جنسی دیگر علیه ترامپ خبر می‌دهد تا در آستانه انتخابات کنگره مخالفان ترامپ هر چه کارت در دست دارند، برای بردن کرسی‌های مجلسین امریکا رو کنند.
به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه هیل، جان برنان، مدیر سابق سازمان سیا که اخیراً با ترامپ به شدت بر سر مسئله لغو مجوز دسترسی امنیتی‌اش وارد نزاع شده، در مصاحبه‌اش با شبکه اچ‌بی‌او گفت: اساساً کاری که او نسبت به کشور انجام می‌دهد این است که در ما تشتت و اختلاف ایجاد می‌کند. او در حال ایجاد شکاف میان امریکایی‌ها است. او خاطرنشان کرد: من واقعاً نگران هستم. اینطور که او براساس خوشایند پایگاه حمایتی‌اش عمل می‌کند، هرچه بیشتر در ما اختلاف ایجاد می‌کند و من حقیقتاً نگران هستم که این اختلافات به خیابان‌ها کشیده شود.
این در حالی است که ترامپ و برنان از زمانی که رئیس‌جمهور امریکا مجوز دسترسی امنیتی مدیر سابق سازمان سیا را لغو کرد، مرتباً به یکدیگر حمله کرده‌اند. برنان که از ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷ مدیر سازمان سیا بوده و یکی از مقام‌های دخیل در ارزیابی جامعه اطلاعاتی امریکا درباره مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ نیز بود، اظهار کرد که از بابت خودداری واضح ترامپ از موافقت واضح با این ارزیابی اطلاعاتی در نشست با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در ماه ژوئیه نگران است. برنان تصریح کرد: رفتار خائنانه در واقع خیانت به اعتماد و همچنین کمک و تشویق دشمن ارزیابی می‌شود. به همین خاطر این کلمه به ذهن من رسید. این یک فرصت برای دونالد ترامپ بود تا مسئولیت‌هایش را انجام دهد و از روسیه بخواهد این روند را قطع کرده و مجدداً مرتکب آن نشود و همچنین به روسیه هشدار دهد اگر دوباره این کار را انجام دهد بابت آن هزینه خواهد داد. برنان همچنین با ابراز ناخرسندی از اکراه قانونگذاران جمهوریخواه در مخالفت کردن علنی با ترامپ تأکید کرد: از زمانی که جان مک‌کین کنگره را ترک کرده انگار که ستون فقرات جمهوریخواهان نیز با او کنده شده است و لازم است که در داخل حزب جمهوریخواه تصدیق شود که ما نمی‌توانیم اجازه دهیم این وضعیت ادامه پیدا کند. او خاطرنشان کرد: من مطمئناً امیدوار هستم که این بزرگسالان و کسانی که در کاخ سفید، کابینه و کنگره هستند بفهمند که باید پیش از وقوع یک فاجعه واقعی وارد عمل شوند.
افشاگری درباره فرزند نامشروع ترامپ
یک دربان سابق برج جهانی ترامپ می‌گوید در خصوص روابط پنهانی دونالد ترامپ رئیس‌جمهور امریکا با خدمتکارش که در خانه‌اش کار می‌کرد، اطلاعاتی در اختیار دارد و ادعا می‌کند ترامپ از این رابطه یک فرزند نامشروع دارد، می‌خواهد به زودی اطلاعاتش را در این باره منتشر کند. به گزارش پایگاه اینترنتی تلویزیون سی‌ان‌ان، مارک هلد، وکیل دینو ساجدین، نگهبان سابق برج جهانی ترامپ، گفت: موکل وی پیش‌تر با مؤسسه رسانه‌ای امریکن میدیا با دریافت حق‌السکوت، قراردادی داشت که وی را از سخن گفتن دراین باره با هر کسی منع می‌کرد، ولی با مذاکرات زیادی که با این مؤسسه صورت گرفت، ساجدین اجازه یافته است که در خصوص رابطه پنهانی ترامپ با این زن و فرزند نامشروع وی حرف بزند. سی‌ان‌ان گزارش کرد: نسخه‌ای از توافق اصلی را در این باره میان ساجدین و مؤسسه میدیا که تحت مالکیت دیوید پکر قرار دارد و از زیرمجموعه‌های شرکت رسانه‌ای نشنال اِنکوایرر محسوب می‌شود، در اختیار دارد. این قرارداد ظاهراً در روز ۱۵ نوامبر سال ۲۰۱۵ به امضا رسیده و در آن تأکید شده است که شرکت رسانه‌ای میدیا حق انحصاری انتشار داستان ساجدین را درباره ترامپ در اختیار خود دارد، ولی به جزئیات بیشتری درباره خود این داستان اشاره نشده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار