کد خبر: 923269
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۰
ارسال 600 اثر از سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره
دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان بناب گفت: 600 اثر از سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره شعر«غدیریه» بناب واصل شده است.

حبیب صدقی  در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه جشنواره هیجدهم شعر«غدیریه» هفتم شهریور ماه جاری برگزار خواهد شد؛ اظهار داشت: بیش از 600 اثر از سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره واصل شده است.

به گفته دبیر اجرایی جشنواره هیجدهم شعر غدیریه بناب، آثار ارسالی در 3 بخش شامل اشعار ترکی، اشعار فارسی با مضامین غدیر و شخصیت والای امیرالمؤمنین علی(ع) بوده و همچنین با توجه به نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری بنام«استفاده از کالای ایرانی» این مضمون نیز موضوع بخش ویژه جشنواره خواهد بود که در قالب داستان کوتاه در راستای ترویج استفاده از کالای ایرانی اجرا می‌شود.

به گفته صدقی، 50 اثر نیز در این بخش به جشنواره واصل شده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بناب در ادامه از معرفی داوران این جشنواره نیز خبر داد و گفت: در بخش شعر فارسی اساتید علیرضا قزوه و عبدالجبار کاکایی به همراه غلامرضا امامعلی زاده، در بخش شعر ترکی غلامرضا امامعلی زاده، نادر سالک و خانم نرگس باقریان و در بخش داستان کوتاه استاد علی اصغر برزی، حسین قربان زاده و خانم مهلا منصوری آثار رسیده به جشنواره را داوری خواهند کرد.

صدقی تصریح کرد: داوران این دوره از جشنواره اساتید سرشناس ادبیات کشور و نویسندگان برجسته و مدرسان دانشگاه ها در حوزه ادبیات هستند.

گفتنی است، شهرستان 140 هزار نفری بناب واقع در 110 کیلومتری جنوب مرکز استان آذربایجان شرقی امسال پذیرای شاعران و نویسندگانی از سراسر کشور در جشنواره هیجدهم شعر غدیریه خواهد بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر