کد خبر: 923216
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۱
‌قهرماني‌هاي بانوان و درخشش مردان در کبدي، تکواندو، ووشو، کشتي و شمشيربازي
ورزشکاران ايراني در چهار روز اخير بازي‌هاي آسيايي خوش درخشيدند و هشت طلا، هفت نقره و پنج برنز را به جمع مدال‌هاي کاروان کشورمان اضافه کردند. در شرايطي که تيم‌هاي شرکت‌کننده در اين دوره از بازي‌ها براي صعود در جدول رده‌بندي تمام تلاش خود را مي‌كنند، اما کاروان ايران تا پايان روز هشتم هجدهمين دوره در رده چهارم ايستاده است.

شيوا نوروزي

ورزشکاران ايراني در چهار روز اخير بازي‌هاي آسيايي خوش درخشيدند و هشت طلا، هفت نقره و پنج برنز را به جمع مدال‌هاي کاروان کشورمان اضافه کردند. در شرايطي که تيم‌هاي شرکت‌کننده در اين دوره از بازي‌ها براي صعود در جدول رده‌بندي تمام تلاش خود را مي‌كنند، اما کاروان ايران تا پايان روز هشتم هجدهمين دوره در رده چهارم ايستاده است.
با اينکه نمايندگان ايران در برخي رشته‌ها از جمله تيراندازي و تيروکمان انتظارات را برآورده نکردند، اما ملي‌پوشان تکواندو، کشتي فرنگي، ووشو، سنگ‌نوردي، کبدي و بانوان قايقراني در مصاف با رقباي آسيايي خود خوش درخشيدند و مدال‌هاي ارزشمندي را به گردن آويختند. در پايان روز هشتم بازي‌ها، کاروان ايران 12 طلا، 11 نقره و هشت برنز کسب کرده است.

درخشش کبدي
بانوان کبدي‌کار ايراني با غلبه بر هندي‌هاي پرمدعا مدال طلاي هجدهمين دوره بازي‌هاي آسيايي را به گردن آويختند. تيم ملي کبدي دختران کشورمان در حالي در فينال تيم هند را 27 بر 24 مغلوب کرد که با پيروزي اين تيم يازدهمين مدال طلاي کاروان ورزشي ايران، اولين مدال طلاي کبدي بانوان در بازي‌هاي آسيايي و اولين مدال طلاي تيمي تاريخ ورزش بانوان ايران در اين بازي‌ها به دست آمد. بانوان ملي‌پوش که در بازي‌هاي اينچئون روي سکوي نايب‌قهرماني ايستاده بودند با غلبه بر بنگلادش، کره جنوبي، چين‌تايپه و تايلند به فينال جاکارتا راه يافتند و رؤياي شکست هندي‌ها را به واقعيت تبديل کردند. تيم مردان کبدي نيز در ديدار نهايي 26 بر 16 کره جنوبي را برد و اولين طلاي تاريخ کبدي مردان کشورمان در بازي‌هاي آسيايي را به دست آورد.

قهرماني تکواندو
سعيد رجبي و ميرهاشم حسيني تکواندوکاران طلايي ايران بودند. ناهيد کياني نيز با کسب مدال برنز تنها مدال‌آور تيم بانوان تکواندو کشورمان لقب گرفت. سعيد رجبي، هوگوپوش وزن 80+ کيلوگرم ايران پس از غلبه بر حريف قزاقستاني پا به فينال بازي‌هاي جاکارتا گذاشت و رقيب ازبک خود را نيز با حساب 2 بر يك در راند طلايي برد تا نخستين طلايي تکواندو کشورمان باشد. حسيني نماينده وزن 63- کيلو هم با ارائه مبارزه‌اي برتر تکواندوکار چيني را 17 بر 11 شکست داد و مقتدرانه بر سکوي نخست ايستاد. اميرمحمد بخشي نيز به مدال نقره دست يافت و فرزان عاشورزاده هم گردن‌آويز برنز را کسب کرد. در پايان رقابت‌هاي تکواندو بازي‌هاي آسيايي 2018 در بخش مردان ايران و کره جنوبي به طور مشترک مقام قهرماني را از آن خود کردند. در بخش بانوان، کياني در وزن 49- كيلو با قبول شکست از حريف تايلندي خود به مدال برنز بسنده کرد. دو هوگوپوش طلايي يعني حسيني و رجبي ايران پس از قهرماني در بازي‌هاي آسيايي مدال خود را به ترتيب به شهيد تکواندوکار داوود مرادخاني و عادل سعد از شهداي مدافع حرم تقديم کردند.

ووشوي طلايي
ووشوکاران هم يک‌بار ديگر در عرصه آسيا عملکرد درخشاني داشتند و دو طلا و چهار نقره را به دست آوردند. عرفان آهنگريان در وزن 60- کيلوگرم‌ ساندا، رقيب قدرتمند چيني را 2 بر يک شکست داد و اولين مدال طلاي ووشو ايران را به ارمغان آورد. محسن محمد سيفي در 70- کيلو در فينال اين وزن با اقتدار يک ووشوکار چيني ديگر را مغلوب و دومين طلاي ووشو کشورمان را تصاحب کرد. اين سومين طلاي سيفي در بازي‌هاي آسيايي بود. فرود ظفري در 65- كيلو پس از آنکه روي سکوي نايب‌قهرماني ايستاد، مدال نقره خود را به مقام معظم رهبري تقديم کرد. شهربانو و الهه منصوريان نيز در سانداي بانوان مقابل حريفان چيني شکست خوردند و به مدال نقره بسنده کردند.

اقتدار کشتي فرنگي
محمدعلي گرايي و حسين نوري همه رقباي مدعي خود در آسيا را از پيش‌رو برداشتند و کشتي فرنگي ايران را صاحب دو گردن‌آويز طلا کردند. گرايي در وزن 77 کيلوگرم پس از رقابتي نفسگير ماخمدوف قرقيزستاني را 7 بر 3 شكست داد و اولين طلاي کشتي فرنگي را به دست آورد. نوري هم در 87 کيلو در فينال با برتري کامل رستم آساکولوف را مغلوب کرد و صاحب دومين مدال طلا شد. در پايان رقابت‌هاي کشتي فرنگي شاگردان اشکاني با کسب دو مدال طلا و دو برنز عنوان قهرماني بازي‌هاي آسيايي جاکارتا را نيز به چنگ آوردند.


2 مدال شمشيربازي
ملي‌پوشان اسلحه سابر در فينال نتيجه را به کره قدرتمند واگذار كردند و روي سکوي نايب‌قهرماني ايستادند. تيم کشورمان با ترکيب مجتبي عابديني، علي پاکدامن و محمد رهبري 45 بر 21 مغلوب بهترين تيم جهان شدند. پيش از اين هم علي پاکدامن در بخش انفرادي اسلحه سابر پس از 44 سال يک مدال برنز کسب کرده بود. عابديني شناخته شده‌ترين ملي‌پوش شمشيربازي کشورمان پس از اين بازي‌ها از دنياي قهرماني خداحافظي کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار