کد خبر: 923361
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۱
نامه روحانی به مجلس
سخنگوی هیئت رئیسه مجلس از حضور رئیس‌جمهور برای پاسخگویی به سؤال نمایندگان در مجلس خبر داد.
بهروز نعمتی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، با بیان اینکه حجت الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور طی نامه‌ای به قوه مقننه زمان حضور خود در مجلس برای پاسخگویی به سؤال نمایندگان را اعلام کرد، گفت: در این نامه ذکر شده که رئیس‌جمهور روز سه‌شنبه هفته جاری (ششم شهریور) در مجلس حضور پیدا می‌کند.
به گزارش تسنیم، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای‌اسلامی ۱۰ مردادماه سال جاری در جلسه علنی پارلمان طرح سؤال از رئیس‌جمهور را با ۸۰ امضا اعلام وصول کرد. چهار روز بعد از اعلام وصول این سؤال، رئیس‌جمهور طی نامه‌ای به رئیس مجلس، سؤال نمایندگان را خلاف قانون اساسی اعلام کرد، اما در عین حال تأکید کرد: «برای جلوگیری از هر نوع اختلاف بین قوا و احترام به مجلس شورای‌اسلامی ان‌شاء‌الله در فرصت مقرر به مجلس خواهم آمد و به سؤالات پاسخ خواهم داد.»
سؤال از رئیس‌جمهور پنج محور اساسی شامل عدم موفقیت دولت در کنترل قاچاق کالا و ارز، استمرار تحریم‌های بانکی، عدم اقدام شایسته دولت درباره کاهش نرخ بیکاری، رکود اقتصادی شدید چند ساله، افزایش شتابان نرخ ارز خارجی و کاهش شدید ارزش پول ملی می‌شود. طبق ماده ۲۱۳ آیین‌نامه داخلی مجلس، رئیس‌جمهور موظف است حداکثر «تا مدت یک ماه» پس از اعلام وصول سؤال برای پاسخ به سؤالات در مجلس شورای اسلامی حضور پیدا کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار