کد خبر: 923168
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۳
گزارش «جوان آنلاین» از مقصران کم شدن ارزش پول ملی کشور
محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در نشست تخصصی تبیین الگو‌های اقتصادی گفت: حتی لبو فروش هم خود را با قیمت ارز تنظیم می‌کند، سایه ارز روی همه چیز افتاده و تصمیم گرفته‌اند از همه ابزار‌ها برای فروپاشی اقتصاد ما استفاده کنند. بعد از حمایت از تیم ملی که حاضریم تشویق کنیم و سوت و کف بزنیم حالا وقت حمایت از پول ملی است.
سرویس اقتصادی جوان انلاین – جواد عسگر: محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در نشست تخصصی تبیین الگو‌های اقتصادی گفت: حتی لبو فروش هم خود را با قیمت ارز تنظیم می‌کند، سایه ارز روی همه چیز افتاده و تصمیم گرفته‌اند از همه ابزار‌ها برای فروپاشی اقتصاد ما استفاده کنند. بعد از حمایت از تیم ملی که حاضریم تشویق کنیم و سوت و کف بزنیم حالا وقت حمایت از پول ملی است.
حالا باید از رئیس سازمان بودجه پرسید که دقیقا وظیفه چه کسی است که از پول ملی دفاع کند؟ یا کدام بخش جامعه کم‌کاری کرد که این افتضاح را برای پول ملی به بار آورد. شاید تقصیر کارگر‌های بیکار شده چندماه اخیر باشد که به خاطر گرانی مواد اولیه کارخانه‌هایشان تعطیل شده و ورشکست شده‌اند. احتمالا آن‌ها نتوانستند خوب از پول ملی دفاع کنند. یا شاید تقصیر راننده‌های تاکسی و کامیون هست که به خاطر چندبرابر شدن لوازم یدکی مدتی است، درآمدشان کم شده و شرمنده خانواده‌هاشان هستند. از شب عید تا حالا قیمت گوشت و مرغ و موز و... نزدیک به صددرصد رشد داشته است به نظر شما این همه گرانی تقصیر ماست؟‌ای کاش در میان صحبت‌هایتان مشخص می‌کردید که از چه کسی توقع دارید که بیشتر و جانانه‌تر از پول ملی دفاع کند آن موقع بهتر می‌توانستیم کمک‌تان کنیم.
آقای نوبخت در حال حاضر روزانه بیش از ۱۰۰۰ میلیاردتومان نقدینگی تولید می‌شود و جنابعالی از آن خبر دارید. برای کنترل این نقدینگی چه کرده‌اید؟ آیا این نقدینگی یک شبه به وجود آمده است؟
خودتان هم می‌دانید در دولت یازدهم و دوازدهم نقدینگی ۳ برابر شده است، آنموقع چگونه انتظار دارید که بازار‌های ارز و سکه با کوچکترین تلنگری به هم نریزد. آقای نوبخت بزرگترین رانت‌های تاریخ ایران در چندماه بر اثر تفاوت قیمت دلار بانک مرکزی و دلار بازار ارز آزاد ایجاد شد به نظر شما سیاست‌های ما مردم باعث این اتفاق شد؟
اگر قضیه تیم ملی را که خودتان گفتید قبول دارید؟ حداقل مثل بچه‌های تیم ملی جانانه بجنگید آنموقع اگر شکست هم بخورید مطمئن باشید ما تشویقتان می‌کنیم. همانطور که تیم فوتبال وقتی از اسپانیا شکست خورد تشویق کردیم، چون مردم می‌دیدند تیم فوتبالشان جانانه مبارزه کرد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
قاسم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۲
0
2
تا به کی باید دولت امثال نوبخت و دیگرانش را تحمل کند البته مردم تا به کی باید کل دولت روحانی را تحمل کنند؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار