کد خبر: 923117
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۵
معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی عنوان کرد
معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه شهرستان خداآفرین در آسفالت راه روستایی از میانگین استانی پایین است از شرکت آب منطقه ای خواست به منظور حل مشکلات مردم در طرح های زیرساختی روستاها از جمله احداث و آسفالت راه روستایی نیز هزینه کند.

جواد رحمتی  در جلسه بررسی مسائل عمرانی و زیرساختی خداآفرین اظهار داشت: 12هزار هکتار اراضی توسعه خداآفرین علاوه بر اراضی بهبود در راستای اجرای پروژه‌های این سد، نشانگر توان بالای منطقه است که باید برای استفاده از آن و بهره‌مندی بیشتر مردم برنامه‌ریزی شود.

وی با تاکید براینکه اولویت اول مسوولان باید رفع مشکلات مردم و تقویت معیشت آنان باشد،افزود: خداآفرین دارای ظرفیت‌های خدادادی فراوان به ویژه در حوزه گردشگری است که برای ایجاد تحول در اقتصاد منطقه نیازمند معرفی و ایجاد تاسیسات جذب گردشگر است.

رحمتی،رود ارس و دریاچه سد خداآفرین را محور مهم برنامه‌ریزی و فعالیت نام برد و گفت: تلاش می‌کنیم با برنامه‌ریزی و استفاده بهتر از ظرفیت‌ها آن را به فعلیت برسانیم.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی از پیگیری حل مشکلات و ضعف زیرساختی منطقه در حوزه مخابرات و برق خبرداد و با بیان اینکه شهرستان خداآفرین در آسفالت راه روستایی از میانگین استانی پایین است، از شرکت آب منطقه‌ای خواست به منظور حل مشکلات مردم در طرح‌های زیرساختی روستاها از جمله احداث و آسفالت راه روستایی نیز هزینه کند.

وی با اشاره به طرح تقاطع شهر خمارلو در مسیر جاده جایگزین اظهار داشت: این تقاطع در مسیر راه ترانزیت قراردارد بنابراین باید موارد فنی جاده ترانزیت در این طرح تعریف شود.

فرماندار خداآفرین نیز در این جلسه با بیان اینکه کانال‌های آبیاری کشاورزی، نیروگاه برق آبی، جاده دسترسی و ساختمان‌های بهره‌برداری از جمله پروژه‌های سد خداآفرین است، گفت: تاکنون برای اجرای سد و طرح‌های آن، یک‌هزار و 500 میلیارد تومان هزینه شده است.

احمدعلی اسدپور با بیان اینکه 57 درصد جمعیت شهرستان در شغل کشاورزی فعال بوده و 26هزار هکتار زمین کشاورزی در این شهرستان وجود دارد، ابراز امیدواری کرد با بهره‌برداری از کانال‌های پایاب سد کشاورزی منطقه، وضعیت معیشتی مردم بهبود یابد.

وی، محدودیت اجرایی طرح‌های آب و خاک به دلیل قرار گرفتن در حریم رودخانه ارس و محدوده حفاظت شده، بلاتکلیفی بهره‌برداران در اراضی، عدم تخصیص زمین برای سرمایه‌گذاران، طولانی بودن روند استعلام، نبود صنایع مکانیزه و شیلات را از جمله مشکلات حوزه کشاورزی شهرستان نام برد.

به گفته فرماندار خداآفرین، عدم پوشش اینترنت و تلفن همراه، فرسودگی شبکه‌گذاری کابل‌های مخابراتی و برقی شهرستان، حوزه آبرسانی روستایی و آسفالت و احداث راه روستایی از دیگر مشکلات حوزه زیرساختی این شهرستان است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر