کد خبر: 923273
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۹
معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی:
معاون سیاسی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: سال گذشته در برخی مناطق کشور اعتراضات مردمی گاهی با تحریک دشمن به اغتشاش تبدیل شد ولی مردم استان آذربایجان‌شرقی نه تنها به آن تحریکات پاسخ مثبت ندادند بلکه به عنوان الگوی جامعه مدنی تبدیل شده و پاسخ دندان‌شکن به دشمنان دادند.

رحیم شهرتی‌فر با اشاره به فرارسیدن هفته دولت و اهدای سلام به شهدای این روز، اظهار کرد: هدف از تشکیل نظام جمهوری اسلامی و هدف والای شهدا و آرمان امام شهیدان استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی است.

وی افزود: اگر به این سه واژه استقلال، آزادی  و جمهوری اسلامی توجه شود، می‌توان متوجه شد برای به‌دست آوردن آنها چه هزینه‌هایی داده شده است، چرا که آنها ماحصل مبارزات دهه‌ها و سده‌های مردم ایران است. 

معاون سیاسی استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه تشکیل نظام جمهوری اسلامی ایران از دید مستکبران نادیده گرفته شده و نوع حکومت تبدیل به دیکتاتوری شده بود، گفت: اخیراً یکی از عاملان رژیم سلطنتی تاریخ را تحریف کرده بود و از این‌رو باید مطالعات در زمینه تاریخ در نسل جدید تقویت یابد. 

وی با تاکید به اینکه بعد از مطرح شدن شعار انقلاب، بنا شد در ایران پایه اسلام ایجاد شود و بابت این امر مردم جانانه تلاش کردند، تصریح کرد: متاسفانه دنیایی که خود را متمدن دانسته و پایبند اصول دموکراسی می‌دانند، هنوز هم که هنوز است، اقدامات جنایت‌گرانه علیه ایران را نه تنها محکوم نکرده‌اند، بلکه عاملان جنایت را حمایت نیز هم می‌کنند. 

شهرتی‌فر با اشاره به وضعیت بحرانی اقتصادی در کشور، گفت: قبول داریم برخی سوءمدیریت‌ها، خیانت خیانت‌گران تاثیرگذار بود ولی تحریم‌های ناجوانمردانه و اعلام صریح دشمنی با ایران اسلامی نیز دلایل اصلی آن است، چراکه دشمن علناً اعلام کرده که اجازه نمی‌دهیم انقلاب چهلمین پیروزی خود را جشن گیرد. 

وی خاطرنشان کرد: با وجود برخی کاستی‌ها در داخل کشور، مردم همچنان پایبند اصول اسلامی، انقلاب و آرمان‌های آن هستند.

معاون سیاسی استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه مشکلات اقتصادی می‌تواند اختلال در دستگاه‌ها بگذارد، گفت: البته این مشکلات نباید منجر به نادیده گرفتن خدمات شبانه‌روزی افراد خادم و دلسوز شود، چراکه ما هیچ‌گاه از یاد نمی‌بریم که چه کاستی‌هایی در زمینه آموزش، بهداشت و غیره در کشور داشتیم و الان در چه سطحی قرار داریم. 

وی خاطرنشان کرد: این هفته را مناسب دانسته تا مسوولان اجرایی از جمله استاندار آذربایجان‌شرقی و نماینده ولی‌فقیه در استان به صورت چهره به چهره به مشکلات مردم در مصلای امام خمینی(ره) بپردازند. 

شهرتی‌فر متذکر شد: همه مسوولان باید وقتی را برای شنیدن مشکلات را اختصاص دهند و از این رو در استانداری آذربایجان‌شرقی با دو روش میز خدمت حضوری و الکترونیکی در حال انجام است. 

وی بیان کرد: سیاست اصلی دولت اتمام پروژه‌های نیمه تمام است به طوریکه اتمام پروژه‌های مهم از جمله راه‌آهن میانه به تبریز که تا بستان‌آباد ریل‌گذاری شده است، پروژه بزرگ مترو، حمایت از بخش خصوصی و واحدهای تولیدی از جمله اصول اصلی و وظایف ماست. 

معاون سیاسی استاندار آذربایجان‌شرقی ادامه داد: اتمام پروژه‌های عمرانی از جمله احداث تصفیه‌خانه، حمل و نقل عمومی و پروژه‌ها در شهرستان‌ها که در گذشته شروع شده و نیمه تمام رها شده است، را به اتمام برسانیم. 

وی افزود: با صرف میلیاردها هزینه در بخش‌های آبی، درمانی، عمرانی و غیره شاهد افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌های مختلف در سال‌جاری و هفته دولت خواهیم بود. 

شهرتی‌فر تصریح کرد: وظیفه دولت جمهوری اسلامی ضمن حرکت در راستای سیاست نظام جمهوری اسلامی برای اقتدار و تأمین امنیت به انجام رسالت می‌پردازد و وظیفه اداره کشور را نیز برعهده دارد.

وی توصیح داد: مردم کشور با رصد همه اخبار شیوه برخورد با معاندان را آگاهانه رعایت کردند به طوریکه سال گذشته در برخی مناطق کشور اعتراضات مردمی گاهی با تحریک دشمن به اغتشاش تبدیل شد، ولی مردم استان آذربایجان‌شرقی نه تنها به آن تحریکات پاسخ مثبت ندادند، بلکه به عنوان الگوی جامعه مدنی تبدیل شده و پاسخ دندان‌شکنی به دشمنان دادند. 

معاون سیاسی استاندار آذربایجان‌شرقی ابراز کرد: استان آذربایجان‌شرقی نمونه بارز از وحدت مدیریت بوده که در هم‌افزایی و هم‌فکری برای کشور یک الگو محسوب می‌شود و ما بر خود می‌بالیم و امید است با تدبیر و درایت مدیریت عالی نظام اسلامی و با برخورد شدید با مفسدان اجازه ندهیم خدمات مسوولان نادیده گرفته شود. 

وی ادامه داد: باید قدر هر کسی با هر لباسی که برای رفاه و امنیت کشور با صداقت و تحمل مشکلات تلاش می‌‌کند را دانست.

شهرتی‌فر با تاکید به لزوم بازنگری عملکرد توسط مسوولان و مدیران، تصریح کرد: اگر از تریبون‌ها نارضایتی مردم را می‌شنویم، باید آنها را اصلاح کرد و باید از انتقادات و پیشنهادات مردم استفاده کنیم، البته مسوولان و علما باید به عملکرد دستگاه‌ها نظارت داشته و انتقادات خود را به موقع به دست مسوولان ذی‌ربط برسانند. 

وی متذکر شد: برقراری ارتباط داخلی مردم و مسوولان می‌تواند خدمت مسوولان را افزایش و کاستی‌ها را برطرف کند. 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر