کد خبر: 923179
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۲
گفت و گوی" جوان آنلاین" با سرمربی سابق این ملی امید درپی حذف امیدها از رقابت های آسیایی جاکارتا
تیم‌ ملی امید ایران بر خلاف انتظار نتوانست از مرحله یک هشتم نهایی بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا صعود کند. شاگردان کرانچار در این مرحله ، برابر کره جنوبی نتیجه را واگذار کردند تا حسرت قهرمانی ما در آسیا ۱۶ ساله شود.

سرویس ورزشی جوان آنلاین- وحید صابری : تیم‌ ملی امید ایران بر خلاف انتظار نتوانست از مرحله یک هشتم نهایی بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا صعود کند. شاگردان کرانچار در این مرحله ، برابر کره جنوبی نتیجه را واگذار کردند تا حسرت قهرمانی ما در آسیا ۱۶ ساله شود.

در این دوره از رقابتها که تیم امید با تیم های عربستان،کره شمالی و میانمار هم گروه شده بوده توانست با تساوی برابر عربستان و برد کره شمالی به مرحله یک هشتم صعود کند ولی متاسفانه با باخت برابر کره حنوبی از دور رقابتها حذف شد.

 البته در این گروه تیم ملی کشورمان با باخت مصلحتی برابر میانمار قصد داشت تا با کره جنوبی روبرو نشود که در نهایت این اتفاق رقم نخورد و در با شکست برابر کره از صعود به مرحله بعد بازماند .آخرین قهرمانی تیم امید بر می گردد به سال ۲۰۰۲ جایی که تیم ما با سرمربیگری برانکو توانست قهرمان آسیا شود.از آن زمان ۱۶ سال می گذرد و تیم ملی با عزل و نصب ۱۱ مربی همچنان در همان مراحل ابتدایی از گردونه رقابتها کنار می رود.

هومن افاضلی کارشناس و سرمربی سابق تیم ملی امید در گفت و گو با "جوان آنلاین" درباره حذف امیدها از رقابتهای آسیایی جاکارتا گفت: به نظر من چند فاکتور مهم در عدم نتیجه گیری تیم بسیار تاثیر گذار بود که مهمترین آن عدم زمان کافی دراین دوره بود. زمانی که کرانچار برای هدایت تیم ملی انتخاب شد ، تیم امید زمان زیادی را از دست داده بود این در حالی بود که سایر تیم ها چند مرحله اردو را هم پشت سر گذاشته بودند.

وی درباره چرایی عدم نتیجه گیری تیم امید اظهار داشت: ببینید امسال بر خلاف دوره های قبل باشگاهها همکاری بسیار خوبی با فدراسیون فوتبال جهت در اختیار گذاشتن بازیکن داشتند. در هیچ دوره ای ما چنین همکاری را شاهد نبودیم . از دیگر موراد مهم بحث خروج ملی پوشان از کشور بود که در جریان هستم این قضیه با همکاری خوب مسئولان نظام وظیفه بدون هیچ استرسی بحث خروج از کشور انجام شد. معضل لباس و بحث تدارکات هم دراین دوره بسیار عالی بود اما همانطور که گفتم مهمترین مشکل کمبود زمان کافی برای شناخت بود که به نظرم کرانچار را با مشکل بزرگی مواجه کرده بود و همین مورد برای نتیجه گیری یک تیم آن هم در چنین مسابقاتی کافی است.

سرمربی سابق تیم ملی امید با اشاره به عدم برنامه ریزی خوب مسئولان گفت: همان طور که اشاره کردم ما به راحتی می توانستیم از این مرحله صعود کنیم که نگاه مسئولان ما بخصوص بعد از برد برابر کره شمالی و حرف و حدیث های صدر نشینی و ترس از بازی با کره باعث شد تا نتیجه را به میانمار واگذار کنیم و همین باعث شد تا روحیه بچه ها به لحاظ روانی پایین بیاید. ملی پوشان جوان ما در این دوره نشان دادند که بازی شان ، بازی به بازی بهتر شدند اما عدم برنامه ریزی مسئولان باعث شد تا ناخواسته برابر کره جنوبی از پیش بازنده باشیم .در واقع برنامه ریزی نادرست مسئولان باعث حذف امیدها شد.

افاضلی در پاسخ به سئوال "جوان آنلاین "مبنی بر اینکه بهتر نبود کادر فنی از چند بازیکن با تجربه تر استفاده می کرد اظهار داشت: تا چند سال پیش نگاه مسئولان ما در کمیته المپیک ، نگاه مدال آوری بود. اما من همیشه چه آن زمانی که سرمربی بودم و چه آن زمانی که عضو کمیته فنی بودم همیشه اصرار داشتم که تیم باید برای المپیک بسته شود.قهرمانی در آسیا با نفراتی که در المپیک نمی توانند برای ما بازی کنند فایده ای ندارد. ما باید از همین ابتدا با همین ملی پوشان جوان نتیجه بگیریم. باید این جوانان کسب تجربه کنند تا در المپیک نتیجه بگیرند.

وی درباره ارزیابی اش از کرانچار با توجه به نتایج بدست آمده گفت: کرانچار مربی خوبی است اما با توجه به کمبود وقتش برای آماده سازی تیم باید کمی به او فرصت داد البته نتایج، نتایج خوبی نیست و نوع بازی ها هم دلچسب نبود اما عیار کرانچار برای مسابقات مقدماتی المپیک که ژانویه است مشخص می شود. در جام ملت های آسیا زیر ۲۲ سال اگر قوانین عوض نشده باشد سه تیم اول راهی المپیک می شود و آنجا عملکرد این مربی مشخص می شود .آن زمان اگر تیم نتیجه نگرفت با توجه با بازده زمانی می شود درباره این مربی و عملردش درتیم صحبت کرد اما انصافا صحبت در این باره زود است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار